MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Rockabilly Hall of Fame - KO (variant)

zoeken in:
Now put your cat clothes on....

Ik luister nog een paar keer voordat ik stem, allebei lekker zeg.

Ast
2-0

jeb777
2-1

Niks mis met de song van Bruce, maar de stem van Wynona is zo ontzettend lekker
3-1

Prima wat Bruce hier doet, maar Wynona heeft meer swing

4-1

Weekendje weg, waardoor ik de vorige battle gemist heb.

Dat waren twee leuke nummers. Net zoals de anderen, zou ook mijn keuze daar naar Wynona gegaan zijn.
Maar die twee nummers vallen wat mij betreft in het niet ten opzichte van de twee nummers waar we vandaag naar luisteren. Heerlijk allebei, maar ook hier wint Wynona van Bruce.

5-1

Welkom terug Kees-Jan, je valt inderdaad midden in een heerlijke battle hier.

Ik verwacht vannacht geen terugkeer middels een verborgen MusicMeter Bruce Channel fan-army, dus denk dat we wel mogen stellen dat Wynona ook deze battle wint, maar de uitlag reflecteert niet wat Bruce hier in te brengen heeft. Zijn song(s) die hier gestreden hebben waren ook top. Hoe dan ook, baas boven baas. Wynona komt met twee klappers op de proppen.

Morgenvroeg de volgende battle.

Wynona Carr laat geen spaan heel van Bruce Channel en sprint de tweede ronde in.

1. Jerry Lee Lewis vs Rudy Grayzell 1-0 (6-1), 1-1 (4-4), 2-1 (5-1)
2. Blackwood Brothers vs Narvel Felts 0-1 (1-6), 0-2 (1-5)
3. Johnny Vallis vs Al Casey 0-1 (3-4), 0-2 (2-3)
4. Wynona Carr vs Bruce Channel 1-0 (5-0), 2-0 (5-1)

Battle 5A
Moon Mullican vs Sonny Burgess

Moon Mullican

https://birthplaceofwesternswing.com/images/MoonMullican2.png

Aubrey Wilson Mullican is beter bekend onder zijn artiestennaam Moon Mullican. Als je hem niet kent dan ga je aan zijn bijnaam wel een goed idee van zijn stijl krijgen: King of the Hillbilly Piano Players. Hank Williams noemde Moon zijn favoriete artiest, Jerry Lee Lewis gaf aan vooral door Moon beïnvloed te zijn in zijn pianospel. Als dit geen hoge verwachtingen voor deze eerste song schept dan weet ik het ook niet meer.

We gaan luisteren naar een oudje: deze song bereikte in 1948 de US Country Chart.

Moon Mullican - I Left My Heart in Texas

Vs

Sonny Burgess

https://www.vintageguitar.com/wp-content/uploads/SONNY_BURGESS_02.jpg

Albert Austin "Sonny" Burgess is een onvervalste 50s Rockabilly artiest. Dit zijn de ‘Sun Records verzamel album-artiesten’ waar je als Rockabilly fan niet onderuit kan of wil. Sonny schreef veel van zijn nummers zelf en twee daarvan worden door critici omschreven als ‘het beste wat Rockabilly te bieden heeft’. Dus ook hier worden weer hoge verwachtingen geschapen. Dit kon wel eens een prachtige battle worden.

We gaan luisteren naar een rocker uit ’56, de hoogtijdagen van Sun Rockabilly.

Sonny Burgess – Red Headed Woman

Ast
0-1

jeb777
0-2

Voor mij ook een behoorlijke no-contest dit:

0-5

Ik ga ook voor Sonney Burgess, maar ik vind het nummer van Moon Mullican zeker niet slecht. Ik snap wel dat Jerry Lee Lewis naar zijn pianospel luisterde. Voor een Country-nummer van eind jaren 40 klinkt dat al best wel rockend.
Maar acht jaar later zag de wereld er heel anders uit en Red Headed Woman rockt heerlijk. Daar kan zo'n oud Country-nummer niet tegenop.

0-6

Sonny veegt Moon van de baan in deze eerste battle en hij noteert de grootste overwinning tot nu toe dit spelletje. Hoog tijd voor hun volgende battle.

Battle 5B
Moon Mullican vs Sonny Burgess

Als tweede wapenfeit gooit Moon een top 10-hit op de US Country Chart van 1951 in de strijd. Je zou dit nummer kunnen kennen van het album Boogie Woogie Country Man van Jerry Lee Lewis uit 1975.

