Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
1
geplaatst: 22 januari 2024, 13:53 uur
Linedancing? Het doet mij juist wat meer aan een zoetgevooisde variant van Mink DeVille denken. Het is maar goed dat ik met dit deuntje geen directe associaties heb met linedancing (al krijg ik dat beeld, hilarisch geridiculiseerd in de serie 'Undercover', nu al niet meer uit mijn hoofd), anders zou mijn cijfer keihard naar beneden zijn gesodemieterd.
Een 6 vind ik ook wel een terecht cijfer.
Een 6 vind ik ook wel een terecht cijfer.
1
wavanbuuren
geplaatst: 23 januari 2024, 08:42 uur
Ik voel mij een beetje zoals de boze dokter dat vaak doet. Het nummer is van een ongekende lulligheid en heeft alles wat ik af zou moeten branden.
7,2
7,2
0
wavanbuuren
geplaatst: 23 januari 2024, 08:43 uur
21 users bracht hun stem uit op de Mvericks.
Rijp en groen door elkaar, dus dan weten de ervaren forumgangers het wel: 6,1071 gemiddeld.
Rijp en groen door elkaar, dus dan weten de ervaren forumgangers het wel: 6,1071 gemiddeld.
0
wavanbuuren
geplaatst: 23 januari 2024, 09:03 uur
En dan even aandacht voor het volgende: Er is namelijk iets schokkends gebeurd afgelopen week.
De door ons vakkundig afgeserveerde Tate Mcrae is namelijk na 15 (!) weken van de eerste plek in de Top-40 verdreven.
En als je een Top-40 topic hebt, dan moeten we daar aandacht aan besteden.
Noah kahan is een singer songwriter uit Vermont.
Hij werd geboren op een 133 hectare grote boomkwekerij uit een christelijk moeder en een joodse vader die hem gitaar leerde spelen.
Zijn debuutsingle uit 2018 bereikte in de USA meteen een gouden status. Bij ons liep hij mee in het al vaak bedicissierde fenomeen: Maarliefst 22 weken in de top-40 en een 13e plek. Ik zeg het gewoon nog een keer: Het wordt er niet boeiender op met de huidige opzet van onze gelouwerde hitlijst.
En daarna werd het een poosje stil.
Totdat hij, jullie voelen het al aankomen, zijn liedjes begon te posten op TikTok.
Zijn single "Stick Season" deed het goed in Amerika, hij werd genomineerd voor een Grammy en in de eerste hitlijst van 2024 in de UK bereikte hij de eerste plaats.
In Nederland zijn we sinds afgelopen week dus blijkbaar ook wakker.
Wat vinden wij van de nieuwste tophit?
1610 Noah Kahan - Stick Season
[2023 #aw11 #hp1]
De door ons vakkundig afgeserveerde Tate Mcrae is namelijk na 15 (!) weken van de eerste plek in de Top-40 verdreven.
En als je een Top-40 topic hebt, dan moeten we daar aandacht aan besteden.
Noah kahan is een singer songwriter uit Vermont.
Hij werd geboren op een 133 hectare grote boomkwekerij uit een christelijk moeder en een joodse vader die hem gitaar leerde spelen.
Zijn debuutsingle uit 2018 bereikte in de USA meteen een gouden status. Bij ons liep hij mee in het al vaak bedicissierde fenomeen: Maarliefst 22 weken in de top-40 en een 13e plek. Ik zeg het gewoon nog een keer: Het wordt er niet boeiender op met de huidige opzet van onze gelouwerde hitlijst.
En daarna werd het een poosje stil.
Totdat hij, jullie voelen het al aankomen, zijn liedjes begon te posten op TikTok.
Zijn single "Stick Season" deed het goed in Amerika, hij werd genomineerd voor een Grammy en in de eerste hitlijst van 2024 in de UK bereikte hij de eerste plaats.
Wat vinden wij van de nieuwste tophit?
1610 Noah Kahan - Stick Season
[2023 #aw11 #hp1]
0
wavanbuuren
geplaatst: 23 januari 2024, 09:10 uur
Van de eerste 20 seconden krijg ik een nogal aggresieve opwelling.
