MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Iig verheffender en moderner dan de laatste entries, goed bezig wavanbuuren

7,3

Dit was een hit toen ik 12 was, of zo. Destijds vond ik dit geweldig (ook om te kijken, trouwens ). Enorme nostalgiebonus, dus.

9

Ik ga mee in de 7.5-modus

Ik ook
7,5

Old skool Motown

7,2

wavanbuuren
Wat ons betreft had Vanessa Lenny niet hoeve inruilen voor Johnny, want "Be My baby" scoort met 6,9368 bijna een vool punt hoger dan "Joe le Taxi" een fractie buiten de eerste 500.

Ik val niet zo op spleetjes.
Desondanks wel een aardig Motowneerbetoon en een heel stuk beter dan die glibberige draak van Joe.
7

wavanbuuren
We ploegen door naar de 00's.
En de dobbelstenen geven ons een nummer 1-hit.
En wel die van week 20 in 2008.

Een nummer van een man die zijn airplay de afgelopen twee jaar drastisch heeft zien teruglopen.
Een nummer wat op de (zeer selecte) lijst van platen staat die op één binnen kwamen in de top-40.
(grappig detail is dat hij in zijn laatste week op nummer 40 stond)
Een nummer wat nota bene nog gecoverd is door Jeroen van Koningsbrugge.
En een nummer wat onlosmakelijk is verbonden met de gelijknamige film en waar deze zanger ook nog een prominente rol in had.

We hebben het natuurlijk over onze gewezen knuffel Italiaan, de man van de mooiste bordjes omdraaister van Nederland, de man met een rise-and-fall verhaal van internationale allure. En de man die in de serie Flodder werd gepersifleert als "Harco Sorbato"'

1564 Marco Borsato - Wit Licht

[2008 #aw9 #hp1]

2 (Ik kan niet zo goed tegen die John Ewbank producties)

Zelden een artiest zo terecht gecanceld (had 25 jaar geleden al mogen gebeuren), al is dit zeker niet zijn slechtste.

3,5

Ik vind dit wel één van zijn slechtste, kitscheriger dan kitsch (nog erger dan Rood).

2,5

Klinkt als het intro van een jaren '90-tekenfilmserie. Hij heeft echt wel betere singles, trouwens, maar dit is echt drama.

1

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:04 uur

geplaatst: vandaag om 02:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.