MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

wavanbuuren
De sombere Amy smaakt ons duidelijk beter dan de uitbundige.
Al is 7,06666666666666666666/ na 27 stemmen natuurlijk ook weer niet slecht te noemen.
Goed voor een plekje bij de bovenste 500.

wavanbuuren
Vandaag weer eens een heus verzoekje, altijd leuk.

En dat verzoekje brengt ons naar de UK jaren 90 bij de dance-act van Damon Roachford.
Damon had niet zoveel inspiratie voor een bandnaam, dus hij kwam niet verder dan zijn voornaam mosredna.

Ze zouden slechts één album uitbrengen, wat op deze site niet bepaald op een hoge score kan rekenen, maar behaalden wel 4x de top-40.

Het nummer van vandaag werd in heel Europa een dikke hit. In het thuisland haalde het de tweede plek en moest het allen "Do The Bartman" voor zich dulden. Bovendien haalde het bij ons in de 35ste plek in de 1991 jaarlijst. Ik zal het nummer persoonlijk voor altijd associeren met mijn favoriete "Turn Up The Base" album.

Ik gok op wisselende beoordelingen vandaag.

1681 Nomad ft Mikee Freedom - (I Wanna Give You) Devotion

[1991 #aw11 #hp5]

wavanbuuren
7,6 met een gezonde nostalgie bonus.

7,6 klinkt wel adequaat

7,25

mega nostalgie

8,2

pureshores schreef:
mega nostalgie

8,2

Super mega hier.

9.2

Nomad ft Mikee Freedom - (I Wanna Give You) Devotion : 3,5

Lang geleden dat ik weer eens lekker azijn kan pissen

wavanbuuren
Slechts 20 stemmers vandaag (dus daar mag wel wat bij).
Een degelijke 6,8875 voor Damon, goed voor een plek bij de eerste 600.

wavanbuuren
De Nigeriaanse zangeres Helen Folesade Adu verhuisde na de scheiding van haar ouders, met haar moeder op haar vierde naar de UK. Het grootste deel van haar jeugd bracht ze door in het dorp Holland-on Sea, maar dat volledig nutteloos terzijde.

Ze ging naar de kunstacademie en begon haar eigen boetiek.
Daarnaast was ze actief in diverse bandjes, meestal als achtergrond zangeres.
En dat leverde haar de interesse op van 'Spandau Ballet" manager Steve Dagger.
Ze startte haar eigen band en daarna ging het snel.
In de latin & soulhoek werd "Sade" een begrip en al snel volgde de eerste single.

Daarna ging ze als een komeet. Ze vertokte een rol in "Absolute Beginners", stond op Live-Aid en scoorde in 4 jaar tijd 8 top-40 hits (in 1992 volgde de 9e en laatse).

En onlangs kwam ze weer voor een groot publiek in de belangstelling doordat Flormule 1 courreur Carlos Saintz steevast het nummer "Smooth Operator" door de cockpit laat schallen als hij op het podium rijdt.

Haar live album "Lovers Live" is wat mij betreft het ideale album om op te zetten als je 's avonds met je geliefde in de tuin van de eerste zwoele avond geniet, onder het genot van een drankje.
Al zullen er meer dan genoeg mensen zijn die het eerder als ideale slaapmuziek beoordelen.

Hoe dan ook vind ik dat ze een plekje verdient in onze lijst.

1682 Sade - Smooth Operator

[1984 #aw6 #hp19]

Sade: 7

1,5 niet mijn smaak

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:50 uur

geplaatst: vandaag om 14:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.