MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Nick Schilder: 5
Mano Negra: 9
The Hunters: 9

1492 The Hunters - The Russian Spy and I: 6
1491Mano Negra - King Kong Five: 4
1490 Nick Schilder - Shatterproof: 3

Mano Negra: 3
Nick Schilder: 4

Daar waar MN geweldig eigenzinnig is en daarmee zeker iets brengt (maar aan mij niet besteed), grossiert NS in nikszeggendheid en een productie waar het glazuur van van je tanden schiet. Wat een inwisselbaar product...

Ik heb een verleden met dit liedje. Zodra ik het hoorde kon ik het woordelijk meezingen. Het frustrerende is alleen, ik heb geen flauw idee waar ik het van ken... Heeft dit in een film of serie gezeten?

7,5

The Hunters - The Russian Spy and I : 7,5

Mano Negra: 8
The Hunters: 7.8

7,8

Die dikke King Kong Five onvoldoendes

wavanbuuren
Jan en de zijnen doen het meer dan prima.
7,6944 na 18 stemmers en een plek in de top 150 van onze lijst.

wavanbuuren
Het is weer tijd voor een heuse one-hit wonder.
En best een bijzondere al zeg ik het zelf.

Aldous Byron Valensia Clarkson bracht in 1993 een nummer uit waarbij de liefhebbers allerlei associaties met de Roze Olifant uit de kast haalden die we als nummer 1.500 gaan behandelen.
Maar er zijn net zoveel mensen die dit nummer zullen bestempelen als het schoolvoorbeeld van pure Kitsch.

Zoals zo vaak was het Frits Spits die Valensia oppikte en Gaia werd een grote hit.
Er moest zelfs een zwaargewicht aan te pas komen om hem van de eerste plek af te houden, want na Meatloaf met "I'd do anything for Love" bereikte het nummer de tweede plaats in de vaderlandsche top-40

Behalve in Nederland was Valensia vooral succesvol in Zuid-Oost Azië waar hij meer dan een miljoen singles van het nummer verkocht.

In Nederland zou het ondanks 9 singles en 16 albums qua hitlijsten niet meer goedkomen.
Vinden wij dit Kunst of Kitsch?

1493 Valensia - Gaia

[1993 #aw11 #hp2]

Überultrakitsch van het allerglijerigste niveau. Freddie M. zou er destijds spontaan rigor mortis in de schaamstreek van hebben gekregen.
Qua waardering blijf ik al 30 jaar hangen tussen waardering en afschuw.
5,5

Jackson van de Lidl en Mercury van de Aldi gecombineerd met een Queen-nummer van de Action, zoiets? Nooit eerder gehoord of gezien trouwens. Mag ik hier nog enige sympathie voor hebben en zowaar een zesje overwegen? Gewoon, omdat het kan.

6

Ik kan me deze nog goed herinneren: ik vond het geweldig. Ook omdat zijn drummer (broer) bij mij op school zat (niet de meest sympathieke kerel, maar wel een heel goeie muzikant.)
Jawel, ik kan dit nummer zeker wel waarderen. Knappe compositie en erg goeie productie. Ja, het is superglad, maar hier wordt het niet gebruikt als maskering van middelmatigheid, zoals zoveel popliedjes tegenwoordig. Deze man kan/kon wat! Alleen al op gitaar was de man een held. Komt hier niet zo naar voren, maar bij ons was dat destijds wel een gegeven.

Een nostalgische 9

Niet mijn kopje thee en duurt ook wat te lang, maar wel vakkundig gemaakte kitsch.

6.3

Jeugdsentiment. Maar dan houdt het ook op.

5

3 nooit leuk gevonden

Inderdaad kitsch tot en met maar het kan nog best.

6

wavanbuuren
7.5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:45 uur

geplaatst: vandaag om 11:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.