MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Rockabilly Hall of Fame - KO (variant)

zoeken in:
jeb777
Mooie song van Brenda, maar voor mij geen match tegen Eddie.

2-2

Battle 49B
Brenda Lee vs Eddie Bond

Wat zeiden jullie bij de vorige song? 14 is wel erg jong? Vooruit, we maken het nog bonter: we gaan nóg een jaartje verder terug in de tijd. Brenda was pas 13 toen ze dit singletje uitbracht en er 43e plek in de US chart mee wist te scoren. Op de country chart deed dit nummer het zelfs nog beter met de 15e plek. Het was haar eerste hit in haar carrière en er zouden er nog veel, heel erg veel volgen.

Brenda Lee – One Step at a Time

Vs

Eddie switchte in de 50s constant tussen rockabilly en country. Hij wisselde ook zo nu en dan van platenmaatschappij en in 1958 begon hij zelfs zijn eigen platenmaatschappij die hij niet heel veel later voor een aardige som doorverkocht.

In de 60s stapte Eddie trouwens nog heel over op gospel om vervolgens toch maar weer terug te keren naar zijn twee grote muzikale liefdes. Wij gaan naar een rocker luisteren.

Eddie Bond – Boppin’ Bonnie

jeb777
0-1

Weer beide leuk!
1-2

Ast
2-2

2-3

Ik ben weer terug na een lang weekendje weg. Even wat inhalen hier.

The Rock’n’Roll Trio vs Colonel Robert Morris. Een terechte overwinning van het trio, al zou ik bij de tweede battle denk ik wel op de kolonel gestemd hebben. Your Baby Blue Eyes heeft overigens veel weg van The Train Kept A-Rollin', maar dat vind ik ook een erg lekker nummer.

Brenda Lee vs Eddie Bond

Die eerste clash heeft een terechte uitslag gekregen: een gelijkspel. Twee echt heerlijke nummers. En wow, wat heeft Brenda hier, als 14-jarige, al een heerlijk rasp in haar stem.
Die mis ik echt in de clash die we nu spelen. Hier klinkt ze nog iets te kinderlijk en daarom gaat mijn voorkeur hier uit naar Eddie.

2-4

Allebei erg goed. Twee toppertjes dit zeg.

3-4

Battle 49C
Brenda Lee vs Eddie Bond

Brenda en Eddie zijn nog niet klaar met deze KO, en wij ook niet! Wat liggen deze twee dicht bij elkaar. Eerst gelijk, daarna een minimale overwinning voor Eddie. Eens kijken wat deze derde onderlinge strijd gaat opleveren.

Voor Brenda gaan we luisteren naar de laatste song van kantje A van haar 2e studioalbum. Dit album deed het erg goed in de hitlijsten en ook alle vier de singles van het album werden hits. Wij gaan luisteren naar een albumtrack waarbij onder andere Grady Martin op gitaar te horen is, Grady kwam al eerder langs in de KO.

Brenda Lee – My Baby Likes Western Guys

Vs

Voor het grootste deel van zijn carrière concentreerde Eddie zich op countrymuziek. Daarbij maakte hij ook wel eens uitstapjes naar spirituals, maar dan wel gemixt met zijn eigen countrystijl. Een van die songs is dit nummer dat wel allemaal wel kennen van verschillende grootheden uit vervlogen tijden.

Eddie Bond – Where Could I Go but to the Lord

Ast
2-0

jeb777
2-1

3-1

Als dit geen rockabilly KO was geweest had ik niet geweten waar mijn stem naartoe zou zijn gegaan. Ik vind de nummers gelijkwaardig (en allebei schitterend), al zijn ze moeilijk met elkaar te vergelijken. Maar het nummer van Brenda is echte rockabilly en dat is het nummer van Eddie niet en daarom gaat mijn stem naar Brenda.

4-1

Battle 49D
Brenda Lee vs Eddie Bond

Wat een schitterende pairing hebben we hier te pakken zeg. Het gaat hard tegen hard, deze twee kunnen geen afstand van elkaar nemen.

Battle A: gelijkspel
Battle B: Eddie Bond
Battle C: Brenda Lee

Er is een vierde battle nodig!

Brenda gooit haar eerste wereldhit in de strijd. Dit nummer stamt uit 1959 en kwam tot plek 4 in zowel de UK als de US. Rockabilly zanger Ronnie Self schreef dit nummer voor Brenda dat later nog door ruim 40 artiesten gecoverd zou worden.

Brenda Lee – Sweet Nothin’s

Vs

Ook Eddie komt met één van zijn grote bekende songs in de hoop de overwinning over de streep te trekken. In zijn rockabilly periode coverde Eddie vooral in plaats van originals uit te brengen. Wij gaan luisteren naar een nummer dat origineel van Lou Millet is. Eddie bracht het nummer een maand later op single uit.

Eddie Bond – Slip, Slip, Slippin’-in

jeb777
0-1

Je kunt de battle afsluiten Shaky. Eddie naar de volgende ronde!

Rockabilly classic. Brenda heeft ook een ontzettend fijne song hier, maar ja.... Slip Slip Slippin'-in... daar valt niet tegenop te boksen.

0-2

1-3

Ast
2-3

Shaky schreef:
Rockabilly classic. Brenda heeft ook een ontzettend fijne song hier, maar ja.... Slip Slip Slippin'-in... daar valt niet tegenop te boksen.

Nou... Eddie heeft inderdaad een ontzettend fijne song hier, maar ja.... Sweet Nothin’s.... daar valt niet tegenop te boksen.

3-3

, hier is een sensatie in de maak!

jeb777, je kan beter even wegkijken.....

Zeg heren en dames, allemaal leuk en aardig dit, maar op een gegeven moment zullen we toch écht door moeten naar de volgende twee artiesten .

Battle 49E
Brenda Lee vs Eddie Bond

Wow, wat een strijd. Vier onderlinge battles gehad, maar nog geen beslissing. Dit wordt de 5e, en hoe dan ook laatste, battle tussen deze twee. Mocht deze laatste battle ook gelijk eindigen dan is degene met in totaal meer punten door naar ronde 2, mocht ook dat gelijk zijn dan is degene die in deze battle als eerste op het hoogst aantal stemmen komt door naar ronde 2.

Battle 49A: gelijkspel
Battle 49B: Eddie
Battle 49C: Brenda
Battle 49D: gelijkspel

Okay, we gaan het over een andere boeg gooien. Voor beide pikken we een song uit de 70s, dus niet langer uit hun hoogtijdagen. Twee liedjes uit 1976.

Het is aan ons; welke artiest plaatst zich voor ronde 2 in deze Rockabilly Hall of Fame KO?

Brenda Lee – Brother Shelton

Vs

Eddie Bond – Whatever Makes You Happy

jeb777
0-1

Ast
1-1

Gast
geplaatst: vandaag om 13:45 uur

geplaatst: vandaag om 13:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.