MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

Niet de leukste DeLasoul

7,1

De La Soul - Ring Ring Ring (Ha Ha Hey) : 3,5

Toffe samples, een verdwenen live band en een 6,95 voor De La Soul met Ring Ring Ring (Ha Ha Hey). Niet de leukste De La Soul scoort behoorlijk lager dan de twee andere De La Soul tracks die we beoordeeld hebben terwijl het toch 'gruwelijk veel beter ' is dan Me Myself And I.
7,63 Eye Know
7,29 Me Myself And I
6,95 Ring Ring (Ha Ha Hey).

Yeah! van Usher was de doorbraaktrack van Usher's vierde studioalbum, Confessions. De track combineert hiphop en R&B met invloeden van crunk. Yeah! werd daarmee een aanjager van de populariteit van crunk. Het nummer werd geproduceerd door de pionier van het genre Lil Jon. Crunk is een mix van southern hiphop, harde, pompende elektronische beats, sterke baslijnen en energieke, agressieve teksten.

Yeah! bereikte in de VS de top van de Billboard Hot 100 en stond daar 12 weken onafgebroken op nummer 1. In Nederland stond Yeah! 18 weken in de Top 40 waarvan 5 weken op nummer 1.

# 1902 Usher Feat. Lil' Jon & Ludacris - Yeah!

Usher: Typisch voorbeeld van zo'n nummer dat je toen voor het eerst hoorde en waarvan je meteen wist dan een onvermijdelijke hit was. De stijl hangt een beetje aan die tijd en heel veel heb ik er niet mee. Maar om toen een hit te scoren deed het echt alles goed. En dat kan ik soms ook wel bewonderen.

6,1

Ring Ring (Ha Ha Hey): 7,6
Yeah: 7,3

6.1

Vind het op muzikaal gebied inhoudelijk eigg niks voorstellen
6

5

Eén van de hitnummers uit die tijd die de 11-jarige Arthur ervan overtuigden dat op muziekvlak vroeger alles beter was, heb een jaar of vier, vijf alleen maar muziek van voor 2000 geluisterd/serieus genomen

Vind hem nog steeds niet best, overigens. Maar ook niet meer zo erg als toen.

Usher: 6,5

Denk dat Usher wel meer hits had maar die ben ik allemaal vergeten. Deze is wel tof.

7

9

Wat een lage cijfers voor zo'n goed nummer.

Crunk. Weer wat geleerd. Nota bene dankzij Usher (of eigenlijk natuurlijk van de spelleider). Dat moet wel de eerste keer zijn dat ik iets opsteek van die minkukel (Usher dus, niet de spelleider). De songtekst is een treffende analogie voor hoe ik tegen hem aankijk: een zinloze, stuitend stompzinnige leegte.
Dan valt het cijfer uiteindelijk nog 100% mee.
4,5

9,2

"simpel" maar doeltreffend

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:14 uur

geplaatst: vandaag om 04:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.