MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
5. LG is not my cup of tea

Toevallig afgelopen week nog een paar keer gedraaid. Ik kreeg het linkje door van een vriendin en ik dacht nog nooit van deze band te hebben gehoord. Bleek ik het nummer wel te kennen. Sterker: bij een strooptocht langs kringloopwinkels bleek ik hun eerste twee cd's een paar jaar geleden al eens te hebben meegenomen. Weliswaar nu stof happend op zolder, maar toch bepaald geen verkeerde aanschaf.
Die manier van zingen, yummm!
Heel vreemd dat zó'n mooi nummer nog een hit kon worden.
Niet on-Nederlands goed, maar on-hitparade goed.
8,5

Wasting my Young Years was een debuutsingle die goed binnenkwam en dat hebben ze nooit meer weten te ervaren. Maar deze is ook best fijn.

7

Strong: 10

Blijft een fantastisch nummer om met oortjes in flink hard te luisteren, kippenvel.

O ja, deze herinner ik me ook nog wel. Ik volg de hedendaagse popmuziek compleet niet, maar gelukkig bereiken dit soort pareltjes mijn oren toch nog wel, blijkbaar
8,8

Sia. 4,5
LG. 7

9,5

Punten tussen de 2 en de 10. Commentaren van wanstaltig gedrocht tot een pareltje en een fantastisch nummer. Strong gaat niet ongemerkt voorbij. Een voorlopige score van 7,11. Plaats 520 in onze ranglijst.
In de afgelopen vijf jaar hebben we 25 nummers uit 2014 beoordeeld en Strong heeft daarvan nu de hoogste score. Dat was tot vandaag met een 7,06 Shake It Off van Taylor Swift.
Dat het nog kan verkeren zo laat de score voor Higher Ground zien. Die is met latere stemmers gestegen naar een 7,85. Higher Ground staat daarmee in een keer vijf plaatsen hoger dan die andere Stevie klassier I Wish op plaats 124.

Promises Of No Man's Land van Blaudzun staat in De Witte Trui van 2023 op plaats 297. Johannes Sigmond behaald met Promises Of No Man's Land zijn enige Top 40 notering.

Het lied zou gaan over een mishandeling van een vriendin van Blaudzun door haar vriend. Promises kreeg een stevig zetje in de rug van de NOS, die het gebruikte tijdens de samenvattingen van de Winterspelen van Sotsji in Rusland in 2014. Tevens werd het gebruikt als intromuziek voor de eerste 5 seizoenen van de Belgische politieserie Echte Verhalen: De Buurtpolitie.

Ondanks dat het nummer wordt uitgeroepen tot Hotshot bij het Belgische Studio Brussel zal het de Belgische Charts niet halen. Het nummer heeft op 2020 na steeds in de Radio 2 Top 2000 gestaan. In De Koninklijk 500 van die zelfde zender stond het nummer eerder dit jaar op plaats 229.

Met dank aan nominater Gebruiker43757 en reviewer dumb_helicopter stond het nummer tussen 2015 en 2020 ook in de MuMe Top 2000. dumb_helicopter schreef "Het beste nummer van deze ietwat naar Arcade Fire neigende en bebaarde noorderbuur. Het heeft een spannende aanloop naar een erg catchy en makkelijk meekweelbaar refrein".

In de Top 40 staat Promises Of No Man's Land vijf weken genoteerd met als piekpositie nummer 33. Wat vinden wij van Promises Of No Man's Land?

# 1910 Blaudzun - Promises Of No Man's Land

6,5 heeft Arcade Fire de top 40 ooit gehaald?

Fijne artiest met de nodige toptracks op zijn conto. Dit jaar ook weer. Mag hem wel.

9,0

Dat het nummer in België als intro en montage-geluid gebruikt werd voor het verschrikkelijke De Buurtpolitie, heeft een wrange bijsmaak gegeven. Mijn hoofd krijgt dat niet meer losgekoppeld. Vroeger, toen het in De Afrekening scoorde, had ik dit vast hoger gequoteerd dan een twijfelende...

6

Mag 'm ook wel

7,5

London Grammar: 6
Blaudzun: 7,5

London Grammar 7,8

Blaudzun 6

6.5

Als Arcade Fire fan kan ik deze Blaudzun ook zeker waarderen. Dus een 8.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:24 uur

geplaatst: vandaag om 22:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.