MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
wavanbuuren
Het lijkt wel een nieuwe trend te worden, alle megascores aan de voorkant.
Maar ook hier verre van onverdienstelijk.

24 stemmers en een gemiddelde van 7,6833 brengen de primaten op een verdienstelijke 121ste plek.

wavanbuuren
We gaan wat verder in de tijd en komen uit in 2010.
Daar waren het Willy (Willem de Bruin) en Big2 (Twan van Steenhoven) die hun 5e top 40 hit scoorden.

Er zouden er nog 5 volgen waaronder een heuse nummer 1 hit en toen ze in 2013 de popprijs wonnen leek de sky helemaal the limit. Een jaar later gingen ze echter uit elkaar en in 2021 ontvingen ze de oevreprijs bij de Edisons. Wij gaan luisteren naar een van hun kleinere hits.

1507 Opposites - Licht Uit

[2010 #aw7 #hp23]

O zo fout, maar o zo goed!

8

wavanbuuren
Ik haat de infantiele clip en de verheerlijking van drugs, maar de beat heb ik op een of andere manier altijd heel lekker gevonden.

Volledig atypische 7,6

Verheerlijking? Ze hebben het nota bene over de duivel...

Big2 is verder een prima producer, wel een stuk mindere rapper. Lekker nummertje verder.

7

wavanbuuren
Arrie schreef:
Verheerlijking? Ze hebben het nota bene over de duivel...

Big2 is verder een prima producer, wel een stuk mindere rapper. Lekker nummertje verder.

7

"Het licht gaat uit vannacht en we brengen het beest naar buiten" lijkt me niet aantonen dat ze er erg mee zitten met die duivel

Ook 'het beest' lijkt mij geen positieve verwoording. Naar mijn idee geven ze er duidelijk blijk van dat het slecht is maar ze simpelweg de verleiding niet kunnen weerstaan.

Gorillaz: 7,5
Opposites: 3

1507 Opposites - Licht Uit: 5,8

1506: Gorillaz - Clint Eastwood: eh, is het gek als ik zeg dat ik dit nummer bij mijn weten nog nooit eerder heb gehoord? Wellicht snap ik daarom al die heisa ook niet zo. Het intro, geinige knipoog naar 'Good, Bad & Ugly', vind ik nog het leukste. Verder "wel okay-ish". 6,8

Gorillaz - Clint Eastwood : 6,5

Opposites - Licht Uit : 3,5

wavanbuuren
Nederlandse producties krijgen meestal de grillige scores voor hun kiezen en dat is hier niet anders. Past goed bij de groepsnaam, dat dan weer wel. 5,8889 na 18 stemmers en een plek bij de onderste 500.

wavanbuuren
We blijven in Nederland, maar dan wel zo ongeveer het tegenovergestelde van The Opposites.

Voordat Robbie van Leeuwen in 1967 Shocking Blue oprichtte zat hij in een ander bandje.
Hoewel: Bandje? The Motions heeft in de ruim twee jaar dat Robbie erbij zat niet minder dan 9 (!) top-40 hits gescoord. Na het vertrek van Robbie volgden er nog twee, maar de echte geest leek uit de fles en in 1970 gaven de Motions er na een matig succesvolle amerikaanse tour de brui aan.

Het zou tot 1992 duren dat de oorspronkelijk Motions nog één keer bij elkaar kwamen in het kader van Veronica's "Goud van Oud" concerten.

Wij luisteren naar hun tweede hit, wat uiteindelijk hun grootste zou blijken.
In week 52 van 1965 moesten ze allen The Beatles (2x) voor zich dulden in de vaderlandsche hitlijst.

1508 The Motions - Wasted Words

[1965 #aw16 #hp3]

Opposites: 6.5

Motions een 7.4

Opposites - 8, hoezo 'één van hun kleinere hits'? Hebben ze nog bekendere liedjes dan?
The Motions - 7

wavanbuuren

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:36 uur

geplaatst: vandaag om 17:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.