Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
wavanbuuren
geplaatst: 16 september 2023, 22:53 uur
Mijn nederige excuses. Het was wel degelijk de bedoeling de Duitse versie te posten. Geheel mijn fout en aangepast.
0
wavanbuuren
geplaatst: 17 september 2023, 07:47 uur
De dame waar we vandaag naar gaan luisteren is wereldwijd misschien wel het succesvolste exponent van de vele Idols varianten.
Al lijkt het nummer op het eerste gezicht over een liefde te gaan die slecht afloopt, verwerkt ze hiermee vooral toch ook de scheiding van haar eigen ouders. Wat in technische zin natuurlijk ook een verbroken liefde is.
1482 Kelly Clarkson - Because of you
[2005 #aw18 #hp1]
Al lijkt het nummer op het eerste gezicht over een liefde te gaan die slecht afloopt, verwerkt ze hiermee vooral toch ook de scheiding van haar eigen ouders. Wat in technische zin natuurlijk ook een verbroken liefde is.
1482 Kelly Clarkson - Because of you
[2005 #aw18 #hp1]
0
wavanbuuren
geplaatst: 17 september 2023, 07:51 uur
En laat ik er maar meteen voor uitkomen: een gigantische “guilty pleasure” voor me.
9
9
2
geplaatst: 17 september 2023, 13:46 uur
wavanbuuren schreef:
En laat ik er maar meteen voor uitkomen: een gigantische “guilty pleasure” voor me.
9
Wow, zelfs een hoger cijfer dan Major Tom? Dat is toch völlig lösgeslägen? En laat ik er maar meteen voor uitkomen: een gigantische “guilty pleasure” voor me.
9

Ik snap de guilty, de pleasure wat minder.
Al kan ze uitstekend zingen, het is mij allemaal way too slick American adolescentendrama voor me. Ik ken dit grietje zo goed als niet, maar dat ligt aan mij, want ik lees dat ze vorig jaar zelfs een ster op de Hollywood Walk Of Fame heeft gekregen. Nou nou, poeh poeh...
6
0
geplaatst: 17 september 2023, 14:15 uur
Kelly Clarkson - Because of you: 6,5
Peter Schilling - Major Tom (Vollig Losgelost: 5,5
Peter Schilling - Major Tom (Vollig Losgelost: 5,5
0
wavanbuuren
geplaatst: 18 september 2023, 08:51 uur
Oké ik heb mijn corvee weer gedaan.
Max Graham 18 stemmen - 5,3333 - 1155ste plek
Peter Schilling - 18 stemmen - 7,725 - net buiten de top 100
Kelly Clarkson - 21 stemmen - 6,3381- 803e plek
Max Graham 18 stemmen - 5,3333 - 1155ste plek
Peter Schilling - 18 stemmen - 7,725 - net buiten de top 100
Kelly Clarkson - 21 stemmen - 6,3381- 803e plek
0
wavanbuuren
geplaatst: 18 september 2023, 09:06 uur
We gaan nog een weekje dobbelen. En komen terecht op de nummer 5 in week 15 van 1966.
Dat moet dus wel kwaliteitsmuziek opleveren.
De in 1927 geboren, Amsterdamse volkszanger Jacob Schram, beter bekend als Sjakie, werd met name bekend door zijn carnavalskrakers. Titels als "Manus, Anus" en "Tante Mien mag ik je poesje ven zien" spreken voor zich zou ik zeggen.
Ook het ietwat cynische "Wat een spreker is die man", nu af en toe nog weleens gebruikt om een oom of collega af te branden na een toespraak op een feestje, is van zijn hand.
Het nummer van vandaag is geschreven door Willem van Kooten en werd later gebruikt tijdens een campagne van Veilig Verkeer Nederland.
1484 Sjakie Schram - Glaasje op... Laat je Rijden
[1966 #aw15 #hp3]
Dat moet dus wel kwaliteitsmuziek opleveren.
De in 1927 geboren, Amsterdamse volkszanger Jacob Schram, beter bekend als Sjakie, werd met name bekend door zijn carnavalskrakers. Titels als "Manus, Anus" en "Tante Mien mag ik je poesje ven zien" spreken voor zich zou ik zeggen.
Ook het ietwat cynische "Wat een spreker is die man", nu af en toe nog weleens gebruikt om een oom of collega af te branden na een toespraak op een feestje, is van zijn hand.
Het nummer van vandaag is geschreven door Willem van Kooten en werd later gebruikt tijdens een campagne van Veilig Verkeer Nederland.
1484 Sjakie Schram - Glaasje op... Laat je Rijden
[1966 #aw15 #hp3]
0
geplaatst: 18 september 2023, 10:10 uur
1966 bracht inderdaad veel kwaliteitsmuziek maar dit nummer hoort er niet bij.
4
4
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.