Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
wavanbuuren
geplaatst: 14 september 2023, 08:41 uur
Veel wisselende reacties voor Lime en dat maakt het ook wel weer leuk.
Met zijn 16-en kwamen we tot 6,4406 en een 758ste plek
Met zijn 16-en kwamen we tot 6,4406 en een 758ste plek
0
wavanbuuren
geplaatst: 14 september 2023, 08:49 uur
Het is weer tijd voor een opvolghitje.
Hoewel: In tijd ook weer niet echt.
Mecano scoorde in 1990 letterlijk en figuurlijk een wereldhit met "Hijo de la Luna".
Dat nummer hebben wij al gehad en het staat nog steeds zeer verdienstelijk in onze top 300.
Een jaar later scoorde mecano nog een bescheiden tweede hitje en daar komen de dobbelstenen op terecht. Het was ook meteen de laaste top-40 notering van dit Spaanse gezelschap wat inderdaad vernoemd is naar het kinderspeelgoed. Ze zijn in 1998 uit elkaar gegaan, dus 1 ding is vrij zeker: We gaan ze na deze beoordeling niet meer tegenkomen.
1480 Mecano - Tu
[1991 #aw3 #hp36]
Hoewel: In tijd ook weer niet echt.
Mecano scoorde in 1990 letterlijk en figuurlijk een wereldhit met "Hijo de la Luna".
Dat nummer hebben wij al gehad en het staat nog steeds zeer verdienstelijk in onze top 300.
Een jaar later scoorde mecano nog een bescheiden tweede hitje en daar komen de dobbelstenen op terecht. Het was ook meteen de laaste top-40 notering van dit Spaanse gezelschap wat inderdaad vernoemd is naar het kinderspeelgoed. Ze zijn in 1998 uit elkaar gegaan, dus 1 ding is vrij zeker: We gaan ze na deze beoordeling niet meer tegenkomen.
1480 Mecano - Tu
[1991 #aw3 #hp36]
0
geplaatst: 14 september 2023, 11:11 uur
Mij totaal onbekend. Al is dat begrijpelijk aangezien het in België niets wist te presteren wat hitlijsten betreft.
5.5
5.5
1
geplaatst: 14 september 2023, 13:49 uur
Aalgladde, sensuele clip die me onwillekeurig doet denken aan de pottenbakkerscène uit Ghost met Demi en Patrick. Die film was een jaar eerder, maar deze clip sensueler. Best fraai in beeld gebracht, hoe bouquetreeksboekjesverfilming-approved het ook mag overkomen.
Liedje zelf is me veel te glibberig en glijerig (niet geilerig), dan hoor ik liever Unchained Melody.
5
Liedje zelf is me veel te glibberig en glijerig (niet geilerig), dan hoor ik liever Unchained Melody.
5
1
wavanbuuren
geplaatst: 14 september 2023, 14:42 uur
Logische associatie. En ik snap dat het voor velen een brug te ver is.
Het zal een jaar of 32 geleden zijn dat ik het nummer voor het laatst hoorde en zo lang zal het nu vast ook weer duren. Toch niet zo heel beroerd.
6,5
Het zal een jaar of 32 geleden zijn dat ik het nummer voor het laatst hoorde en zo lang zal het nu vast ook weer duren. Toch niet zo heel beroerd.
6,5
0
geplaatst: 14 september 2023, 18:53 uur
Lime heeft wel beter 5,0
Mecano, extreem zoet maar wel lekker. Dat bekt goed maar lekker is ook wel wat overdreven. Toch een kleine voldoende voor toe-toe-toe 6,4
Mecano, extreem zoet maar wel lekker. Dat bekt goed maar lekker is ook wel wat overdreven. Toch een kleine voldoende voor toe-toe-toe 6,4
0
geplaatst: 14 september 2023, 23:16 uur
Lime krijgt van mij een 8,5. Super lekker nummer. Verder een 6 voor Mecano
0
geplaatst: 15 september 2023, 00:12 uur
Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich - The Legend of Xanadu 6,7
0
wavanbuuren
geplaatst: 15 september 2023, 08:39 uur
De meeste van 21 stemmers zijn niet persé rouwig dat we Mecano niet meer tegenkomen zo te merken.
5,9357 betekent een plek nog net binnen de top 1000
5,9357 betekent een plek nog net binnen de top 1000
0
wavanbuuren
geplaatst: 15 september 2023, 08:49 uur
De dobbelstenen brachten me in dubio vanmorgen.
Ze kwamen namelijk uit op Yes met "Owner of a Lonely Heart" en dat nummer hebben we al gehad (top 250 werk, 7,38 gemiddeld).
Maar dan wel in de "Max Graham vs Yes" versie die in 2005 de hitlijsten bereikte. En die is toch wel zo anders dat ik arbitrair heb besloten er toch maar op te gaan stemmen.
Ik denk dat ik de uitkomst kan raden, maar we gaan het beleven.
1481 Max Graham vs Yes - Owner of a Lonley Heart
[2005 #aw12 #hp18]
Ze kwamen namelijk uit op Yes met "Owner of a Lonely Heart" en dat nummer hebben we al gehad (top 250 werk, 7,38 gemiddeld).
Maar dan wel in de "Max Graham vs Yes" versie die in 2005 de hitlijsten bereikte. En die is toch wel zo anders dat ik arbitrair heb besloten er toch maar op te gaan stemmen.
Ik denk dat ik de uitkomst kan raden, maar we gaan het beleven.
1481 Max Graham vs Yes - Owner of a Lonley Heart
[2005 #aw12 #hp18]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.