MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Het Amsterdamse Ginger Ale doet het niet goed. 4,2 voor The Flood, plek 1223.

Een song uit 2020, kunnen jullie al raden hoe dit nummer een dikke hit werd? Yep, ook weer dankzij TikTok. 

Deze Spaanse DJ nam een nummer van Travis Scott en Kendrick Lamar onder handen en scoorde er zelf een dikke hit mee. 

1324. Hvme - Goosebumps

[2020, #aw10, #hp11]

Ginger Ale nog een 4.7

HVME een 4.2

Ginger Ale 4
Hvme 1

Ook hier een onvoldoende, te banaal.

3

Ja, het is een platte plaat. Best, anders speelt ie vals. Maar ik trek er mijn neus niet te hard voor op. Er zit wel wat ergers in de recente TOP 40.

5.5

HVME: 4,5

Daarom heb ik geen TikTok.

3

5,3

Eigen schuld, zelf uitgezocht dan ook uitzitten deze kak Shaky. 2.43, ongelooflijk, leek wel een uur.

2

Ast
3

Goosebumps scoort 3,66 en daarmee staat Hvme op plek 1270.

En omdat ik het een leuk thema vind doen we nog eens:

Deze hele week nummer 2-hits

Deze Griekse band stond 7x in de Nederlandse Top 40 waaronder eenmaal op die felbegeerde eerste plek. Ze stonden echter ook een keer op 2, het waren toen die dekselse Beatles die met Hey Jude de toppositie blokkeerden.

In 1987 nam ex-lid Demis Roussos nog een versie op voor een live album, maar wij gaan luisteren naar het origineel.

1325. Aphrodite's Child - Rain and Tears

[1968, #aw14, #hp2]

4,5
er kwam meteen zo'n fout 2 Brothers on the 4th Floor nummer bovendrijven door het refrein, nooit geweten dat dat waarschijnlijk op dit gebaseerd is

pureshores schreef:
4,5
er kwam meteen zo'n fout 2 Brothers on the 4th Floor nummer bovendrijven door het refrein, nooit geweten dat dat waarschijnlijk op dit gebaseerd is

Bedoel je Fairytales?
Beide nummers zijn gebaseerd op het klassieke stuk Canon in D van Johann Pachelbel. Net als tig andere nummers overigens, tot het chagrijn van deze meneer.

Arrie schreef:
(quote)

Bedoel je Fairytales?
Beide nummers zijn gebaseerd op het klassieke stuk Canon in D van Johann Pachelbel. Net als tig andere nummers overigens, tot het chagrijn van deze meneer.

Nevermind, even verder zoeken en ik kwam erachter dat de broers ook There's a Key hebben gemaakt wat inderdaad direct gebaseerd is op Rain and Tears. Die kende ik nog niet!

Arrie schreef:
(quote)

Nevermind, even verder zoeken en ik kwam erachter dat de broers ook There's a Key hebben gemaakt wat inderdaad direct gebaseerd is op Rain and Tears. Die kende ik nog niet!

ja die bedoel ik inderdaad, weer wat geleerd op 2e Paasdag Arrie

7,5

8,5 prachtig

Aphrodite's Child: 8

Een stuk beter te verteren crossover pop dan het gehengel van Ginger Ale met Bizets parelvissers.

7,5

5,3

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:41 uur

geplaatst: vandaag om 10:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.