Moon Mullican – I Was Sorta Wonderin’

vs

Sonny Burgess, The Arkansas Wild Man, zet daar een song uit 1956 tegenover die zeker in de intro toch wel verdacht veel van Caldonia weg heeft. Deze song komt uit dezelfde opname periode als toen hij zijn signature songs opnam.

Sonny Burgess – Fanny Brown

0-1, geen twijfel vanuit mijn kant.

jeb777
Geen bijzondere song van Sonny, maar toch wel de betere in deze clash.
Burgess behoort toch wel tot mijn favoriete rockabilly artiesten en heeft veel betere songs m.i.. Maar die zal de organisatie wel voor latere battles gereserveerd hebben denk ik dan maar...
0-4

zeker jeb777, moeten niet meteen alle klappers in ronde 1 voorbij laten komen

Ast
0-5

1-6

Natuurlijk is het nummer van Sonny Burgess veel meer rockabilly, maar ik vind het wel erg 13 in een dozijn.
Het nummer van Moon Mullican is heerlijke country. Al vind ik de versie van Jerry Lee Lewis nog beter.

Sonny veegt de vloer aan met Moon en laat een duidelijk 2-0 overwinning noteren.

1. Jerry Lee Lewis vs Rudy Grayzell 1-0 (6-1), 1-1 (4-4), 2-1 (5-1)
2. Blackwood Brothers vs Narvel Felts 0-1 (1-6), 0-2 (1-5)
3. Johnny Vallis vs Al Casey 0-1 (3-4), 0-2 (2-3)
4. Wynona Carr vs Bruce Channel 1-0 (5-0), 2-0 (5-1)
5. Moon Mullican vs Sonny Burgess 0-1 (0-6), 0-2 (1-6)

Battle 6A
Bill Haley vs Billy Zoom

Bill Haley

https://i.pinimg.com/originals/24/da/5d/24da5d64a2eb752601a0a1fd21f4e54e.jpg

Deze zal ik even toelichten want William John Clifton Haley staat 2x in onze lijst. Dat heeft een goede reden: Bill Haley staat er als solo artiest in, maar zijn legendarische Bill Haley & The Comets staan ook in de lijst. Omdat ook een aantal bandleden van The Comets individueel in de lijst staan heb ik hier een hele scherpe scheidslijn in aangebracht; Bill Haley = alles vóór de Comets. Bill Haley & The Comets = die band + eventuele songs van overige leden van de band die ook in de Rockabilly Hall of Fame staan.

Nu dus Bill Haley vóór The Comets, eigenlijk kan ik zelfs zeggen ‘vóór rock’n’roll', want Bill begon als jodelaar / countryzanger.

Bill Haley & The Four Aces of Western Swing - Behind the Eight Ball

vs

Billy Zoom

https://i.etsystatic.com/18016476/r/il/b589cd/2718710670/il_fullxfull.2718710670_fi9e.jpg

Fans van de punkrock band X die hier meedoen? Billy is namelijk oprichter en gitarist van die band. Hij is overigens niet enkel gitarist. Onze Billy (eigenlijk Stuart Tyson Kindell) kan namelijk 10 instrumenten bespelen, ja dat lees je goed: 10. Van saxofoon tot gitaar en van piano tot viool.

Laten we beginnen met deze Rockabilly song van Billy.

Billy Zoom – Crazy Lovin’

jeb777
Terwijl ik toch ook echt een punk liefhebber ben (maar dan vooral de Engelse kant), had ik nog niet van Billy Zoom gehoord. Wat een ontdekking zeg. Blaast hier Bill Haley van het podium af! Heerlijke rockabilly!

0-1

(Bij nader onderzoek heb ik toch iets van hem op lp en speelt hij Gretsch gitaar op één van de nummers van Mike Ness solo lp's.)

Twee zeer verschillende nummers, maar allebei fantastisch in hun genre. Nooit geweten dat Bill Haley ook zo'n briljante countryzanger was. Zijn zangtalent komt in dit nummer ook al duidelijk naar voren. Helaas voor hem moet hij het hier opnemen tegen een zeer gedreven Billy Zoom en moet hij het net afleggen.

0-2

Maar ik ben heel benieuwd naar de tweede battle tussen deze twee.

Ast
0-3

Gast
geplaatst: vandaag om 00:10 uur

geplaatst: vandaag om 00:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.