Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
1
geplaatst: 19 juli 2023, 19:42 uur
1420 Mr. Big - Wild World: sterke (hard)rockband met een fenomenaal begaafde gitarist (Paul Gilbert), maar daar is bitter weinig van te horen in die twee schijtbaggerkwijlballads waar ze bekendheid mee verwierven (die ander is dat gedrocht To Be With You) en waardoor ik deze band pas vele jaren later op waarde wist te schatten. Echt, heel handig zo'n Top 40 waarin bands niet-representatieve, komkommersjiële bullshit uitbraken in ruil voor airplay en geld, waardoor ik bands verketterde terwijl ze dat niet verdienen.
Afijn, alle subtiliteit en gevoel in Cats origineel is ver te zoeken hier, kitsch en kolder is wat overblijft. 4
1421 Sugababes - Push the Button: destijds ook verketterd, maar ik ben bekeerd. Supercatchy, sexy en leuk.
7,5
Hardrockband versus dancepopact = 0-1
Afijn, alle subtiliteit en gevoel in Cats origineel is ver te zoeken hier, kitsch en kolder is wat overblijft. 4
1421 Sugababes - Push the Button: destijds ook verketterd, maar ik ben bekeerd. Supercatchy, sexy en leuk.
7,5
Hardrockband versus dancepopact = 0-1

0
wavanbuuren
geplaatst: 19 juli 2023, 22:20 uur
In theorie zou ik er niet veel aan moeten vinden, maar ook ik moet toegeven dat het catchy is, sexy en gewoon hartstikke goed gemaakt. Toch wel het leukste meidengroepje van de laatste 30 jaar?
Hoe dan ook: 7,5
Hoe dan ook: 7,5
0
wavanbuuren
geplaatst: 20 juli 2023, 13:14 uur
De dames blijven het goed doen. Niet alleen hebben we eindelijk weer eens 23 stemmers, gemiddeld scoren de “babes” met 7,0869 weer prima.
Ze bezetten daarmee een voorlopige 369ste plaats.
Ze bezetten daarmee een voorlopige 369ste plaats.
0
wavanbuuren
geplaatst: 20 juli 2023, 13:27 uur
We gaan door met een setje van drie ex nummer 1 hits. Niet omdat het een thema is, maar puur omdat dat in de loting zo is uitgekomen. Voor de eerste gaan we terug naar de jaren 70 en mogen jullienaar de disco.
De formatie Foxy groeide op in Miami en hoewel het follow-up nummer “Hot Number” nog net de top40 wist te bereiken, kunnen we hier toch echt wel van een klassieke eendagsvlieg spreken.
1422 Foxy - Get Off
[1978 #aw12 #hp1]
De formatie Foxy groeide op in Miami en hoewel het follow-up nummer “Hot Number” nog net de top40 wist te bereiken, kunnen we hier toch echt wel van een klassieke eendagsvlieg spreken.
1422 Foxy - Get Off
[1978 #aw12 #hp1]
0
geplaatst: 20 juli 2023, 13:52 uur
Was de talkbox de autotune van de 70s?
Toch wel een grappig effect (ook al is het volgens mij geen echte talkbox). Voor een keertje.
De lp waar dit nummer afkomstig van is schijnt behoorlijk matig te zijn, to put it mildly, en al ligt die hier ook ergens in de kast: ik kan dat bevestigen noch ontkennen.
7
Toch wel een grappig effect (ook al is het volgens mij geen echte talkbox). Voor een keertje.
De lp waar dit nummer afkomstig van is schijnt behoorlijk matig te zijn, to put it mildly, en al ligt die hier ook ergens in de kast: ik kan dat bevestigen noch ontkennen.
7
0
geplaatst: 20 juli 2023, 15:14 uur
Één van mijn eerste singeltjes;
Dus net wat hoger door die sentimenten.
7.5
Dus net wat hoger door die sentimenten.
7.5
0
geplaatst: 20 juli 2023, 17:52 uur
5
Opgegroeid met de disco-cassettes van mijn ouders in de wagen, vaak op repeat tijdens reizen. Deze mochten ze verder spoelen wat mij.
Opgegroeid met de disco-cassettes van mijn ouders in de wagen, vaak op repeat tijdens reizen. Deze mochten ze verder spoelen wat mij.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.