MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
wavanbuuren
En het leven gaat natuurlijk gewoon door: De aftrap van de nieuwe 100 levert een 7,87 op voor Fisher Z.
25 users gunnen de mannen een plekje in de top 100.

wavanbuuren
Na de topscores van de afgelopen week durf ik het wel weer aan: Een weekje vrije loting.
En dat betaalt zich meteen uit. Op nummer 34 uit de top40 van week 3 in 1967 vinden een veelbesproken man.

De eerste stappen op het muzikale pad zette de geboren tukker in Duitsland onder de naam Gerhard Zimmermann, maar een echte carriere kwam nooit van de grond bij onze oosterburen.
Hoe anders was dat enige tijd later in Nederland. De singles "Blumen von Tahiti" en "Ik heb eerbied voor jouw grijze haren" werden gigantische hits in 1963. Voor dat laatste nummer ontving hij zelfs een gouden plaat uit handen van de legendarische Louis Armstrong.

In dat zelfde jaar trad hij in het huwelijk met Hermien van der Weide
Ze werden ook op het podium een duo en zouden samen 5 top-40 hits scoren.

De rest van het trieste levensverhaal van de Timmermannen laten we maar even voor wat het is op deze mooie maandag, want ik wil jullie niet in een depressie praten zo aan het begin van de week.

1602 Gert Timmerman - Ave Maria No Morro

[1966 #aw11 #hp14]

wavanbuuren
2

3,5

Zingen kan hij best en het heeft nog enige charme maar het is mij te oubollig. Het is niet al Beatles, Rolling Stones en Kinks wat de klok sloeg.

Gert heeft zeker een mooie stem.
Ik geef hem een 9!

...

Althans, de wortel ervan.
Sommige artiesten lijden een leven dat ze verdienen op basis van hun repertoire.

kom op zeg, sorry hoor ken er niet meer van maken 1

EvilDrSmith schreef:
Gert heeft zeker een mooie stem.
Ik geef hem een 9!

...

Althans, de wortel ervan.
Sommige artiesten lijden een leven dat ze verdienen op basis van hun repertoire.

Volgens mij heeft de man vooral anderen doen lijden. Ik geef dan ook een 1 voor Gert als persoon.

Gert was een narcistische zak. Daarom een vol punt aftrek. Daarmee kom ik toch nog op een:

6,673

Gert Timmerman - Ave Maria No Morro : 6,5

wavanbuuren
Twee late voldoendes lieten Gert nog een paar plekjes stijgen, maar met een gemiddelde van 2,8523 na 21 stemmen houdt hij toch slechts 17 nummers onder zich.

wavanbuuren
De random '70's brengen ons naar Philadelphia.
En wij kenners weten in welke hoek we dan terecht komen.

De groep waar we vandaag naar gaan luisteren ontstond in zijn eerste samenstelling onder de naam "Volcano's" en noemde zich even later de "Moods" maar wij kennen ze natuurlijk als The Trammps.
In Nederland braken ze door met het nummer "Love Epidemic" en al snel volgende de absolute floor filler "Shout" en met "Disco Inferno" werden ze zelfs opgenomen in de Dance hall of Fame. Maar bizar genoeg kwam juist dat nummer bij ons niet verder dan de tipparade. Dat moet toch wel één van de grootste misvattingen in de historie van de Nederlandse top-40 geschiedenis zijn.

Wij luisteren naar het nummer wat ze uitbrachten naar aanleiding van de grote stroomstoring in New York op 13 juli 1977.

1603 The Trammps - (The Night The Lights Went Out In) New York City

[1978 #aw9 #hp15]

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:08 uur

geplaatst: vandaag om 00:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.