Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
1
geplaatst: 27 september 2024, 21:27 uur
Finn schreef:
Aaaaaarrghhh het zit al in mijn hoofd zonder de clip te starten.
Dat had ik ook. Vet irritant. Aaaaaarrghhh het zit al in mijn hoofd zonder de clip te starten.
3,5
0
geplaatst: 28 september 2024, 07:10 uur
"Aaaaaarrghhh het zit al in mijn hoofd zonder de clip te starten", voor sommige een jeugdtrauma voor anderen een bergje jeugdsentiment met liefst 5,5 punt bonus. De laatste groep zorgt ervoor dat Rednex niet helemaal bij de laatste 100 staat. Maar plaats 1700 geeft niet echt reden tot juichen. Een 4,57 voor Cotton Eye Joe.
Op R.I.P. #2 stond afgelopen woensdag ongeveer het volgende berichtje van chartsmaster. "Dick Diamonde is niet meer onder ons. Diamonde was de bassist van de Australische '60's-band the Easybeats. Hij werd geboren in 1947 in Hilversum als Dingeman van der Sluijs. Toen hij vier jaar oud was verhuisde hij met het gezin naar Australië. In 1964 vormde hij The Easybeats samen met de ook in Nederland geboren Johannes van den Berg (inmiddels bekend als Harry Vanda) en drie geëmigreerde Britten. Met Friday On My Mind (gaven we een 7,74) en Hello, How Are You? scoorden ze twee wereldhits".
Daar hield het niet op voor de twee leden Vanda en George Young. Nadat The Easybeats in 1969 uit elkaar waren gegaan ontpopten Vanda & Young zich tot een invloedrijk team van producers. Zij werkten voor de jongere broers van George, Malcolm en Angus. Ofwel ze werden producer van AC/DC. Later hadden ze succes met John Paul Young (wel geëmigreerd, geen familie). Ze schreven onder andere wereldhit Love Is in the Air. Vanaf de late jaren zeventig begonnen ze onder de naam Flash And The Pan weer een eigen band. Die komen we hier later nog wel tegen met een paar geweldige singles.
Hello, How Are You? werd in de jaren 70 en 80 gebruikt in reclamespots van Peek & Cloppenburg. In 1968 stond Hello, How Are You? negen weken in de Top 40 waarvan twee weken op nummer 7.
# 1887 The Easybeats - Hello, How Are You?
Op R.I.P. #2 stond afgelopen woensdag ongeveer het volgende berichtje van chartsmaster. "Dick Diamonde is niet meer onder ons. Diamonde was de bassist van de Australische '60's-band the Easybeats. Hij werd geboren in 1947 in Hilversum als Dingeman van der Sluijs. Toen hij vier jaar oud was verhuisde hij met het gezin naar Australië. In 1964 vormde hij The Easybeats samen met de ook in Nederland geboren Johannes van den Berg (inmiddels bekend als Harry Vanda) en drie geëmigreerde Britten. Met Friday On My Mind (gaven we een 7,74) en Hello, How Are You? scoorden ze twee wereldhits".
Daar hield het niet op voor de twee leden Vanda en George Young. Nadat The Easybeats in 1969 uit elkaar waren gegaan ontpopten Vanda & Young zich tot een invloedrijk team van producers. Zij werkten voor de jongere broers van George, Malcolm en Angus. Ofwel ze werden producer van AC/DC. Later hadden ze succes met John Paul Young (wel geëmigreerd, geen familie). Ze schreven onder andere wereldhit Love Is in the Air. Vanaf de late jaren zeventig begonnen ze onder de naam Flash And The Pan weer een eigen band. Die komen we hier later nog wel tegen met een paar geweldige singles.
Hello, How Are You? werd in de jaren 70 en 80 gebruikt in reclamespots van Peek & Cloppenburg. In 1968 stond Hello, How Are You? negen weken in de Top 40 waarvan twee weken op nummer 7.
# 1887 The Easybeats - Hello, How Are You?
1
geplaatst: 28 september 2024, 09:38 uur
Bedankt, Ruud, voor weer de interessante achtergrond-informatie;
7.2
7.2
1
geplaatst: 28 september 2024, 12:09 uur
Rednex 5,8
The Easybeats 6,7 (en dank voor de Peek & Cloppenburg referentie, anders had het weer een dag gekost om te denken waar ik dit van kende
)
The Easybeats 6,7 (en dank voor de Peek & Cloppenburg referentie, anders had het weer een dag gekost om te denken waar ik dit van kende
)
1
geplaatst: 28 september 2024, 12:48 uur
pureshores schreef:
Rednex 5,8
)
Rednex 5,8
) Dit dus:
1
geplaatst: 28 september 2024, 20:04 uur
7,5 (met inderdaad flinke Peek & Cloppenburg associatie). De bassist van mijn oude punkbandje stond ingeschreven bij zo'n modellenbureau, die stond tegelijkertijd ook in een Peek & Cloppenburg reclamefolder.
1
geplaatst: 28 september 2024, 21:04 uur
Dasha - Austin: 6,5
Niet onaardig maar heb een déjà-vu gevoel bij.
Rednex - Cotton Eye Joe: 6,5
Vind ik wel leuk maar moet het niet te vaak horen.
The Easybeats - Hello, How Are You?: 7
Goed nummer maar kan niet tippen aan hun klassieker Friday on my Mind.
Niet onaardig maar heb een déjà-vu gevoel bij.
Rednex - Cotton Eye Joe: 6,5
Vind ik wel leuk maar moet het niet te vaak horen.
The Easybeats - Hello, How Are You?: 7
Goed nummer maar kan niet tippen aan hun klassieker Friday on my Mind.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.