Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
wavanbuuren
geplaatst: 20 november 2023, 08:40 uur
The Temperer - 21 stemmers - gemiddeld 5,6095 - Top 1100 en een beetje.
David Garrick - 19 stemmers - 6,5263 - Top 700 en een beetje
Kooks - 18 stemmers - 6,7472 - Top 600 en een heel klein beetje.
David Garrick - 19 stemmers - 6,5263 - Top 700 en een beetje
Kooks - 18 stemmers - 6,7472 - Top 600 en een heel klein beetje.
0
wavanbuuren
geplaatst: 20 november 2023, 08:55 uur
Deze week weer een weekje van volstrekte willekeur.
Beginnend in de jaren 70.
En de dobbelstenen hebben er zin in, want we krijgen meteen een n ummer 1 voor onze kiezen.
En ook nog één die niemand minder dan Elvis van de eerste plek af hield.
En nog uit eigen land ook. Arnhem om precies te zijn. Want daar vonden The Moans het levenslicht.
Met ook nog eens niemand minder dan Herman Brood in de gelederen voordat ie naar Cuby verkaste.
The Moans waren live best een aparte act. Voor de pauze speelden ze onversneden progressieve Rock, om na de pauze als Rock 'n Roll act terug te komen.
The Moans werden Moan, werden Moan Nightmare en zouden uiteindelijk als een uit de hand gelopen grap transformeren in Long Taal Ernie and the Shakers. Vernoemd naar zanger Arnie Treffers. en niet veel later werd "Jumping Johnny" aan de Shakers toegevoegd, wat niemand minder was dat "good old" Jan Rietman. als was die alweer vertrokken voordat ze hun grootste hit zouden scoren.
En die grote hit gaan we vandaah beluisteren. Dat vraagt natuurlijk om een TopPop optreden.
1546 Lang Tall Ernie and the Shakers - Do You Remember
[1977 #aw14 #hp1]
Beginnend in de jaren 70.
En de dobbelstenen hebben er zin in, want we krijgen meteen een n ummer 1 voor onze kiezen.
En ook nog één die niemand minder dan Elvis van de eerste plek af hield.
En nog uit eigen land ook. Arnhem om precies te zijn. Want daar vonden The Moans het levenslicht.
Met ook nog eens niemand minder dan Herman Brood in de gelederen voordat ie naar Cuby verkaste.
The Moans waren live best een aparte act. Voor de pauze speelden ze onversneden progressieve Rock, om na de pauze als Rock 'n Roll act terug te komen.
The Moans werden Moan, werden Moan Nightmare en zouden uiteindelijk als een uit de hand gelopen grap transformeren in Long Taal Ernie and the Shakers. Vernoemd naar zanger Arnie Treffers. en niet veel later werd "Jumping Johnny" aan de Shakers toegevoegd, wat niemand minder was dat "good old" Jan Rietman. als was die alweer vertrokken voordat ze hun grootste hit zouden scoren.
En die grote hit gaan we vandaah beluisteren. Dat vraagt natuurlijk om een TopPop optreden.
1546 Lang Tall Ernie and the Shakers - Do You Remember
[1977 #aw14 #hp1]
1
wavanbuuren
geplaatst: 20 november 2023, 08:59 uur
Dan meteen maar een ontboezeming zo vroeg in de week: Ik heb een gru-we-lijke hekel aan Medley's.
Sommige liedjes in deze medley zijn aardig, de uitvoering is ok, daarom nog net een 5,5
Sommige liedjes in deze medley zijn aardig, de uitvoering is ok, daarom nog net een 5,5
1
geplaatst: 20 november 2023, 09:17 uur
Overigens geproduceerd door Jaap Eggermont die daar zijn inspiratie haalde voor Stars on 45 wat een wereldsucces werd. Niet erg hoogstaand maar des te vermakelijker.
8
The Kooks: 8
8
The Kooks: 8
0
geplaatst: 20 november 2023, 09:30 uur
0
geplaatst: 20 november 2023, 13:09 uur
De originele liedjes zijn goed, de uitvoering van de liedjes is aardig, maar dat maakt de medley alsnog op geen enkele manier interessant om naar te luisteren. Ik kan hier helemaal niks mee.
2
2
0
geplaatst: 20 november 2023, 14:45 uur
1546 Lang Tall Ernie and the Shakers - Do You Remember: 6
1545 Kooks - She Moves in het Own Way: 8
1545 Kooks - She Moves in het Own Way: 8
0
geplaatst: 20 november 2023, 15:30 uur
Ik sluit me aan bij wat onze spelleider schrijft over medleys
en hoe mijn bovenbuurman deze medley becijfert.
5,8
en hoe mijn bovenbuurman deze medley becijfert.5,8
0
geplaatst: 20 november 2023, 17:48 uur
Soort Trias versie van Jive Bunny dit en wat heeft die Saxofonist gebruikt ? 
4,7

4,7
0
geplaatst: 20 november 2023, 20:21 uur
3,5
Wat Arrie zegt, maar ik ben iets milder in mijn oordeel.
Wat Arrie zegt, maar ik ben iets milder in mijn oordeel.
0
wavanbuuren
geplaatst: 21 november 2023, 08:46 uur
Consensus voor wat betreft Medley's blijkbaar. Ernie en zijn mannen komen exact op een 5,6 uit na 21 stemmen. Precies gelijk met Ariane Grande en goed voor een plek buiten de eerste 1100.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.