Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 11 juli 2023, 00:12 uur
Kanye West - Love Lockdown : 3,5
Rob de Nijs - De Ontmoeting : 5
The Imperials - Who's gonna love me : 4,5
Birdy - Wings : 6
Ohio Express - Chewy Chewy : 7,5
Rob de Nijs - De Ontmoeting : 5
The Imperials - Who's gonna love me : 4,5
Birdy - Wings : 6
Ohio Express - Chewy Chewy : 7,5
0
wavanbuuren
geplaatst: 11 juli 2023, 08:03 uur
Ohio Express doet wat de meeste mensen wel een beetje verwacht hadden denk ik. Braafjes scoren, zonder al teveel pretenties.
Aantal Stemmen: 14
Laagste: 4
Hoogste: 7,5
Gemiddeld: 5,8214
Plek: 1037
Aantal Stemmen: 14
Laagste: 4
Hoogste: 7,5
Gemiddeld: 5,8214
Plek: 1037
0
wavanbuuren
geplaatst: 11 juli 2023, 08:29 uur
Dat er goeie muzikale dingen uit Liverpool komen dat weten de meeste mensen wel. Dat "Frankie goes to Hollywood" daar ook bij hoort is misschien niet bij iedereen bekend. De band rond zanger en voorman Holly Johnson werd vernoemd naar de acteer carrière van Frank Sinatra. En ze waren niet vies van een controverse meer of minder.
Debuutsingle "Relax" werd door diverse radio en tv stations geboycot vanwege de suggestieve (homo) erotische tekst en videoclip. En met de legendarische videoclip van "Two Tribes" deden ze dat op politiek vlak nog eens dunnetjes over.
Debuutalbum "Welcome to the pleasuredome" werd goed ontvangen, maar ook daar weer controverse. De band vond namelijk dat er wel erg weinig terug te vinden was van hun inbreng nadat producer Trevor Horn het onder handen had genomen. Het schijnt zelfs dat stukken door Trevor en zijn muzikale entourage opnieuw zijn ingespeeld.
Waarschijnlijk is dat de reden dat de band met het tweede album "Liverpool" wat serieuzer werd en zich meer op het muzikale richtte. Na dit album werd Holly Johnson h.i.v. besmet, begon hij aan een solocarrière en viel de band uit elkaar.
Wij gaan luisteren naar de tweede single van het tweede album. Wat overigens maar een heel bescheiden hitje werd.
1413 Frankie goes to Hollywood - Warriors of the Wasteland
[1986 #AW3 #HP38]
Debuutsingle "Relax" werd door diverse radio en tv stations geboycot vanwege de suggestieve (homo) erotische tekst en videoclip. En met de legendarische videoclip van "Two Tribes" deden ze dat op politiek vlak nog eens dunnetjes over.
Debuutalbum "Welcome to the pleasuredome" werd goed ontvangen, maar ook daar weer controverse. De band vond namelijk dat er wel erg weinig terug te vinden was van hun inbreng nadat producer Trevor Horn het onder handen had genomen. Het schijnt zelfs dat stukken door Trevor en zijn muzikale entourage opnieuw zijn ingespeeld.
Waarschijnlijk is dat de reden dat de band met het tweede album "Liverpool" wat serieuzer werd en zich meer op het muzikale richtte. Na dit album werd Holly Johnson h.i.v. besmet, begon hij aan een solocarrière en viel de band uit elkaar.
Wij gaan luisteren naar de tweede single van het tweede album. Wat overigens maar een heel bescheiden hitje werd.
1413 Frankie goes to Hollywood - Warriors of the Wasteland
[1986 #AW3 #HP38]
1
wavanbuuren
geplaatst: 11 juli 2023, 08:32 uur
Vandaag vertrek ik zoals gezegd voor twee weken naar Curaçao. Ik ga mijn uiterste best doen om toch dagelijks een nummer te plaatsen (onder voorbehoud van een goeie wifi). Maar dat zal later zijn i.v.m. het tijdsverschil.
