Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
1
geplaatst: 20 augustus 2023, 08:35 uur
1983 was het jaar dat ik echt de muziek indook, gewapend met onbespeelde cassettebandjes om 7 uur 's ochtends, hopende dat in het uurtje voordat ik naar school moest Hilversum 3 nog een paar toffe liedjes zou draaien met een DJ die bij het in- en outro zijn waffel hield. Ik beweer(de) de hele Top 40 van binnen naar buiten te kennen van de jaren 1983-1985, maar dit is het bewijs van grootspraak. Of van een slecht geheugen.
Ik zit dichter bij de "oei" dan het "zwak". Alhoewel, zwak is toch een goede woordkeuze (al snap ik het ergens ook wel weer als je wél met dit nummer bent opgegroeid).
5,3
Ik zit dichter bij de "oei" dan het "zwak". Alhoewel, zwak is toch een goede woordkeuze (al snap ik het ergens ook wel weer als je wél met dit nummer bent opgegroeid).
5,3
0
geplaatst: 20 augustus 2023, 09:53 uur
Typisch 80's nummer waar ik toen voor zou vallen...en nu dus ook nog.
8,2
8,2
0
geplaatst: 20 augustus 2023, 10:48 uur
7,25
Niks mis mee toch. Heeft destijds mijn top 20 wel gehaald.
Ik herinner me de artiestennaam als Loz Netto's Bzar, en dat staat ook op het videoclipje (maar niet in de aankondiging van de song).
Niks mis mee toch. Heeft destijds mijn top 20 wel gehaald.
Ik herinner me de artiestennaam als Loz Netto's Bzar, en dat staat ook op het videoclipje (maar niet in de aankondiging van de song).
1
wavanbuuren
geplaatst: 21 augustus 2023, 08:35 uur
Zo, even wat veegwerk doen:
Brothers Johnson - 7,2527 na 18 stemmen en een 274e plek
Steve harley & Cockney Rebel - 7,75 na 20 stemmen en een 99ste plek
Loz Netto - 6,3538 na 13 stemmen en een 774ste plek
Die laatste mogen best nog wat stemmen bij.
Maar de belangrijkste conclusie: Met Martijn Jonkers en Poeha heb ik in elk geval twee users gevonden die me wél begrijpen
Brothers Johnson - 7,2527 na 18 stemmen en een 274e plek
Steve harley & Cockney Rebel - 7,75 na 20 stemmen en een 99ste plek
Loz Netto - 6,3538 na 13 stemmen en een 774ste plek
Die laatste mogen best nog wat stemmen bij.
Maar de belangrijkste conclusie: Met Martijn Jonkers en Poeha heb ik in elk geval twee users gevonden die me wél begrijpen

0
wavanbuuren
geplaatst: 21 augustus 2023, 09:06 uur
Deze week gaan weer eens een week vrij loten, per decennium.
Vandaag de jaren 60 dus.
Daar waren het de Marbles die in 1969 de 39ste plek bezetten met "I can't see nobody".
The Marbles scoorden bij ons eerder een solide 7,0 met "Only one Woman"
Dit zangduo (van neven Graham Bonnett en Trevor Gordon) bereikte in de UK met eerder genoemd nummer de 5e plek. Ze hadden een warme band met de gebroeders Gibb die ook enkele nummers voor ze schreven, maar toch was hun succes geen lang leven beschoren en in 1969 gingen ze uit elkaar.
Gordon werd zangleraar en overleed in 2013 terwijl Bonett in 1978 nog even opzien baarde door als zanger van Richie Blackmore's Rainbow op te duiken. dat hield hij tot 1980 vol.
Het lot bracht ons dus bij hun laatste single wat niet meer dan een matig succesje werd.
1455 The Marbles - I Can't See Nobody
[1969 #aw3 #hp28]
Vandaag de jaren 60 dus.
Daar waren het de Marbles die in 1969 de 39ste plek bezetten met "I can't see nobody".
The Marbles scoorden bij ons eerder een solide 7,0 met "Only one Woman"
Dit zangduo (van neven Graham Bonnett en Trevor Gordon) bereikte in de UK met eerder genoemd nummer de 5e plek. Ze hadden een warme band met de gebroeders Gibb die ook enkele nummers voor ze schreven, maar toch was hun succes geen lang leven beschoren en in 1969 gingen ze uit elkaar.
Gordon werd zangleraar en overleed in 2013 terwijl Bonett in 1978 nog even opzien baarde door als zanger van Richie Blackmore's Rainbow op te duiken. dat hield hij tot 1980 vol.
Het lot bracht ons dus bij hun laatste single wat niet meer dan een matig succesje werd.
1455 The Marbles - I Can't See Nobody
[1969 #aw3 #hp28]
1
geplaatst: 21 augustus 2023, 11:30 uur
Huh? Graham Bonnett? Dé Graham Bonnett van o.a. Rainbow en The Michael Schenker Group?
Goh, zowaar. Nooit geweten. Verklaart wel de enorm sterke en krachtige zang op dit liedje.
Ik dacht bij die andere naam, Trevor Gordon, dat dit groepje ook nog eens een zanger van Yes bergde, maar dat waren Trevor Rabin en (producer) Trevor Horn.
Liedje is verder ook erg fijn, alleen het refrein is een beetje suf.
7,5
Goh, zowaar. Nooit geweten. Verklaart wel de enorm sterke en krachtige zang op dit liedje.
Ik dacht bij die andere naam, Trevor Gordon, dat dit groepje ook nog eens een zanger van Yes bergde, maar dat waren Trevor Rabin en (producer) Trevor Horn.
Liedje is verder ook erg fijn, alleen het refrein is een beetje suf.
7,5
2
geplaatst: 21 augustus 2023, 16:30 uur
Loz Netto - Fade Away 7,2 (nooit eerder gehoord maar goed bevallen)
0
wavanbuuren
geplaatst: 22 augustus 2023, 08:14 uur
The Marbles staan op 6,33 na 10 stemmen.
Ik hoop ddat er vandaag nog wat mensen naar de Marbles willen luisteren.
Ik hoop ddat er vandaag nog wat mensen naar de Marbles willen luisteren.
0
wavanbuuren
geplaatst: 22 augustus 2023, 08:23 uur
De dobbelstenen rollen de seventies in waar we in Jamaica terecht komen.
Daar was het Jesse Green die voor zijn solocarriere de drummer was van Jimmy Cliff.
Green scoorde met "Nice and Slow" een kneiter van een internationale hit en kwam daarmee bij ons ook op de hoogste positie terecht.
En wij muziekkenners kennen het fenomeen: 1 opvolghit en daarna niets meer....
Het lot bracht ons bij die ene opvolghit.
1456 Jesse Green - Flip
[1976 #aw9 #hp6]
Daar was het Jesse Green die voor zijn solocarriere de drummer was van Jimmy Cliff.
Green scoorde met "Nice and Slow" een kneiter van een internationale hit en kwam daarmee bij ons ook op de hoogste positie terecht.
En wij muziekkenners kennen het fenomeen: 1 opvolghit en daarna niets meer....
Het lot bracht ons bij die ene opvolghit.
1456 Jesse Green - Flip
[1976 #aw9 #hp6]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.