MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

4,5 geen Hazes?

Of het nu Silk Sonic is of deze soft "rock": het blijft een emmer met palingsnot die Bruno Snicker in mijn oren giet. Glibberdebibber.

2,5

EvilDrSmith schreef:
Of het nu Silk Sonic is of deze soft "rock": het blijft een emmer met palingsnot die Bruno Snicker in mijn oren giet. Glibberdebibber.

2,5

Glij with a smile - of zoiets

2,5

wat Gerdav zegt

6,8

7,1

Niks mis met Bruno Mars

Lady Gaga & Bruno Mars - Die With A Smile : 4

Lady Gaga & Bruno Mars glijden net niet helemaal onderuit, een kleine, hele kleine voldoende voor Die With A Smile 5,59.

We lopen nog steeds niet warm voor de top hits uit 2024. We hebben er nu zeven beoordeeld 4 onvoldoendes, een hele kleine voldoende en twee zesjes. Ik ben benieuwd hoe we daar over 20 of 30 jaar op terug kijken. Als zich dat hetzelfde gaat ontwikkelen als bij de hits van toen vinden we dit dan met terugwerkende kracht wel heel lage cijfers.

Misschien zijn we hier ook wel we te weinig TikTok minded. Waar artiesten vroeger vooral hoopten op airplay op de radio om hun tracks bekend te laten geraken is TikTok is de laatste jaren hét platform waar Top 40-hits worden geboren. Zo gebeurde het ook met Belong Together van Mark Ambor. Belong Together kwam begin mei de Top 40 binnen. Het nummer doet er vervolgens tien weken over om de eerste plaats te bereiken. Inmiddels staat Belong Together twintig weken in de Top 40. Wat vinden wij van deze nummer 1 hit uit 2024?

# 1884 Mark Ambor - Belong Together

Valt me niets tegen.. Niets-aan-de-hand-popliedje; 6.7

Ben wel een beetje klaar met dit ice tea liedje

4,5

Mark Ambor: 7,0 (voor het geval dochterlief meeleest )

Hele zit om het nummer af te luisteren

2

Wat koos zegt.
Typisch Tiktokgeneratiedeuntje voor tienermeisjes (en dochterliefs): makkelijk, lichtvoetig en vooral KORT.
Liedjes halen tegenwoordig de drieminutengrens niet eens meer, we gaan weer terug naar de 2,5 minuut van de jaren 60-popliedjes. Intro van niks, meteen to the point en voorspelbare, vluchtige luchtigheid all over.
Zolang je dit nummer niet tien keer per dag hoort is het naïef positivisme en melodisch aanstekelijke evenwel goed uit te houden. Anders zou ik er ook de gruwels en bibberitis van krijgen.
6

Over dertig jaar geef ik als hoogbejaarde halfdemente zwartgallige zuurpruim dit nummer vast een 2, wat ik je brom.

irritante eenheidstroep: 2.5

en nog een 4.9 voor Mars en Gaga

En ik altijd maar denken dat begin jaren 70 de zwakste periode in de popmuziek was. 2024 overtreft dit echter ruimschoots. Doe mij maar Mouth & MacNeal: 2

6

Aardige singer-songwriterspop maar niet opzienbarend. Overigens was begin jaren ´70 een zeer sterke periode in de popmuziek.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:41 uur

geplaatst: vandaag om 11:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.