MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Ma Baker 7,5
Byrds 9,5

Boney M: 6,5

Byrds: 9

wavanbuuren
7.5

wavanbuuren
Blijkbaar kunnen wij een stukje kwaliteitskitsch best wel waarderen, want 22 stemmers brachten Boney M tot een gemiddelde van 7.3795.

Goed voor de 216e plek.

Een stiekeme verrassing in de top-250 als je het mij vraagt.

wavanbuuren
Ik vind het wel leuk om af en toe een contrast aan te brengen in dit topic.

Was Boney M. nog de best scorende single in 1977; vandaag gaan we naar een nummer wat slechts drie weken in de lijst heeft gestaan en als hoogste notering de 39ste plek wist te behalen.

De naam Rodger Hodgson zal de meeste mensen wel wat zeggen. Maar bij wie dat niet zo is zullen de nummers "Breakfast in America", "The Logical Song" en "Dreamer" je misschien op het juiste pad zetten.
Rodger Hodgson was namelijk naast Rick Davies het kenmerkende geluid van Supertramp.

In 1983 verliet hij de band om wat meer tijd met zijn gezin door te brengen, maar ook om af en toe een soloproject op te pakken. In de Top-40 is ie in elk geval nooit verder gekomen dan dat ene nummer in de marge.

1437 Rodger Hodgson - Had a Dream (Sleeping with the Enemy)

[1984 #aw3 #hp39]

39? Bizar!

10!!

En verder... Hij WAS de stem van Supertramp en ze gingen meer uit elkaar omdat ze de hele dag ruzie hadden

Ma Baker een 9

wavanbuuren
Supertramp heeft het met 7 top-40 noteringen (en maar 2 top-10) ook minder gedaan dan je zou verwachten. School kwam ook niet verder dan 33.

8,7

Inhaalslagje:
1431 Kylie Minogue - In Your Eyes: 5,5
1432 Julien Clerc - This Melody: 4. Pffff, wat een slappe hap zeg. Dan hoor ik nog veel liever Kylie en Maan.
1433 Maan ft. Goldband - Stiekem: 5. Aardig melodietje, maar toch wat kinderachtig.
1434 Won Ton Ton - I Lie and I Cheat: 7. Hufterige rotziekte, verloor er ook een oom aan. En iedere keer als ik er over lees, begrijp ik maar niet dat gitarist Jason Becker al liefst 34 jaar (!) aan deze ziekte lijdt en nog steeds onder ons is. En zelfs muziek uitbrengt!
1435 The Byrds - Mr. Tambourine Man: 7,3.
1436 Boney M. - Ma Baker: 8,5. Ooit verafschuwd, maar hoe ouder ik word, hoe leuker ik Boney M vind. Waarschijnlijk zal in 2053 het mijn favoriete band aller tijden zijn en Iron Maiden, Opeth en Tool achter zich laten.
1437 Rodger Hodgson - Had a Dream (Sleeping with the Enemy): 8,5. Het nummer mogelijk nog nooit eerder gehoord, al klinkt het heel vaag ergens toch niet onbekend (of zou dat vanwege de karakteristieke stem van Rodger zijn?). En dat terwijl ik de lp hier in de kast heb staan. Op basis van dit nummer moet ik het stof er toch maar eens vanaf blazen, want die versie duurt zelfs nog drie minuten langer. Verdomd fraai!

Rodger Hodgson - Had a Dream (Sleeping with the Enemy) : 8

wavanbuuren
7,7412 voor Rodger en een plek net binnen onze top 100. Maar met 14 stemmen hoop ik dat er nog een paar bij komen.

wavanbuuren
We schuiven weer een decennium op naar de jaren ‘90. Clivilles & Cole was een producersduo wat onder andere samenwerkte met artiesten als Marian Carey en Whitney Houston.

Onder de naam C&C Music Factory scoorden ze een grote hit waar we al op gestemd hebben.

De plaat waar we nu naar gaan luisteren brachten zo onder hun eigen namen uit.

1438 Clivilles & Cole - A Deeper Love

[1992 #aw10 #hp8]

EvilDrSmith schreef:

1437 Rodger Hodgson - Had a Dream (Sleeping with the Enemy): 8,5. Het nummer mogelijk nog nooit eerder gehoord, al klinkt het heel vaag ergens toch niet onbekend (of zou dat vanwege de karakteristieke stem van Rodger zijn?).

Zo uit mijn hoofd heeft dit nummer (in de veel langere albumversie) meegedaan met de progladder (mijn nominatie?)

C+C 7,7

vigil schreef:
Zo uit mijn hoofd heeft dit nummer (in de veel langere albumversie) meegedaan met de progladder (mijn nominatie?)
Oh, zou dat de reden zijn dat het mij toch ergens niet helemaal onbekend in de oren klonk? Toffe keuze in ieder geval!

Toffer dan dit nummer, al is het wel een dijk van een zangeres en het melodietje een oorwurm tot op het irritante af. 5,8

C & C 4,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:48 uur

geplaatst: vandaag om 23:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.