Als ik ergens een bloedhekel aan heb zijn het hoge, geknepen stemmetjes zolang ze niet van Rob Halford of Axl Rose zijn.
Ik krijg daar dan ook een enorme "Passenger" vibe van.
Maar als ik eerlijk ben ontvouwt zich na die koude douche best een catchy nummertje en het knijpen lijkt ook wel wat minder te worden. Maar erg origineel is het ook weer niet ("follow the sun" flow).
6
Als ik ergens een bloedhekel aan heb zijn het hoge, geknepen stemmetjes zolang ze niet van Rob Halford of Axl Rose zijn.
Ik krijg daar dan ook een enorme "Passenger" vibe van.
Maar als ik eerlijk ben ontvouwt zich na die koude douche best een catchy nummertje en het knijpen lijkt ook wel wat minder te worden. Maar erg origineel is het ook weer niet ("follow the sun" flow).
6
1
geplaatst: 23 januari 2024, 09:25 uur
6,5
Best aangenaam folky liedje - weliswaar weinig origineel - en zijn stem kan ik beter aanhoren dan die van Axl Rose.
Best aangenaam folky liedje - weliswaar weinig origineel - en zijn stem kan ik beter aanhoren dan die van Axl Rose.
0
geplaatst: 23 januari 2024, 10:30 uur
1
geplaatst: 23 januari 2024, 10:52 uur
Dit soort Aldi-singer/songwriter-muziek blijven ze ook maar weer uit de recyclingbak halen... Doe mij dan maar Tate McRae.
3,4
Inhaalslagje:
Living Colour - 5
Snap! - 7,5
Joss Stone - 6,2
Billy Idol - 7
Mavericks - 7,7
3,4
Inhaalslagje:
Living Colour - 5
Snap! - 7,5
Joss Stone - 6,2
Billy Idol - 7
Mavericks - 7,7
1
geplaatst: 23 januari 2024, 11:54 uur
Tja. Qua originaliteit een 2. Ik snap wel dat dit liedje op TikTok iets doet, jong publiek zonder muzikaal historisch besef (wauw, de arrogantie...)
Qua uitvoering een 7,5, want het klinkt wel gewoon goed. Leuk videoclipje ook. Maar ik heb nou eenmaal een beroepsdeformatie
Gemiddeld een 4,75, die ik (mild als ik ben) afrond naar een 5.
Qua uitvoering een 7,5, want het klinkt wel gewoon goed. Leuk videoclipje ook. Maar ik heb nou eenmaal een beroepsdeformatie

Gemiddeld een 4,75, die ik (mild als ik ben) afrond naar een 5.
1
geplaatst: 23 januari 2024, 14:50 uur
wavanbuuren schreef:
Een deel van Wappie Wakker Nederland zal dit liedje dan vast omarmen, want oppervlakkig prettig in het gehoor liggend, maar nogal simplistisch met een kinderachtig, drammerig stemmetje. Toch jammer dat áls er eindelijk een folk(y)/siso-writer de (top van de) hitlijst haalt, het weer van die waterige, gaye grutjespap is. In Nederland zijn we sinds afgelopen week dus blijkbaar ook wakker.
Dooft alle emoties.
He!.. is!.. the painkiller!
4,5
1
wavanbuuren
geplaatst: 23 januari 2024, 15:55 uur
Priest heeft helaas nooit de top-40 gehaald.
Painkiller zou een 10 hebben gehad.
Ik zet hem meteen op ook.....
Painkiller zou een 10 hebben gehad.
Ik zet hem meteen op ook.....
3
geplaatst: 23 januari 2024, 16:59 uur
EvilDrSmith schreef:
Dooft alle emoties.
(quote)
Toch jammer dat áls er eindelijk een folk(y)/siso-writer de (top van de) hitlijst haalt, het weer van die waterige, gaye grutjespap is. Dooft alle emoties.
Volgens mij is Halford een stuk gayer

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.