MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Rockabilly Hall of Fame - KO (variant)

zoeken in:
6/3

Eddie Cochran weet Sonny Burgess van zich af te slaan en plaatst zich voor ronde 2.

1. Wanda Jackson vs Hayden Thompson 1-0 (5-4), 1-1 (2-5), 1-2 (2-5)
2. Eddie Cochran vs Sonny Burgess 0-1 (4-5), 1-1 (5-2), 2-1 (6-3)

Battle 3A
Frankie Ford vs Big Al Downing

Twee mannen die ook behoorlijk gemakkelijk wisten te winnen in ronde 1. Frankie gooide toch enigszins verrassend Carl Mann uit het spel en Big Al won beide battles probleemloos.

We beginnen met twee songs die de klus klaarden in ronde 1.

Frankie Ford – If You’ve Got Troubles

Vs

Big Al Downing – Down on the Farm

Jemig, weer twee fantastische nummers tegen elkaar. Moet ik weer op zoek naar pietluttigheden om te beslissen op welk nummer ik ga stemmen. Ga ik voor die heerlijke sax bij Frankie of die heerlijke piano van Big Al. Ik vind deze keer de piano net wat lekkerder, dus ik ga voor Big Al.

0-1

jeb777
Erg matig tegen ronduit irritant...

1-1

Kees-Jan schreef:

Jemig, weer twee fantastische nummers tegen elkaar.

Sluit ik me bij aan.

2-2

jeb777 schreef:
Erg matig tegen ronduit irritant...

Die zag ik hier niet aankomen. Kan je aangeven waarom deze nummers jou niet kunnen bekoren?

2-3

2-4

Ast
2-5

Battle 3B

Battle 2 = twee nieuwe songs. Voor Frankie gaan we terug naar zijn debuutalbum uit 1959, voor Big Al gaan we naar een singletje uit 1982.

Frankie Ford – Cheatin’ Woman

Vs

Big Al Downing – Darlene

Zwakke worp van Frankie, duidelijke voorkeur hier voor de song van Big Al.

0-1

Vindt het allebei niks

Neuh, ik durf ook wel te stellen dat deze twee de KO niet gaan winnen Lontanovicolo.

0-3

Ast
0-4

1-4

Frankie Ford heeft tijd om een Sea Cruise te nemen, Big Al gaan we in ronde 3 opnieuw beluisteren.

1. Wanda Jackson vs Hayden Thompson 1-0 (5-4), 1-1 (2-5), 1-2 (2-5)
2. Eddie Cochran vs Sonny Burgess 0-1 (4-5), 1-1 (5-2), 2-1 (6-3)
3. Frankie Ford vs Big Al Downing 0-1 (2-5), 0-2 (1-4)

Battle 4A
Billy Zoom vs Bill Haley & His Comets

Hey, dat is een aparte. Billy schakelde in ronde 1 Bill Haley solo uit en door een speling van het lot wordt hij ook in ronde 2 aan 'dezelfde' tegenstander gekoppeld alleen dan aan Bill Haley op volle sterkte: met zijn Comets. Bill en de Comets kwamen ronde 1 gemakkelijk door en wonnen met 5-0 en 5-1.

Billy Zoom – Crazy Lovin’

Vs

Bill Haley & His Comets – Let the Good Times Roll, Creole

In de tweede battle tussen Frankie Ford en Big Al Downing was mijn stem zeker naar Frankie gegaan. In tegenstelling tot anderen hier vind ik Cheatin' Woman welk leuk (en Darlene vind ik ook nog wel gaan, al klinkt de saxsolo niet helemaal lekker).

Maar goed, die battle is gespeeld, nu mag Billy Zoom het opnemen tegen Bill Haley & His Comets. Kansloos zou ik zo op het eerste gezicht zeggen, maar Billy heeft Bill solo uitgeschakeld in de eerste ronde en hier laat hij al meteen horen dat dat niet louter toeval was. Bill denkt het met een beetje een doorsnee rockabillynummertje wel te kunnen redden, maar daar knalt Billy met gemak eroverheen.

2-0

Hopelijk tapt Bill Haley & His Comets in de volgende battle uit een ander vaatje.

Erg sterke bewerking van de New Orleans klassieker door Bill Haley hier. Billy Zoom ook met een meer dan aardige rockabilly song, maar voor mij kansloos tegen een sterke Haley.

2-1

2-2

4-2

Ast
4-3

Battle 4B
Billy Zoom vs Bill Haley & His Comets

Twee nieuwe songs die het tegen elkaar gaan opnemen. Bad Boy en Skinny Minnie gaan de strijd aan.

Billy Zoom – Bad Boy

vs

Bill Haley & His Comets – Skinny Minnie

Gast
geplaatst: vandaag om 20:37 uur

geplaatst: vandaag om 20:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.