MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Rockabilly Hall of Fame - KO (variant)

zoeken in:
Hoewel ik Wanda hoger heb zitten dan Haydon moet ik hier toch kiezen voor Haydon. Fujiyama Mama vind ik toch een wat minder nummer in het repertoire van Wanda. Haydon komt hier weer met een absolute topper aanzetten.

2-5

Hayden plaatst zich met zijn ongepolijste straat-rockabilly voor ronde 3.

1. Wanda Jackson vs Hayden Thompson 1-0 (5-4), 1-1 (2-5), 1-2 (2-5)

Battle 2A
Eddie Cochran vs Sonny Burgess

In ronde 1 hadden beide mannen geen kind aan hun tegenstanders. In 2 onderlinge battles wist Eddie slechts 2 stemmen niet voor zich te winnen en Sonny zelfs maar 1.
Beide gaan opnieuw hun song over het andere geslacht in de strijd gooien.

Eddie Cochran – Teenage Cutie

Vs

Sonny Burgess – Red Headed Woman

0-1

1-1

jeb777
2-1

3-1

Dit is eigenlijk niet te doen hé, of sta ik hier nou helemaal alleen in? Sonny is toch óók een geweldenaar?
Dit vergeef ik je nooit meer Shaky

4/1

Sonny is inderdaad óók een geweldenaar en naar mijn mening in deze clash meer geweldig dan rasrockabilly artiest Eddie Cochran.

4-2

4-3

Ast
4-4

De 24 uur zijn nog lang niet voorbij, maar iedereen heeft gestemd zie ik. We evenaren het stemrecord van 9. Wat een spannende battle! Deze eerste twee pairings zijn meteen al geweldig. Nice. Eens kijken of Eddie zich kan revancheren na deze onverwachte comeback van Sonny.

Battle 2B

Tijd voor een nieuwe song van beide heren. Eddie probeert het met een hitsong (15e plek in de UK) en Sonny probeert het met een rocker uit zijn periode bij Sun Records.

Eddie Cochran – Weekend

Vs

Sonny Burgess – Ain’t Got a Thing

jeb777
2-0

De vorige was voor mij een duidelijke overwinning voor Sonny. Deze vind ik een stuk lastiger, hmm.... nipt naar Eddie.

3-0

3-1

4/1

Ik had het niet verwacht, maar ook deze keer gaat mijn stem naar Sonny, al is het een stuk closer dan in de vorige ronde. Ik vind beide nummers overigens minder sterk dan de nummers in die vorige clash.

5-2

Battle 2C

Net als in de eerste pairing hebben we ook in deze tweede pairing een 3e battle nodig. Eddie knalt er een song in die de 94e plek in de US Top 100 haalde en uitgroeide tot rockabilly essential. Sonny gooit er een song in die later door de critici bestempeld werd als het dampigste, smerigste en ruigste wat rock’n’roll/rockabilly te bieden had in de beginperiode van het genre. Dit belooft weer een battletje te worden hoor.

Eddie Cochran – Jeannie Jeannie Jeannie

Vs

Sonny Burgess – We Wanna Boogie

1-0

jeb777
2-0

Allebei super. Ik zal toch moeten kiezen. Jeannie Jeannie Jeannie hoor ik dan toch net wat liever in de ruigere versie van Stray Cats. Warren Smith met een heerlijk smerig nummer.

2-1

3-1

Ast
4-1

Wat een topbattle om deze clash te beslissen. Een heerlijke Eddie Cochran die met een meeslepende Jeannie, Jeannie, Jeannie de buit binnen lijkt te slepen, maar zich toch verrekend, want Sonny Burgess slaat terug met een gelijkwaardige We Wanne Boogie. En Sonny heeft nog een extra troef in dit nummer, want hij gooit er ook nog een heerlijke blaaspartij in (trompet of trombone, dat verschil hoor ik nooit goed) en dan gaat toch voor de derde keer mijn stem naar Sonny.

4-3

Gast
geplaatst: vandaag om 22:21 uur

geplaatst: vandaag om 22:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.