Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
1
geplaatst: 30 maart 2024, 17:22 uur
1675 Bruce Springsteen - Brilliant DisguiseWe snappen elkaar weer op de decimaal, wrs ook afvragend waarom deze man zo'n enorme populariteit geniet. Zeker niet slecht, maar het kabbelt zo veilig binnen de lijntjes. Het is allemaal zo doorsnee, zo burgerlijk, zo nine-to-five, zo Almere, zo Familie Doorsnee, zo working class between-zero-and-hero. Nouja, dat zijn wij tenslotte ook bijna allemaal, dus eigenlijk zijn zijn successen zo vreemd nog niet. Maar ik hoef niet op auditieve wijze met mijn/onze/Bruces grijzemuizenbestaan te worden geconfronteerd.
(En nadat ik dit schreef begon ik pas te lezen waar het liedje over gaat. Nou, de vibe van die tekst straalde er dus overtuigend vanaf (op mij).)
6,8
1676 Roy Orbison - Pretty Woman
Over veilige lijntjes gesproken. Die drummer heeft zo'n beetje het makkelijkste klusje ever mogen doen. Toch heus niet onaardig en Roy zou van mij hetzelfde cijfer krijgen, maar door zijn kat-imitatie (een tijger kan je het niet noemen) op 1'03" krijgt hij toch een afgerond cijfer.
7
(En nadat ik dit schreef begon ik pas te lezen waar het liedje over gaat. Nou, de vibe van die tekst straalde er dus overtuigend vanaf (op mij).)
6,8
1676 Roy Orbison - Pretty Woman
Over veilige lijntjes gesproken. Die drummer heeft zo'n beetje het makkelijkste klusje ever mogen doen. Toch heus niet onaardig en Roy zou van mij hetzelfde cijfer krijgen, maar door zijn kat-imitatie (een tijger kan je het niet noemen) op 1'03" krijgt hij toch een afgerond cijfer.
7
1
geplaatst: 30 maart 2024, 17:46 uur
[quote We snappen elkaar weer op de decimaal, wrs ook afvragend waarom deze man zo'n enorme populariteit geniet. /quote]
Je hebt volkomen gelijk. Ik verbaas me al decennia lang waarom the Boss zo populair moet zijn. Enkele albums The River en Nebraska daargelaten die zijn authentiek, maar verder vind ik het maar stoere, saaie spierballen rock. Veel te voorspelbaar wat mij betreft.
Je hebt volkomen gelijk. Ik verbaas me al decennia lang waarom the Boss zo populair moet zijn. Enkele albums The River en Nebraska daargelaten die zijn authentiek, maar verder vind ik het maar stoere, saaie spierballen rock. Veel te voorspelbaar wat mij betreft.
0
geplaatst: 31 maart 2024, 11:58 uur
Juist een erg zemelig zeurderig afgeknepen geluid, reden waarom ik Roy Orbison niet erg goed verdraag.
0
wavanbuuren
geplaatst: 31 maart 2024, 17:11 uur
Vandaag een 70’s classic.
1677 Nazareth - Love Hurts
[1976 #aw14 # hp1]
1677 Nazareth - Love Hurts
[1976 #aw14 # hp1]
0
geplaatst: 31 maart 2024, 19:38 uur
1677 Nazareth - Love Hurts: 7,5
1676 Roy Orbison - Pretty Woman: 4,5
1676 Roy Orbison - Pretty Woman: 4,5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.