MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

koosknook schreef:
Huh, en dan nog een 7.5?
Het is natuurlijk wel The Boss hè

6,5

Die lengte van zijn liveshows...hulde Bruce & co.

9.5...een van zijn mooiste

Bewonderenswaardig hoe hij ruim 3 uur doorknalt.
1x live gezien in Gelredome en toen werd dit Streets of Philadelphia ook niet gespeeld voorzover ik me goed herinner.

Ook niet echt een memorabel nummer
5,5

Bruce Springsteen - Streets Of Philadelphia : 7

# 1881 Katy Perry Feat. Juicy J - Dark Horse
Terwijl ik aan het luisteren was, dacht ik: deze muziekstijl interesseert me geen mallemoer, maar waarom deze blijkbaar gevallen megapopster zo enorm wordt afgefakkeld en afgebrand met haar nieuwe werk hoor ik hier niet terug. Waarom is dit zo opmerkelijk slecht en gedateerd? En toen zag ik in de laatste paar seconden van de videoclip "© 2014" staan.
Oooooh, ik had de laatste paar zinnen van 50Tracks niet goed gelezen. Dit was dus juist haar grootste hit?
Ik vind 'em eigenlijk wel okay en dat valt me (niet) tegen van mezelf.
6,8

[EDIT: even een paar nummers van haar nieuwe album geluisterd en nu begrijp ik de vernietigende kritieken wel. Ajakkiebakkie!]

# 1882 Bruce Springsteen - Streets Of Philadelphia
Ach ja, Broesie. Hij is sympathieker dan veel van zijn liedjes. Hier is het wel helemaal gezapigheid troef. De hiv-infectie heeft alle fut en energie eruit gezogen.
5,5

Een beetje lacklustre (weer wat geleert), maar met dank aan Gerdav toch een mooie 7,41 als verjaardagscadeau voor The Boss. Wel een heel constant rijtje.
7,86 Dancing In The Dark
7,69 Brilliant Disguise
7,55 I'm On Fire
7,41 Streets Of Phildelphia
7,39 Tougher Than The Rest
7,12 Glory Days

Als een soort verjaardagstraktatie heeft Bruce zijn homecoming concert waar ik gisteren over schreef in sneltrein vaart uitgebracht. Het is beschikbaar op cd en wordt gestreamd via het platform nugs.net.

We zijn enigszins achterop geraakt met het beoordelen van de nummer 1 hits uit 2024. Dat gaan we inhalen. Sinds afgelopen vrijdag hebben Lady Gaga en Bruno Mars met Die With A Smile de nummer 1 positie in de Nederlandse Top 40 te pakken.

Bruno Mars en Lady Gaga scoren daarbij allebei hun vierde nummer 1-hit. Bruno Mars zette zijn eerste drie Top 40-hits allemaal op nummer 1: Nothin’ On You, Billionaire en Just The Way You Are. Op 25 december 2010 stond hij voor het laatst bovenaan in de Top 40. Lady Gaga stond op nummer 1 met Just Dance, Poker Face en Born This Way en noteerde haar laatste week op nummer 1 op 5 maart 2011. Lady Gaga is de derde zangeres die in drie decennia een nummer 1-hit weet te scoren. Whitney Houston en Britney Spears zijn haar voorgangers. De laatste Top 40 hit van Bruno Mars was in 2021 met Silk Sonic. En daar lijkt dit Die With A Smile een soort soft rock variant van.

# 1883 Lady Gaga & Bruno Mars - Die With A Smile

Gaga&Mars: aardig, niet een echte knaller: 7,5

Springsteen: het moge bekend zijn, over het algemeen vind ik Bruce verschrikkelijk. Grote mannenpathos met een working-class-hero-attitude en ja, grote mannen kunnen ook gevoelig zijn. Streets vind ik ook voor zijn begrippen dan ook nog een gezapig en saai nummer. Mijn schoonouders zouden dit ook nog kunnen draaien. Glad en clichématig, gemaakt voor Sky Radio. Vreselijk.

1

Tjah...

6

Geef mij maar Silk Sonic

Die With a Smile: 6('je)

7

Met beide artiesten heb ik niet veel, maar het is best een aardig duet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:16 uur

geplaatst: vandaag om 13:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.