MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Gwen Stefani - Hollaback Girl : 4

Ginger Ale - The Flood : 5

Hvme - Goosebumps : 2,5

Aphrodite's Child - Rain and Tears : 7,5

wavanbuuren
George - 7 (Ik durf mezelf wel een fan te noemen, maar dit nummer heeft me nooit echt gepakt).
Gwen - 6 (Bizar hoe iemand zich kan verbouwen als je haar vandaag de dag ziet)
Ginger Ale - 4,5
HVME - 4,5 (duur inderdaad eeuwig)
Aphrodite's Child - 6

https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/5572e6e3e4b013344d656d71/1511784011833-2J9DC8R6DL7A7KNSTY63/request-box.jpg?format=1500w

Zullen we weer een verzoekjesronde doen?

Stuur mij via een pb jouw verzoeksong door. De regels zijn kort en simpel: de song moet in de Nederlandse Top 40 hebben gestaan, mag niet al eens voorbij zijn gekomen in dezelfde uitvoering en de Top 40-run moet voorbij zijn. Verder maakt het niks uit of je een artiest aanvraagt die deze week al eens langskwam, of al vaker voorbij is gekomen, of een cover versie van een song die al eens gepost is, de keuze is reuze.

Deze hele week doen we eerst nog nummer 2 hits, en vanaf maandag komen de verzoekjes dan voorbij. Ik moet het ook nog klaarzetten dus
laat ik de deadline zetten op vrijdag 14 april rond de middag.

Kom maar door met die pareltjes uit de Top 40.

Rain and Tears komt tot 6,75. AC staat daarmee op plek 520.

Deze hele week nummer 2-hits

30x stond deze Volendammer in de Nederlandse Top 40 en maar liefst 5x daarvan op 1. Toch kwam hij hier nog nooit voorbij, tot nu. 

Tegenwoordig is hij vooral druk met zijn rol als voorzitter van voetbalclub FC Volendam, maar wij gaan terug naar de jaren dat hij voornamelijk als zanger bekend stond. 

Het was Madonna met Give It 2 Me die hem van zijn volgende nummer 1-hit afhield.

1326. Jan Smit - Stilte in de Storm

[2008, #aw11, #hp2]

Ast
Aphrodite's Child: 7
Jan Smit: 6,3

Demis, Vangelis en co 7

Jan S. 5,1 (ik weet zeker dat hij slechter heeft)

6.6

5 (het valt nog best mee)

De beelden zijn overigens uit de Nederlandse filmversie (2008) van De brief voor de koning (naar het boek van Tonke Dragt). Ik weet niet of dit ook een officieel thema van de film is, dat is mij nog nooit opgevallen bij het zien van de film.

Zou het wel gaaf hebben gevonden als het puur random was, maar nee het was de titelsong

Shaky schreef:
Zou het wel gaaf hebben gevonden als het puur random was, maar nee het was de titelsong

Dan heb ik de herinnering waarschijnlijk verdrongen .

Ah, een favoriet boek uit m'n jeugd.

4,5

Jan Smit - Stilte in de Storm : 6

Ik ben heel erg blij dat hij een carrièreswitch heeft gemaakt.
Smit - geen familie, tot in de verste lijn zal ik dat ontkennen - staat voor mij symbool voor wansmaak en slechte, echt intens slechte muziek.
Met dit nummer doet hij dat enigszins geweld aan: met afstand het minst misselijkmakendste nummer dat ik ooit van hem gehoord heb. Ik moet, helaas, even afwijken van mijn principiële 1 die ik hem altijd geef.

4

wavanbuuren
Het eerste couplet is nog niet eens zo slecht. Vanaf het eerste reffrein is het net zo slecht als alle andere meuk van Jantje.

4,5

4,5

5,00 voor Stilte in de Storm, Jan Smit staat op plek 1106.

Deze hele week nummer 2-hits

Deze song wist heel wat prijzen in de wacht te slepen en was een ongelooflijk dikke hit. Vooral in de US konden ze er geen genoeg van krijgen: nummer 1 in de Billboard, Cash Box, Adult Contemporary, Adult Top 40, CHR/Pop, CHR/Rhythmic, Dance Singles Sales, Hot AC, Mainstream Top 40, Rhythmic en Urban RC charts. Sterker nog: het was de grootste hit in de US van de 90s en eindigde op 1 in de decade chart van Billboard. Duizelingwekkende successen.

Ademnood van Linda, Roos & Jessica stond op 1 waardoor Mariah en Boyz II Men het met plek 2 moesten doen.

1327. Mariah Carey & Boyz II Men - One Sweet Day

[1995, #aw14, #hp2]

Echt vre-se-lijk

2,0

1327. Mariah Carey & Boyz II Men - One Sweet Day: 6
1326. Jan Smit - Stilte in de Storm: 4,5

Wat vigil zegt. Word onpasselijk van zoveel meligheid.
2

Jantje: 2
Mariah: 3

Zonder de Boyz had ik het mooier gevonden.

5,5

Mariah & Boyz 7,0

Jan Smit 6,0 (ik weet zeker dat hij beter heeft)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:31 uur

geplaatst: vandaag om 12:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.