MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

Guus Meeuwis - Het is een Nacht (Levensecht) : 7,5

wavanbuuren
Het schiet alle kanten op met Guus, maar de zogenaamd milde 1-en en 3-en winnen het een trekken Guus net naar de verkeerde kant van de streep. 5,432 na 25 stemmen. Een 1112e plek is daarmee zijn deel.

wavanbuuren
Vandaag denderen we de tweede helft van mijn eerste setje in.
En daarvoor heb ik de dobbelstenen maar weer eens van stal gehaald.

Het lot bracht ons naar een gelegenheidssamenwerking waarbij het mij kennelijk prima gelukt is het te vergeten. In 2014 waren het niemand minder dan Shakira en Rihanna die samen de handschoen opnamen. Deze eerste single van alweer het 10e (!) album van Shakira deed het vooral goed in Zuid Europa, Libanon, Taiwan en Zuid Korea. In Griekenland en Libanon bereikte het nummer zelfs de eerste plek.

Bij ons was het allemaal wat meer bescheiden. Herinneren jullie je nog hoe dit nummer te vergeten?

1451 Shakira ft. Rihanna - Can't Remember to Forget You

[2014 #aw9 #hp15]

wavanbuuren
Na een paar keer draaien heeft het ergens nog iets catchy ook. De stem van Shakira trek ik nooit zo geweldig, maar beter dan ik verwachtte. De "still" van het cilpje is ook zo slecht nog niet moet ik toegeven.

6,5

Deze kende ik nog niet, of ben ik vergeten. Vrij vergeetbaar nummer ook wel.

5

5 De videoclip is beduidend beter

Oei, die was ik inderdaad totaal vergeten ... tot het refreintje kwam. Een -Hajaa!- moment. Van zo'n samenwerking verwacht je wel meer. Flauw zeg.

5

Ook vergeten. Shakira is wel duidelijk een betere zangeres dan Rihanna.

5

Mijn 1 voor Guus was allesbehalve zogenaamd mild, hoor. Qua beleving, herinnering en effect was een 0 beter op zijn plaats geweest.
Enfin, het droogneuken tegen de muur van Shakira (en vooruit: Rihanna doet ook haar best) is natuurlijk oneindig veel lekkerder om naar te kijken dan naar Guus. Zeker als Shakira de (fake) rockgitarist en -drummer uithangt in het refrein dat ik zowaar best lekker vind, zelfs bijna net zo lekker als de clip.
Ik geef zelfs het hoogste cijfer tot nu toe, verbazingwekkend.

6,8

Shakira ft. Rihanna - Can't Remember to Forget You : 6

wavanbuuren
De dames zijn zo vergeetbaar dat slechts 13 mensen de moeite hebben genomen hun stem uit te brengen.
Behalve het feit dat onze Evildocter een clip aan zijn playlist heeft toegevoegd zullen de dames met 5.316 en een 1139ste plek terug de vergetelheid in verdwijnen.

wavanbuuren
Vandaag gaan we swingend het weekend inluiden.
Over the Brothers Johnson is verrassend weinig interessants te melden.
In 1977 hadden ze met "Strawberry Letter" een zeer klein hitje.
En van de periode na het nummer waar we naar gaan luisteren is al helemaal niks te melden.

Des te verrassender is het dat ze in 1980 een bescheiden soulklassieker wisten te produceren.
Qua hit was het nog niet gigantisch, maar het nummer heeft toch wel een plekje in het collectieve geheugen weten te bemachtigen zou ik zeggen.

Wel hard zetten is de tip van de dag, dan werkt ie het beste.

1452 The Brothers Johnson - Stomp

[1980 #aw10 #hp10]

wavanbuuren
7,3

Br Johnson 7,25

Shakira 4

Shakira ft. Rihanna - 5,5
The Brothers Johnson - 7,5

Ik ga ook mee met een ruime 7.
Ik ben geen techneut, maar is dat slappen op de bas vanaf 2'22" niet het latere handelsmerk van Mark King waarvan "iedereen" denkt dat hij dat uitgevonden heeft? Wel een supergaaf stukje dat ik drie keer achter elkaar heb geluisterd.

7,3

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:50 uur

geplaatst: vandaag om 15:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.