Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
1
geplaatst: 18 september 2023, 11:20 uur
Muzikaal niet zo bijzonder idd, maar van uit sociaal-maatschappelijk perspectief wel wat interessanter. Dus geef ik het toch nog net een 6je.
0
wavanbuuren
geplaatst: 18 september 2023, 12:45 uur
Dat ben ik volledig eens met mijn bovenbuurman. Bovendien krijg ik er in de verte nog wel een kleine glimlach van op mijn gezicht.
Daarom kom ik ook op een 6
Daarom kom ik ook op een 6
1
geplaatst: 18 september 2023, 17:10 uur
Sjakie was de Bob avant la lettre.
Dit singletje misstaat niet in mijn collectie Nederlandstalige noveltysingles.
Ik nam in een vlaag van verzamelfanatisme bij een kringloop ook nog bijna een LP mee van Sjakie, maar werd net op tijd weer wakker en legde die weer terug in de bakken. Dat zou toch iets te veel van het beschonkene zijn.
De songtekst van de B-kant is trouwens het aardige deleriumresultaat als je een glaasje op hebt (en wel meer dan een).
5,7
Dit singletje misstaat niet in mijn collectie Nederlandstalige noveltysingles.
Ik nam in een vlaag van verzamelfanatisme bij een kringloop ook nog bijna een LP mee van Sjakie, maar werd net op tijd weer wakker en legde die weer terug in de bakken. Dat zou toch iets te veel van het beschonkene zijn.
De songtekst van de B-kant is trouwens het aardige deleriumresultaat als je een glaasje op hebt (en wel meer dan een).
5,7
3
geplaatst: 18 september 2023, 20:54 uur
Troep uit '66 krijgt hier dan nog gewoon voldoendes.
Troep is troep.
2
Troep is troep.
2
0
wavanbuuren
geplaatst: 19 september 2023, 08:33 uur
Het goed bedoelde advies van Sjakie laat ons koud.
4,2538 na 13 stemmen en een plek bij de onderste 200 is zijn deel.
4,2538 na 13 stemmen en een plek bij de onderste 200 is zijn deel.
0
wavanbuuren
geplaatst: 19 september 2023, 08:39 uur
Eens kijken of de dobbelstenen jullie vandaag beter gezind zijn.
Dat zal dan moeten komen van de nummer 13 van week 50 in 1977.
Het lot brengt ons naar een groep die we onlangs langs hebben zien komen en toen met 7,51 verrassend goed scoorden. Misschien voor mij wel de meest verrassende score sinds ik het stokje heb overgenomen.
Was dat een witte raaf of kunnen jullie deze Boney M. ook goed smaken?
1485 Boney M. - Belfast
[1977 #aw11 #hp3]
Dat zal dan moeten komen van de nummer 13 van week 50 in 1977.
Het lot brengt ons naar een groep die we onlangs langs hebben zien komen en toen met 7,51 verrassend goed scoorden. Misschien voor mij wel de meest verrassende score sinds ik het stokje heb overgenomen.
Was dat een witte raaf of kunnen jullie deze Boney M. ook goed smaken?
1485 Boney M. - Belfast
[1977 #aw11 #hp3]
0
wavanbuuren
geplaatst: 19 september 2023, 08:43 uur
Geen Ma Baker wat mij betreft. Zelfs het dansje van Bobby is ingetogen.
6,3
6,3
0
geplaatst: 19 september 2023, 10:32 uur
Ze hebben betere nummers, maar deze mag er ongetwijfeld ook wezen.
7
7
1
geplaatst: 19 september 2023, 20:14 uur
EvilDrSmith schreef:
1436 Boney M. - Ma Baker: 8,5. Ooit verafschuwd, maar hoe ouder ik word, hoe leuker ik Boney M vind. Waarschijnlijk zal in 2053 het mijn favoriete band aller tijden zijn en Iron Maiden, Opeth en Tool achter zich laten!
Ja hoor, deze opmerking gaat ook voor dit nummer op. Ik weet niet eens of ik dit nummer überhaupt wel eens eerder heb gehoord, maar ik vind 'em leuk. Alleen het refrein is een beetje suf, die had een vergelijkbaar vilein vleugje mogen hebben als de coupletten. Maar goed, Iron Maiden heeft met 'Can I Play With Madness' en 'Bring Your Daughter To The Slaughter' nog veel grotere gedrochten uitgebraakt, waarmee vergeleken dit 'Belfast' klinkt als de nieuw gevonden tiende symfonie van Beethoven.1436 Boney M. - Ma Baker: 8,5. Ooit verafschuwd, maar hoe ouder ik word, hoe leuker ik Boney M vind. Waarschijnlijk zal in 2053 het mijn favoriete band aller tijden zijn en Iron Maiden, Opeth en Tool achter zich laten!
7,5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.