Voor Frankie alvast een 8,2
Voor Frankie alvast een 8,2
1
geplaatst: 11 juli 2023, 08:50 uur
Niet naar Hollywood maar dus naar Curaçao. Fijne vakantie!!
Frankie 8,4 (alle andere hits zouden nog hoger scoren)
Frankie 8,4 (alle andere hits zouden nog hoger scoren)
0
geplaatst: 11 juli 2023, 23:54 uur
Frankie: lekker bombastisch. Verbloemd de verder wat matige compositie met verve. 7
Ohio Express: bibblybabblybubbly blablablabumblebubblegummyyummypoepiepopperdepop van het aller-, állerlulligste niveau. En toch weten ze er bij mij een 6 uit te persen. Geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgen, ik zou het echt godsgruwelijk verschrikkelijk moeten vinden, maar ze presteren het toch.
Ohio Express: bibblybabblybubbly blablablabumblebubblegummyyummypoepiepopperdepop van het aller-, állerlulligste niveau. En toch weten ze er bij mij een 6 uit te persen. Geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgen, ik zou het echt godsgruwelijk verschrikkelijk moeten vinden, maar ze presteren het toch.
0
wavanbuuren
geplaatst: 12 juli 2023, 11:40 uur
Frankie scoort een gemiddelde van 6,57 na 15 stemmen.
Laag: 5
Hoog: 8,4
Plaats: 657
Laag: 5
Hoog: 8,4
Plaats: 657
0
wavanbuuren
geplaatst: 12 juli 2023, 12:01 uur
Ooit in de top 40 betekent natuurlijk ook vandaag in de top 40. Wij oude zielen hebben gemiddeld genomen niet zoveel op met het nieuwere top 40 werk als je naar de gemiddelden kijkt. Maar kunnen (en willen) wij ook over onze schaduw heen springen?
Daarom gaan we vandaag luisteren naar de huidige nummer 9 in de top 40. Het betreft hier een samenwerking tussen de in Dresden geboren Duitse DJ Purple Disco Machine en de Franse DJ Kungs. Het nummer van vandaag is al 13 weken bezig aan zijn opgaande lijn in de top 40 en staat voorlopig op nr. 9
1414 Purple Disco Machine & Kungs - Substitution
[2023 #aw13 #hp9]
Daarom gaan we vandaag luisteren naar de huidige nummer 9 in de top 40. Het betreft hier een samenwerking tussen de in Dresden geboren Duitse DJ Purple Disco Machine en de Franse DJ Kungs. Het nummer van vandaag is al 13 weken bezig aan zijn opgaande lijn in de top 40 en staat voorlopig op nr. 9
1414 Purple Disco Machine & Kungs - Substitution
[2023 #aw13 #hp9]
0
geplaatst: 12 juli 2023, 13:18 uur
7
Verrassend goed te verdragen.
Bad Company, eveneens van dit jaar, is wel beter.
Verrassend goed te verdragen.
Bad Company, eveneens van dit jaar, is wel beter.
0
geplaatst: 12 juli 2023, 19:22 uur
Springen zeker niet, maar door de disco-invloeden en het hoge sexycatchy gehalte wil ik voor deze ene keer wel een klein beetje over mijn eigen schaduw heen gluren.
Eh, het linkje stuurt je naar een uur durende versie (!). Zo lang ga ik toch echt niet gluren, hoor.
5,7
Eh, het linkje stuurt je naar een uur durende versie (!). Zo lang ga ik toch echt niet gluren, hoor.

5,7
1
wavanbuuren
geplaatst: 12 juli 2023, 20:36 uur
EvilDrSmith schreef:
Springen zeker niet, maar door de disco-invloeden en het hoge sexycatchy gehalte wil ik voor deze ene keer wel een klein beetje over mijn eigen schaduw heen gluren.
5,7

5,7
Ik dacht jou daar wel een plezier mee te doen. Niet dus. Nu maar hersteld naar de drie minuten versie dan….
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.