MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

Ik vind mijn vermilderde muzieksmaak soms ook een verontrustende en verwarrende kant hebben.
Dat ik Eurodance tegenwoordig goed kan hebben, terwijl ik het destijd hart- en haatgrondig verafschuwde, erken ik inmiddels.
Maar betekent dit dat ik de drek en bagger waar de huidige Top 40 mee beschimmeld is - en waar ik minimaal zo giftig en schijtziek van raak als destijds over Eurodance - over een jaar of 30 net zo goed kan hebben? Ik wil er niet te lang bij stilstaan, maar ik vrees voor de jaren 40 en 50.
7

Onweerstaanbaar lekker

9

1553 Culture Beat - Mr Vain: 4
1552 Time Bandits - Endless Road: 7

Ik dien in dit geval Arrie toch gelijk te geven.

8,3

4

No Deeper Meaning vond ik wel een aardige hit van Culture Beat. Zal wel door de titel komen ..

Mr. Vain 7,2
Endless road 7

EvilDrSmith schreef:
Ik vind mijn vermilderde muzieksmaak soms ook een verontrustende en verwarrende kant hebben.
Dat ik Eurodance tegenwoordig goed kan hebben, terwijl ik het destijd hart- en haatgrondig verafschuwde, erken ik inmiddels.
Maar betekent dit dat ik de drek en bagger waar de huidige Top 40 mee beschimmeld is - en waar ik minimaal zo giftig en schijtziek van raak als destijds over Eurodance - over een jaar of 30 net zo goed kan hebben? Ik wil er niet te lang bij stilstaan, maar ik vrees voor de jaren 40 en 50.
7

Zie het zo: alleen maar fijn als je je met méér muziek kan vermaken en er minder muziek is die je irriteert.

Culture Beat - Mr Vain : 3,5

wavanbuuren
Het schiet letterlijk alle kanten op met Culture Beat. 29 stemmers en een 6,8741 is toch nog niet zo slecht.
Een plekje net buiten de top 500.

wavanbuuren
Vandaag een nummertje wat in elk geval bij de boze dokter geen biopolaire neigingen veroorzaakt, want het komt uit 1962. De kenners weten dat we toen nog geen top-40 hadden, dus het zal wel niet het origineel zijn. De uitgebreide historie van dit nummer mogen jullie zelf nalezen, want ik heb even weinig tijd. Maar uiteindelijk was het eind jaren 70 dat George Benson een dikke billboard hit zou scoren.

Des te vreemder dat het nog tot 1982 zou duren voordat we in Nederland eindelijk wakker zouden worden.

1554 George Benson - On Broadway

[1982 #aw5 #hp18]

Mooi, soulvol liedje,

8.3

Origineel een hit van The Drifters, inderdaad vroege jaren '60

Maar Benson heeft het flink verbouwd. En dat is niet verkeerd.

7

Te freaky, opvallend dat het zo’n (relatief) grote hit was.

5,5

Lamb Lies Down on Broadway...

7,3

Leuk! Wel een beetje te lang naar mijn smaak.

Toch een 7,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:28 uur

geplaatst: vandaag om 13:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.