MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
EvilDrSmith schreef:

Ik moest wel even zoeken naar het origineel, want die van Donna is ook maar een cover (wel eentje die me veel beter bevalt) en zelfs de versie van Barry Manilow is een bewerking van de (zijn) eerste uitvoering: https://www.youtube.com/watch?v=D8PCj8mgG5U
5,5

Grappig, deze versie uit 1971 kende ik nog niet.
Voor de volledigheid mag vermeld worden dat de melodie al uit 1839 stamt, geschreven door Frédéric Chopin, Prelude, Op. 28, No. 20

https://www.youtube.com/watch?v=XeX4X_1_lo0

wavanbuuren
7,3

wavanbuuren
Kennelijk wekken The Imperials sympathie op. En misschien hebben de temperaturen ook wel meegewerkt
Ze scoren niet lager dan 6,5 en krijgen een prima gemiddelde van 7,42333 uit 15 stemmen.

De 191ste plaats is daarmee hun deel.

wavanbuuren
Vandaag maken we weer een sprong in de tijd naar voren.
In de jaren 10 van deze eeuw was daar opeens Birdy. Ze ging als een speer en scoorde een paar flinke hits. En zoals zo vaak het geval is tegenwoordig: Ze verdween ook weer vrij snel van het toneel.
Uiteindelijk scoorde ze maar 3 hits, waarbij Skinny Love het zelfs tot nummer twee wist te brengen.

Wij gaan luisteren naar de kleinste van haar drie hits: Wings.
Ze wist het met 11 weken vrij lang uit te houden maar kwam opvallend genoeg nooit hoger dan de 25ste plek.

1411 Birdy - Wings

[2013 #aw11 #hp25]

Birdy, typisch zo'n love-or-hate zangeres ...
Ik heb daar minder last van, een...

6.8

Bijzondere chartrun idd

7,4

Best een leuk liedje

7,5

Ik ga mee in de analyse en beoordeling van koosknook.
6,8

wavanbuuren
6,3

wavanbuuren
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat het kleine vogeltje door ons critici vermorzeld zou worden, maar dat valt nog behoorlijk mee. Ze scoort in elk geval een degelijke voldoende.

Aantal stemmen:13
Hoogste: 7,5
Laagste:4
Gemiddeld:6,21538
Plaats: 824

wavanbuuren
Maar vroeger was natuurlijk alles beter. Dat komt goed uit want we gaan vandaag terug naar de jaren 60. In het jaar 1968 was het Ohio Express dat aan het einde van het jaar de nummer 8 positie betrok. Dat was meteen de hoogste plek die ze zouden bereiken. Vonden wij inderdaad ook vroeger alles beter?

[1968 #aw8 #8]

1411 Ohio Express - Chewy Chewy

5,5

5,5

De jaren 1965-1970 vind de beste op hitparadegebied (en ook op albumgebied) maar daarom vind ik niet alles goed. Dit nummer (bubblegumpop) vind ik nog enigszins leuk omdat het niet meer pretendeert te zijn.

5.8

Imperials - 8,3
Birdy - 6,1
Ohio Express - 5,7

wavanbuuren reken je stemmen die achteraf komen nog mee?

wavanbuuren
Johnny Marr schreef:
Imperials - 8,3
Birdy - 6,1
Ohio Express - 5,7

wavanbuuren reken je stemmen die achteraf komen nog mee?

Zeer zeker. Alles wordt meegenomen voor de totaal ranglijst. Hoe meer zielen (stemmen), hoe meer vreugd.

5,5

Birdy - 7.0
Ohio Express - 6.5

De hond van mijn zus heet Chewy, dit refrein toch maar eens opzetten als hij in de buurt is. Dat hoofdje zal nogal opkijken denk ik.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:14 uur

geplaatst: vandaag om 05:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.