Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
wavanbuuren
geplaatst: 21 juli 2023, 12:05 uur
Met Foxy dansen we nagenoeg naar een 7 gemiddeld. Met zijn 16-en kwamen we tot 6,9813 om precies te zijn. Goed voor een 434ste plaats.
0
wavanbuuren
geplaatst: 21 juli 2023, 12:22 uur
Vandaag dus weer een nummer dat de toppositie in de top-40 heeft behaald. En dan toevallig ook de eerste nummer 1 hit die ik me persoonlijk actief kan herinneren.
Iedereen vond de jongens van Musical Youth zo schattig. En het liedje lekker braaf. Waarna later pas duidelijk werd dat het nummer waar we naar gaan luisteren afgeleid is van het nummer “Pass the Koutchie” wat over een dikke vette joint ging.
Toen vervolgens een van de leden, Patrick Waite, in de criminaliteit terecht kwam en als gevolg daarvan al op 24 jarige leeftijd overleed, werd weer eens duidelijk dat dingen niet altijd zo schattig zijn als ze lijken.
Hoe schattig vinden wij de jongens nog na ruim 40 jaar?
1423 Musical Youth - Pass the Dutchie
[1982 #aw11 #hp1]
Iedereen vond de jongens van Musical Youth zo schattig. En het liedje lekker braaf. Waarna later pas duidelijk werd dat het nummer waar we naar gaan luisteren afgeleid is van het nummer “Pass the Koutchie” wat over een dikke vette joint ging.
Toen vervolgens een van de leden, Patrick Waite, in de criminaliteit terecht kwam en als gevolg daarvan al op 24 jarige leeftijd overleed, werd weer eens duidelijk dat dingen niet altijd zo schattig zijn als ze lijken.
Hoe schattig vinden wij de jongens nog na ruim 40 jaar?
1423 Musical Youth - Pass the Dutchie
[1982 #aw11 #hp1]
0
geplaatst: 21 juli 2023, 13:07 uur
We zijn wellicht van dezelfde leeftijd, want dit is ook (een van) mijn vroegste herinneringen van een nummer 1-hit. Nooit geweten dat het een cover was. Origineel is wat slomer, meer 'druggy'.
Oh, ik lees nu bij toeval dat de drummer, Frederick Waite Jr., precies één jaar en één dag geleden is overleden. Onbedoeld een mooi eerbetoontje.
Origineel: 7
Cover: 7,5
Oh, ik lees nu bij toeval dat de drummer, Frederick Waite Jr., precies één jaar en één dag geleden is overleden. Onbedoeld een mooi eerbetoontje.
Origineel: 7
Cover: 7,5
0
geplaatst: 22 juli 2023, 11:25 uur
Vandaag een artikeltje over hitlijsten/de Top 40 in de NOS-app.
1
geplaatst: 22 juli 2023, 11:38 uur
Leuk artikel! Wel jammer dat de kanttekening waarvan ik altijd hoop dat ze hem eindelijk eens maken, wederom niet gemaakt wordt: waarom moet airplay op de radio nou zoveel sterker meetellen dan downloads of streams? Als Kendrick Lamar zo populair is dat hij een paar keer de Ziggo kan uitverkopen zonder veel moeite, dan zou het wel zo logisch zijn als de hitlijsten dat ook reflecteren. Maar omdat hiphop weinig op de radio gedraaid wordt, is dat gewoonweg niet mogelijk. Scheef.
Wellicht niet helemaal de juiste plek voor dit soort beslommeringen maar ik dacht ik deel het toch maar, hitlijst-liefhebbers onder elkaar

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.