Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 8 december 2023, 18:46 uur
Arrie schreef:
Veel slechter heeft ie toch niet...
Veel slechter heeft ie toch niet...
Rood, Wat Zou Je Doen, Als Jij Maar naar Mij Lacht, De Bestemming...
0
geplaatst: 8 december 2023, 18:49 uur
Rood kan ik dan nog iets beter hebben, die met Ali is wel ellende ja. De Bestemming heb ik niet zo'n moeite mee en Als Jij Maar naar Mij Lacht zegt me (gelukkig?) niks.
Ik blijf bij m'n standpunt.
Ik blijf bij m'n standpunt.

0
geplaatst: 8 december 2023, 19:09 uur
Nou ja, zodra Ewbank de strijkers tevoorschijn tovert, schiet mijn allergiemeter diep in het rood, dat heb ik bij deze minder. T scheelt wrs ook dat ik deze veel minder vaak heb gehoord.
0
geplaatst: 8 december 2023, 22:10 uur
Goh, ik vind dit best leuk eigenlijk, in zijn eigen genre. Hoewel ik de vertolking van Jeroen van Koningsbrugge een stuk indrukwekkender vond.
6,5
6,5
0
wavanbuuren
geplaatst: 9 december 2023, 13:00 uur
1565 Macklemore x Ryan Lewis - Can’t hold us
[2013 #aw28 (!) #hp4]
[2013 #aw28 (!) #hp4]
0
geplaatst: 9 december 2023, 14:56 uur
8
Ik vond Macklemore een welkome verademing in de hitlijsten toen.
Ik vond Macklemore een welkome verademing in de hitlijsten toen.
0
geplaatst: 9 december 2023, 19:12 uur
Ik doe mee met de consensus, Thrift Shop vond ik destijds veel leuker.
6,5
6,5
0
geplaatst: 9 december 2023, 19:54 uur
Ik lijk wel een zure man, maar dit vind ik ook echt helemaal niks. Generieke meuk.
3
3
0
geplaatst: 9 december 2023, 22:45 uur
Vanessa Paradis - Be My Baby: 7,5
Macklemore x Ryan Lewis - Can’t hold us: 6,5
Macklemore x Ryan Lewis - Can’t hold us: 6,5
0
geplaatst: 9 december 2023, 23:32 uur
Zo hé, dat is even een duo drek die dit weekend van stal gehaald wordt. Of beter: een trio treurig. Waar hebben we dat nu weer aan te danken?
Nouja, toch die dweilen weer onverdiende views geven. Alsof die Macklemore en zijn vrindje met zijn miljard views al niet veel te veel aandacht hebben gekregen.
1564 Marco Borsato - Wit Licht: het lijkt wel een Rammsteinproductie, zo dik en volvet gepropt. Ik heb hem trouwens wel eens slechter gehoord. Ik vind dit zelfs een van de minder erg klinkende bullshitsongs. Misschien juist vanwege de bombastische productie? Het heeft tenminste een beetje power en variatie. Voor Borsatobegrippen zou ik bijna stellen: knap gedaan!
4
1565 Macklemore x Ryan Lewis - Can’t hold us: okay, de vioolpartijen in het begin zijn best okay. En hij (wie van de twee?) kan wel supersnel rappen, zeg. Sneller dan Eminem? En die blazers en daarna die tribal break halverwege zijn zowaar zelfs lekker te noemen. En die dissonante synths verwacht je ook weer niet. Goh, dit zit eigenlijk best wel aardig in elkaar. Wel weer onnoemlijk k*t dat die autotune van stal gehaald wordt. Maar voor een nummer van zes minuten (sowieso al opmerkelijk lang voor de ultrakorte aandachtsspanne wat een vereiste lijkt te zijn voor de Top 40) vond ik dit onverwacht goed uit de verf komen. Zelfs drie x zes minuten lang geluisterd. Nou nou...
De term duo drek neem ik terug.
6,5
Nouja, toch die dweilen weer onverdiende views geven. Alsof die Macklemore en zijn vrindje met zijn miljard views al niet veel te veel aandacht hebben gekregen.
1564 Marco Borsato - Wit Licht: het lijkt wel een Rammsteinproductie, zo dik en volvet gepropt. Ik heb hem trouwens wel eens slechter gehoord. Ik vind dit zelfs een van de minder erg klinkende bullshitsongs. Misschien juist vanwege de bombastische productie? Het heeft tenminste een beetje power en variatie. Voor Borsatobegrippen zou ik bijna stellen: knap gedaan!
4
1565 Macklemore x Ryan Lewis - Can’t hold us: okay, de vioolpartijen in het begin zijn best okay. En hij (wie van de twee?) kan wel supersnel rappen, zeg. Sneller dan Eminem? En die blazers en daarna die tribal break halverwege zijn zowaar zelfs lekker te noemen. En die dissonante synths verwacht je ook weer niet. Goh, dit zit eigenlijk best wel aardig in elkaar. Wel weer onnoemlijk k*t dat die autotune van stal gehaald wordt. Maar voor een nummer van zes minuten (sowieso al opmerkelijk lang voor de ultrakorte aandachtsspanne wat een vereiste lijkt te zijn voor de Top 40) vond ik dit onverwacht goed uit de verf komen. Zelfs drie x zes minuten lang geluisterd. Nou nou...
