MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Vanessa Paradis - Be My Baby : 7

Marco Borsato - Wit Licht : 4

Macklemore x Ryan Lewis - Can’t hold us : 3

wavanbuuren
Vandaag de enige gelegenheid om op Blur te stemmen. Onbegrijpelijk dat ze maar 1x in de lijst hebben gestaan. En dan nog maar net.

1566 Blur - Girls & Boys

[1994 #aw3 #hp33]

Vanaf halverwege de jaren '90 is de top-40 weinig representatief meer.

8,5 voor hun enige top-40 hit.

Macklemore een 7

Blur een 7.5

Even mijn gemiddelde wat omlaag halen.

Macklemore x Ryan Lewis - Can’t hold us : 4,5
Blur: 5,7

LucM schreef:
Vanaf halverwege de jaren '90 is de top-40 weinig representatief meer.
Vreemde uitspraak. Een top 40 is toch altijd representatief? T.o.v. het toen nog singleskopende publiek, waarop deze is gebaseerd dan. Dat het niet meer representatief is m.b.t. jouw smaak, is wat anders. Dat geldt bij mij trouwens ook wel.

Dit nummer is niet echt representief aangaande het Blur-repertoire. Beetje te melig.
NB: Song#2 is natuurlijk veel beter...

6.5

Ben nooit een Blurliefhebber geweest, maar dat ze bij mij zelfs lager scoren dan Macklemore had ik dan ook weer niet verwacht.
5,8

8.5

Ze hebben inderdaad betere nummers.

Ze hebben betere nummers maar m.i. juist niet Song 2.

7,5

Ik sluit me aan bij de 'ze kunnen veel beter'-club

7,5

En die score zou vroeger nog een pak lager geweest zijn!

Eens met Arrie, To the End, The Universal en Tender bv. zijn topsongs (Song 2 vind ik één van hun mindere).

LucM schreef:
Eens met Arrie, To the End, The Universal en Tender bv. zijn topsongs (Song 2 vind ik één van hun mindere).

Zo, Luc spit hier even wat facts!

Blur - Girls & Boys : 4

7,8

Toch wel verbaasd dat Song 2 nooit de top 40 heeft gehaald. Voor mijn gevoel hoorde je die eind jaren '90 overal.

wavanbuuren
6
7
8

Titmeister schreef:
Toch wel verbaasd dat Song 2 nooit de top 40 heeft gehaald. Voor mijn gevoel hoorde je die eind jaren '90 overal.

Dat is een bewijs dat de top-40 sinds half jaren '90 nauwelijks meer relevant is. Song 2 was een erg populair Blur-nummer (maar zeker niet hun beste).
Bands als Radiohead, Arcade Fire, The National, Muse, Arctic Monkeys en Foo Fighters waren in de jaren '00 mateloos populair maar in de top-40 vind ik daar niets van terug.

wavanbuuren
De rehabilitatie van Marco kan wat ons betreft nog wel even wachten.
20 stemmen - 3,465 en een plek in de absolute kelder van onze lijst.

Gemengde gevoelend over Macklemore zorgen nog net voor een voldoende.
6,0263 na 19 stemmers en een plek net buitehn de beste 1000.

De enige inzending van Blur komt in de voorlopige top 400 terecht.
7,15 na 20 stemmers.

LucM schreef:
(quote)

Dat is een bewijs dat de top-40 sinds half jaren '90 nauwelijks meer relevant is. Song 2 was een erg populair Blur-nummer (maar zeker niet hun beste).
Bands als Radiohead, Arcade Fire, The National, Muse, Arctic Monkeys en Foo Fighters waren in de jaren '00 mateloos populair maar in de top-40 vind ik daar niets van terug.

Klinkt als een alternatieve MuMe-bubbel.

wavanbuuren
Vandaag neem ik de gelegenheid om er een persoonlijk 80's favorietje tussendoor te gooien.

Het verhaal wil dat Phillip Oakey wat aan het inzingen was en dat Giorgio Moroder de opnameapparatuur al had aanstaan. Het resultaat beviel hem zo dat dit ook de versie is die uiteindelijk op de single is terecht gekomen.

Verder werd het nummer natuurlijk ook de soundtrack van de film "Electric Dreams" die in 1984 uit kwam.

1567 Giorgio Moroder with Philip Oakey - Together in Electric Dreams

[1984 #aw8 #hp15]

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:56 uur

geplaatst: vandaag om 22:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.