MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

Jeugdig en enigszins onbevooroordeeld (van het weekend voor het eerst gehoord in de auto en samen met mijn vrouw vrolijk mee geneuried) ging ik hier in.

8,0

En nu weer over naar Roland Gift

wavanbuuren
17 stemmen en een 5,2559 voor onze nieuwe nummer 1.
Ook deze nieuwe plaat kan ons niet overtuigen......

wavanbuuren
Laat ik er gewoon eens een statement in gooien op deze vroege woensdag:
"De scheidslijn tussen een geniale marketeer en een oplichter en charlatan is flinterdun"

Dat is zeker ook het gevoel wat ik als eerste associeer met de gisteren overleden Frank Farian.
Zijn gevoel voor wat "het volk" wil horen is natuurlijk ongekend. En als je de nummers en projecten beluistert waar hij allemaal een vinger in de pap heeft gehad, dan bezitten die op hun eiegen manier ook na al die jaren een bepaalde entiteit. Dat staat natuurlijk los van of het je smaak is of niet.

Wat je hem aan kan rekenen is dat hij niet altijd goed heeft gezorgd voor de mensen die hem zijn succes brachten en dat hij mensen als het hem uitkwam ook weer als een baksteen liet vallen.

Het liefste zou ik Boney M er nog een keertje ingooien, maar die hebben we de laatste tijd al twee keer gehad. Wat niet iedereen meer weet is dat er eind jaren 70 nog een act was waar hij verantwoordelijk voor was. En als je het weet dan is aan de gelijkenis met Boney M. ook niet meer te ontkomen.

1611 Eruption - One Way Ticket

{1979 #aw11 #hp4]

wavanbuuren
Ik word er stiekem toch wel machtig vrolijk van.
En van het nummer ook.....

7,4

7,5 prima nr idd

Ik niet... nog een stuk lulliger dan Boney M. Maar goed laat ik mijn zegeningen maar tellen voor het zelfde hadden we nu No Mercy moeten beoordelen

3,75

4, goede disco

Boney M is de Duitse Abba van de disco.
En Eruption plukt daar ook de vruchten van.
Leuker en aanstekelijker dan je (ik) wil toegeven, al staan van deze band hier ook twee lp's in de kast.
Vervolgens lees je dat dit een deuntje was van Neil Sedaka. Neil fkkng Sedaka??? Hmmm, okay, eigenlijk ook prima te pruimen. Enfin, alsof Frank het zelf zou hebben geschreven.
Bonuspunten voor de uitstraling van de zangeres, wauwie zauwie whoopsiedosie!
7,4

7,5

Frank Farian was een oplichter - lichtte ook zijn artiesten op - maar dit nummer is wel goed vooral dankzij de zang van Precious Wilson.

Noah Kahan - Stick Season : 8,0

Eruption - One Way Ticket : 6,0

1611 Eruption - One Way Ticket: 7,5
1610 Noah Kahan - Stick Season: 6

The Mavericks-Dance the night away 6,3
Noah Kahan - Stick Season 3,5 (had dan Greedy nog maar 10 weken door op 1 gelaten, wat een gejank dit)
Eruption-One way ticket 6,5

Noah ook nog een 5.8

wavanbuuren
22 stemmen en een 6,2864 gemiddeld voor Eruption.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:07 uur

geplaatst: vandaag om 11:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.