De term duo drek neem ik terug.
6,5
1
geplaatst: 9 december 2023, 23:40 uur
EvilDrSmith schreef:
1565 Macklemore x Ryan Lewis - Can’t hold us: okay, de vioolpartijen in het begin zijn best okay. En hij (wie van de twee?) kan wel supersnel rappen, zeg. Sneller dan Eminem? En die blazers en daarna die tribal break halverwege zijn zowaar zelfs lekker te noemen. En die dissonante synths verwacht je ook weer niet. Goh, dit zit eigenlijk best wel aardig in elkaar. Wel weer onnoemlijk k*t dat die autotune van stal gehaald wordt. Maar voor een nummer van zes minuten (sowieso al opmerkelijk lang voor de ultrakorte aandachtsspanne wat een vereiste lijkt te zijn voor de Top 40) vond ik dit onverwacht goed uit de verf komen.
1565 Macklemore x Ryan Lewis - Can’t hold us: okay, de vioolpartijen in het begin zijn best okay. En hij (wie van de twee?) kan wel supersnel rappen, zeg. Sneller dan Eminem? En die blazers en daarna die tribal break halverwege zijn zowaar zelfs lekker te noemen. En die dissonante synths verwacht je ook weer niet. Goh, dit zit eigenlijk best wel aardig in elkaar. Wel weer onnoemlijk k*t dat die autotune van stal gehaald wordt. Maar voor een nummer van zes minuten (sowieso al opmerkelijk lang voor de ultrakorte aandachtsspanne wat een vereiste lijkt te zijn voor de Top 40) vond ik dit onverwacht goed uit de verf komen.
Macklemore is de rapper, Ryan Lewis de producer. Macklemore rapt trouwens niet overdreven snel hoor, Eminem gaat daar makkelijk overheen (niet dat ik dat als iets positiefs zie).
Volgens mij duurt het nummer trouwens een kleine 5 minuten? En het is dan ook 10 jaar oud, toen was er nog geen focus op ultrakorte Tiktok-hits.
Wat is trouwens het grote probleem met autotune?
1
geplaatst: 9 december 2023, 23:45 uur
Ohhh nu snap ik waar je het over hebt met strijkers. Dat zit er voor geplakt in de clip. Is eerder onderdeel van de clip dan van het nummer, denk ik, maar zo kom je dus ook aan de 6 minuten. Nu snap ik 'm.
2
geplaatst: 10 december 2023, 00:13 uur
Arrie schreef:
Wat is trouwens het grote probleem met autotune?
Wat veel mensen tegen grunten hebben, dat heb ik tegen autotune. Het natuurlijke stemgeluid wordt erdoor verneukt, verpest en eruit gefilterd. Ik heb nog liever vals zingen, dan autotune.Wat is trouwens het grote probleem met autotune?
0
geplaatst: 10 december 2023, 01:12 uur
EvilDrSmith schreef:
(quote)
Wat veel mensen tegen grunten hebben, dat heb ik tegen autotune. Het natuurlijke stemgeluid wordt erdoor verneukt, verpest en eruit gefilterd. Ik heb nog liever vals zingen, dan autotune. Oké laat ik het anders formuleren: als je de stem ook als een instrument ziet (wat het m.i. is), waarom moet dat dan altijd natuurlijk klinken en kunnen er geen effecten overheen net als bij een gitaar (of andere instrumenten)?
1
geplaatst: 10 december 2023, 01:56 uur
Arrie schreef:
Oké laat ik het anders formuleren: als je de stem ook als een instrument ziet (wat het m.i. is), waarom moet dat dan altijd natuurlijk klinken en kunnen er geen effecten overheen net als bij een gitaar (of andere instrumenten)?
Oh, maar in deze context gegoten ga ik helemaal met je mee. Ik zie (en luister naar) de stem ook als een instrument. Effecten en experimenten met het stemgeluid kunnen fantastisch uitpakken. Ik ben bijvoorbeeld groot bewonderaar van deze zangeres: Tanya Tagaq. Alleen wordt de autotune in de meeste gevallen gebruikt om onzuiverheden weg te trekken, waardoor juist alle karakteristieke eigenschappen van een stemgeluid wegvallen, ten faveure (= ten nadele) van een inwisselbaar, digitaal klinkend stemgeluid. Het wordt ingezet als botox voor gebrek aan zangtalent, niet om iets artistieks met het stemgeluid te bewerkstelligen. En áls het wel om "artistieke" redenen wordt ingezet, met name in genres waar ik sowieso al helemaal niks mee heb (reggaeton en andere (Latin) dance-genres) dan is het zó over the top dat ik dit ook geen artistieke invulling meer vind, maar een gemakzuchtig meedoen omdat iedereen het doet. Bovenal vind ik het simpelweg een irritant geluid hebben, écht bloedirritant. Zoals veel mensen dus niks met grunten hebben. Of wat ik bijvoorbeeld ook heb met de klavecimbel: met dat geluid kan ik ook niks. Wat een zegen moest het destijds geweest zijn toen de (forte)piano werd uitgevonden en dat flutinstrument bij het grofvuil kon.Oké laat ik het anders formuleren: als je de stem ook als een instrument ziet (wat het m.i. is), waarom moet dat dan altijd natuurlijk klinken en kunnen er geen effecten overheen net als bij een gitaar (of andere instrumenten)?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.