MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Celeste 7,8

Queen 5,5

Nu een 8.8 ( was ooit een 9.5)

10

Geen motivatie nodig. Masterpiece! Daar kan je hoe dan ook niet omheen. En niet eens mijn favoriete Queen-nummer.

Het is een knap liedje. En ook niet veel meer.

6,0

Ondanks de overkill en dat het natuurlijk volledig plat- en doodgedraaid is: 9,5
Deze versie met Brian May krijgt van mij een 10.

Queen - Bohemian Rhapsody : 10

wavanbuuren
Het leek er heel even op dat Bohemian Rhapsody ook bij ons een gooi zou doen naar de eerste plek.
Maar in de rust win je geen wedstrijden.

18 stemmers kwamen tot 7,8722 gemiddeld.
Nog net een plekje in de top 100.

wavanbuuren
En daarmee zijn we rond met mijn eerste draadje van 100 platen.
Zoals gezegd maak ik maandag de definitieve ranglijst op, dus laat-stemmers hebben nog tot dan om hun stem te laten meetellen in het grote klassement.

Ondertussen wat wetenswaardigheden:
We hebben de afgelopen 100 nummers 2101 stemmen uit gebracht, dus dat is 21 stemmen per plaat.

We worden wel eens voor kritisch versleten, maar gemiddeld hebben we een ruime voldoende gegeven: 6,54

4 users hebben de moeite genomen om op alle 100 platen te stemmen.
Nog eens 7 users stemden op meer dan 90 platen.

Van de genen met meer dan 50 stemmen was Kees-Jan het meest kritisch. Hij gaf gemiddeld een 5,91

Poeha was de grote positivo in ons gezelschap met een 7,37 gemiddeld.

Zolang jullie mee blijven doen gaan we in elk geval voorwaarts tot we een top 2000 hebben wat mij betreft. En al die tijd geldt: Missen jullie iets? Plemp het hier neer of stuur een pm.

wavanbuuren
We cruisen dus rustig de volgende 100 binnen en doen dat met een random jaren 60 nummertje.

En net als gisteren is dat een artiest die geen verdere introductie behoeft.
Het nummer "enfant" van Charles Aznavour werd begin jaren 60 vertaald naar het engels onder de titel "A Young Girl (of 16)" en gezongen door Noel Harrison.
En op die vertaling baseerde Lennaert Nijgh "Een meisje van 16" voor Boudewijn de Groot.
Alweer een nummer trouwens, wat lang in de top-40 stond, maar nooit heel ver reikte.

Net als onze inzending van gisteren heeft dit nummer tot nu toe in alle versies van de top2000 gestaan.

1501 Boudewijn de Groot - Een meisje van 16

[1965 #aw13 #hp23]

8

Boudewijn in de top 40 in de jaren '60 was bijna altijd wel raak, vind ik.

Ha, een nummer dat mijn gemiddelde doet stijgen.

Boudewijn de Groot - Een meisje van 16 : 7,5

Even wat inhalen:
Duran Duran: 8
Celeste: 7
Queen: 9,5
Boudewijn de Groot: 4,5... (behoorlijke anticlimax in mijn rijtje...)

Ik vind hem in de sixties juist niet altijd even sterk, maar deze vind ik wel erg goed.

8

Ik vind hem in de sixties juist bijna altijd even sterk, maar deze vind ik niet eens zijn goeiste.

Ook een 8.

wavanbuuren
7.5

Queen 7,75

Bo de Groot 6,5

Hmm, een nummer dat mijn gemiddelde doet dalen.

5,7

wavanbuuren schreef:
Poeha was de grote positivo in ons gezelschap
is

In mijn directe kennissenkring kijkt niemand hier vreemd van op

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:09 uur

geplaatst: vandaag om 02:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.