Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 26 september 2024, 19:43 uur
Oh, dus Beyonce was niet de eerste die country weer nieuw succes in de mainstream pop blies?
Ik snap de geslachtsgemeenschap van Koos wel.
Verdomd catchy oorwurm, ik vind dit leuker dan ik had verwacht.
Ik gooi er tot mijn schade en schande schaamteloos een 7 tegenaan.
Wat zeg ik? Zelfs een 7,5. Belachelijk. Vertel dit mijn kinderen niet, dan ben ik mijn laatste beetje geloofwaardigheid definitief kwijt.
Ik snap de geslachtsgemeenschap van Koos wel.
Verdomd catchy oorwurm, ik vind dit leuker dan ik had verwacht.
Ik gooi er tot mijn schade en schande schaamteloos een 7 tegenaan.
Wat zeg ik? Zelfs een 7,5. Belachelijk. Vertel dit mijn kinderen niet, dan ben ik mijn laatste beetje geloofwaardigheid definitief kwijt.
0
geplaatst: 27 september 2024, 07:45 uur
Dasha was voor nu de laatste in dit 2024 mini-thema. Jullie zijn voor even, een goede week verlost, van dit "top" jaar. Tja, niks mis met dit TikTokkeltje, een catchy oorwurm, we zijn dan ook ietsje milder, maar nog niet wild enthousiast. Terwijl Die With A Smile inmiddels een 5,57 heeft en Belong Together verder teruggezakt naar een 4,93, haalt Austin een kleine voldoende: 5,92.
2024 is ongetwijfeld het jaar van de country en de country crossovers. Alles en iedereen maakt een mix met country. Van Beyonce tot Post Malone en van Lana Del Ray tot Shaboozey. Jullie houden er nog een paar te goed!
In de 90s maakte Rednex al een bijzondere mengeling van country en house. En hun Countryhouse was behoorlijk succesvol. Cotton Eye Joe stond precies 30 jaar geleden twee weken op nummer 1 in de Top 40. In totaal zou Cotton Eye Joe 15 weken in de lijst blijven staan. Cotton Eye Joe is gebaseerd op het traditionele Amerikaanse volksliedje Cotton-Eyed Joe. Rednex mixt hun Eurodance stijl in het nummer met het gebruik van traditionele Amerikaanse instrumenten zoals banjo's en viool.
Rednex is opgericht in Stockholm in 1992. De groep verhuisde al snel naar Amsterdam, vanwege het uitgaansklimaat in deze stad en de invloed daarvan op de internationale housescene. In Duitsland is Rednex nog succesvoller en is het de groep die sinds 1980 de meeste weken op nummer 1 heeft gestaan. Zanger Anders Sandberg, bijnaam Dågger, overleed in januari van dit jaar op 55-jarige leeftijd.
# 1886 Rednex - Cotton Eye Joe
2024 is ongetwijfeld het jaar van de country en de country crossovers. Alles en iedereen maakt een mix met country. Van Beyonce tot Post Malone en van Lana Del Ray tot Shaboozey. Jullie houden er nog een paar te goed!
In de 90s maakte Rednex al een bijzondere mengeling van country en house. En hun Countryhouse was behoorlijk succesvol. Cotton Eye Joe stond precies 30 jaar geleden twee weken op nummer 1 in de Top 40. In totaal zou Cotton Eye Joe 15 weken in de lijst blijven staan. Cotton Eye Joe is gebaseerd op het traditionele Amerikaanse volksliedje Cotton-Eyed Joe. Rednex mixt hun Eurodance stijl in het nummer met het gebruik van traditionele Amerikaanse instrumenten zoals banjo's en viool.
Rednex is opgericht in Stockholm in 1992. De groep verhuisde al snel naar Amsterdam, vanwege het uitgaansklimaat in deze stad en de invloed daarvan op de internationale housescene. In Duitsland is Rednex nog succesvoller en is het de groep die sinds 1980 de meeste weken op nummer 1 heeft gestaan. Zanger Anders Sandberg, bijnaam Dågger, overleed in januari van dit jaar op 55-jarige leeftijd.
# 1886 Rednex - Cotton Eye Joe
1
geplaatst: 27 september 2024, 08:03 uur
6,5
Daar zit wel een bergje jeugdsentiment bij, meer leuk dan goed zeg maar.
Daar zit wel een bergje jeugdsentiment bij, meer leuk dan goed zeg maar.
0
geplaatst: 27 september 2024, 10:12 uur
AAAaaaaarrghhh het zit al in mijn hoofd zonder de clip te starten: 1.5
0
geplaatst: 27 september 2024, 11:17 uur
55, dat ben ik over vier jaar.
Helaas is het net als met de 'standaard' Eurodance dat ik er nu met iets andere, mildere oren naar luister dan destijds. Vroeger zou ik nog niet op het graf pissen van die Dågger. Een bos bloemen neerleggen bij zijn graf is dan ook weer een stap te ver, maar ik kan er inmiddels wel de grap van inzien/horen.
Al luister ik nu ter compensatie nog even naar een meer authentieke versie.
6
Helaas is het net als met de 'standaard' Eurodance dat ik er nu met iets andere, mildere oren naar luister dan destijds. Vroeger zou ik nog niet op het graf pissen van die Dågger. Een bos bloemen neerleggen bij zijn graf is dan ook weer een stap te ver, maar ik kan er inmiddels wel de grap van inzien/horen.
Al luister ik nu ter compensatie nog even naar een meer authentieke versie.
6
0
geplaatst: 27 september 2024, 12:12 uur
Tja, met veel drank op was het destijds prima te doen.
Nuchter op kantoor kan ik er met enige bonus een 4,5 aan kwijt
Nuchter op kantoor kan ik er met enige bonus een 4,5 aan kwijt
1
geplaatst: 27 september 2024, 17:53 uur
2
geplaatst: 27 september 2024, 18:21 uur
6,5 (maar als je het me in 1994 had gevraagd was het 5,5 punten lager uitgevallen).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.