MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

Sia: 7
Stevie : 8,5

Stevie Wonder: Ik koop vaak CD's (en DVD's) in de kringloop en mijn fijnste CD-vondsten van dit weekend waren Talking Book en Innervisions van Stevie Wonder. Ik wil al langer echt goed in zijn seventies oeuvre duiken. Wonder is een bizar verhaal eigenlijk. Kindster in de jaren '60, Briljant multitalent in de jaren '70 en grotendeels een has-been daarna. Dit is een heel fijne. 8,4

Sia: Opmerkelijk dat dit nummer zo weinig heeft gedaan in Nederland. Als Chandelier de top 40 niet had gehaald was het iets geweest voor dit topic (Bijna) Overal een hit behalve hier - MusicMeter.nl. Ik heb het altijd wel gemogen en dit voor mij Sia's signature song. Vind ook de video juist erg tof en knap gemaakt (zonder cuts) 7,1

Ik dacht dat Chandelier van Sia een bekend liedje zou zijn, ik heb titel en artiest best vaak her en der zien staan. Maar dit klonk voor mij als een eerste beluistering. En het viel niet echt mee.

4,5

Stevie 8
Sia 7.5

Higher Ground: 7
Chandelier: 8,5

Stevie 10
Sia 10

Sia - Chandelier : 4

Sia kan weer terug in de anonimiteit. Een onbekend bekend liedje. Een 6,47 voor Chandelier en daarmee staat ze nog net bij de eerste 1.000 scores.

De derde notering uit 2014 in De Witte Trui Lijst 2023 die ook de Top 40 heeft gehaald is Strong van London Grammar. Of eigenlijk niet. Het nummer is uit 2013 en doet dit jaar niet meer mee aan De Witte Trui omdat het te oud is. In de Top 40, en daar houden wij ons hier aan vast, staat het nummer begin 2014 genoteerd.

Rond de tijd van hun succesvolle debuutalbum If You Wait, waar ook Strong op staat, vergeleken critici de band met The xx. Volgens de band zelf kwam dit onder andere door het feit dat ze met z’n drieën zijn: twee meisjes en een jongen. En hun sfeervolle, trage songs op het debuut album

Zangeres Hannah Reid heeft een kwetsbare stem. Twee keer op rij moest London Grammar Lowlands afzeggen omdat haar stem het liet afweten. Reid heeft enorme last van plankenkoorts. In een interview zei ze daar over: soms komen de zenuwen helemaal omhoog, en voel ik me gewoon vreselijk en paniekerig de hele tijd. Vorige maand kwam het vierde album van de band uit: The Greatest Love.

Strong stond niet alleen in onze Witte Trui lijst maar dankzij nominator aERodynamIC ook sinds 2015 jaarlijks in de MuMe Top 2000. Ook staat Strong sinds 2014 jaarlijks rond plaats 500 in de Radio 2 Top 2000. In de Verrukkelijke 500 staat Strong op plek 119. In de Top 40 stond, Strong net Chandelier gisteren, slechts twee weken genoteerd. Twee weken op nummer 27.

# 1909 London Grammar - Strong

LG: 9.6
Sia: 4.1

11 jaar oud alweer

8,2

7,25

Altijd een wanstaltig gedrocht gevonden dit. Die manier van zingen, brrr...

2,0

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:15 uur

geplaatst: vandaag om 00:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.