MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

Skunk Anansie - Weak : 4,5

Pitbull feat. John Ryan - Fireball : 4

wavanbuuren
Weinig echte feestneuzen hier, al kunnen we wel zeggen dat deze pitbull zo'n anderhalve punt meer scoort dan de eerste waar we op stemden.

17 stemmers - 6,2441 gemiddeld en een plekje in de middenmoot.

wavanbuuren
"Arguably" zou je U2 en Doe Maar de grootste bands uit de jaren 80 kunnen noemen qua status en hitmateriaal.

Met vlak daaronder bands als Simple Minds, Queen (wat ik toch meer als jaren 70 zie) en Duran Duran.

Het is vreemd hoe het geheugen werkt, want ik zou zweren dat nummers als "Rio", "Girls on Film" en "Hunggry Like the Wolf" dikke top 40 hits geweest waren, maar niets is minder waar.
Net zoals ik dacht dat wij al lang een keer op ze gestemd hadden, maar ook dat klopt niet.

Hoog tijd om dat gat op te vullen, want met 12 top-40 hits en hordes gillende meisjes (in mijn klas was van de vrouwen iedereen die niet voor Doe Maar was voor Duran Duran) verdienen ze die plek in onze lijst.

Zeker als je ook nog de iconische film met Roger Moore, Christopher Walken en de angstaanjagende Grace Jones bij dit nummer bedenkt.

1498 Duran Duran - A View to Kill

[1985 #aw15 #hp3]

Mijn favoriete Bond-liedje.

9

Net zoals bij a-ha is de Bondhit lang niet hun beste.

6,4

7,8

Bond songs

Met een flinke scheut jeugdsentimentbonuspunten kom ik tot een ietwat geflatteerde 8,3.

Beste muzikale jaar in de historie van Duran Duran, maar dan vooral vanwege Election Day & Some Like It Hot.

Deze was trouwens ook prima als tussendoortje: 9

Mijn minst favoriete Bond-liedje.

5.5

Duran Duran - A View to Kill : 6

wavanbuuren
We gaan lekker deze dagen. Toch weer 24 stemmers komen tot een gemiddelde van 7,175
Goed voor een plaatsje rond de 335ste plek.

wavanbuuren
Het is een publiek geheim dat "we" niet zo van de nieuwere plaatjes zijn.
Toch probeer ik als neutrale spelleider een beetje een doorsnede van de top-40 door de jaren heen aan te bieden.

En daarbij zijn we aangekomen bij een plaatje uit 2020 waar ik jullie mee ga proberen te verleiden.
Een plaatje, om maar eens met de kwade dokter te spreken, waarvan ik positief verrast ben dat het de hitlijsten nog kan bereiken tegenwoordig. Wel weer een bijzonder verloop, want het nummer waar we het over hebben stond 15 weken in de top-40 maar kwam nooit boven de 21ste positie uit.

Soulzangeres Celeste won de "Rising Star" Britt awards en werd in die periode zelfs "De nieuwe Amy Winehouse" genoemd. Dat dat wellicht wat overdreven is, blijkt voorlopig uit het feit dat het nummer waar we naar gaan luisteren tot nu toe haar enige teken van leven is in de top-40.
In Vlaanderen deed het nummer het met een vijfde plaats trouwens opmerkelijk beter.

1499 Celeste - Stop This Flame

[2020 #aw15 #hp21]

Prima stem heeft zij alleszins.

8

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:14 uur

geplaatst: vandaag om 05:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.