MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2023

zoeken in:
Ik besef me dat vrijwel het hele album al voorbij is gekomen hier, maar het beste nummer ontbreekt nog:

44. Avalon Emerson - Dreamliner spotify:track:5LhNwK0hawsVqNsV5SqlHy

45. Kieran Hebden & William Tyler - Darkness, Darkness spotify:track:2ih7916Ch16x9n75yhc3Ok

46. Saiya Tiaw - Zu Den Hunden spotify:track:7nwJciynBkmT0rct6ulm1q

47. Snõõper - Running spotify:track:70Ihkxi5xu9AEWBob1JBX7

48. Sprain - Privilege of Being spotify:track:57LUB0dmK5NWWHrfMIXNcl

panjoe (moderator)
49. LA Priest - It's You spotify:track:3IdIW9NqNyz9ulLMHd8IBM

50. Cory Hanson - Driving Through Heaven spotify:track:0TwwtuEOgUuG2A7bXHDAsL

(It Goes Like) Nanana ibiza anthem Gretz AAAAAAA!!

Later nog eens de finalepresentatie teruglezen, eerst nog maar es een nummertje nomineren:

51. ANOHNI and the Johnsons - Why Am I Alive Now?

Ook wel Ibiza-anthem deze, iemand linkje? Ben nog op reis

52. SPELLLING - Cherry spotify:track:1jE2HLAyvvZuBrP8yJhopE

53. Thy Catafalque - A Földdel Egyenlo spotify:track:1V5oMy89cJ6r2sS0me28pQ

54. Jantra - Homoon spotify:track:5y3WUoO9FpLfTGXBdYyYnI

Tijd voor een zomerhitje.

55. Fluisteraars - Dromen van de Zon spotify:track:1azUPK560ohObSlqJi5zua

56. Goyard ibn Said - Demi Sutra spotify:track:0S1U22x7KyxDspUcM4JAeU

57. Nac/Hut Report - 6AM Ceskoslovensy Radio, Kosice 1977 spotify:track:3lKn9VYvU8px18sm26v7Sx

58. hemlocke springs - heavun spotify:track:2gtEPlDqBTQ0uYMsaQebcH

59. Kara Jackson - No Fun / Party spotify:track:1HoSyT8MIKRUZ3q3ohEFiK

Overigens zou ik het ook niet erg vinden om in ieder geval de albumreleases te skippen van de automatische nominaties. Er doen elke jaargang 48 nummers op deze manier mee. Vorig jaar was de oogst in de Grote Finale 3 nummers. (Quizvraag: welke nummers waren dit? Arcade Fire - Age of Anxiety I, Built to Spill - Comes a Day en Brutus - Liar). Age of Anxiety reikte het verst met een kwartfinaleplek.
Bij SvhJ 2021 deden er slechts 2 releases nog mee. En in SvhJ 2020 lees ik dit:
aerobag schreef:
Verder wellicht wat omstreden en onder vuur geweest dit jaar, maar qua automatische nominaties maakt het Maak-Kennis-Met-topic nog steeds flinke golven in het jaarfinale-zwembad. Ook RYM en de MuMe-afrekening blijken een trouwe bron. De populaire releases op MusicMeter zijn dit jaar wat minder vruchtbaar geweest. (of lagen minder in het straatje van de stempopulatie, het is maar hoe je het bekijkt)

Automatische nominaties:
Populairste releases op MusicMeter 3 (4)

Positieve uitzondering dit jaar is alvast Yo La Tengo - Sinatra Drive Breakdown met een zesde plek in de maand. Je kan je afvragen of we deze en bovenstaande nummers niet sowieso hadden opgepikt.
Maak kennis met mag van mij nog wel eventjes blijven, hoewel het daar op dit moment wel erg rustig is.

60. Monobrother - Februar spotify:track:7qzsh5iEx8J2FB1jF2Nrrj

61. Do Nothing - Nerve

(link volgt vanavond)

Om eerdere opmerking te onderstrepen de gemiddelde stempercentages van de nominaties van januari t/m mei in de eerste ronde:

Albumrelease: 6,49%
Maak kennis met: 13,46%
Afrekening: 9,32%
RYM: 10,77%

User nominaties: 13,33%

Een vluchtig takkerondje voor de laatste 3 nominatiespotjes (sorry voor de spam ). Ik kan tot 10:15 loten, daarna ben ik op reis.

arcade monkeys, Cervantes, curufin, Dance Lover, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Gretz, Gyzzz, herman, jassn, JoaMuse, Johnny Marr, jordidj1, madmadder, Poeha, shimahero, Simon77, Snoeperd, stardust_be, Teunnis, The Eraser, TornadoEF5, voskat, wibro

Anders ben ik genoodzaakt extra albumreleases automatisch te nomineren.

pauljojo schreef:
Om eerdere opmerking te onderstrepen de gemiddelde stempercentages van de nominaties van januari t/m mei in de eerste ronde:

Albumrelease: 6,49%
Maak kennis met: 13,46%
Afrekening: 9,32%
RYM: 10,77%

User nominaties: 13,33%

Los van hoe goed ze scoren vind ik de albumnominaties net representatiever, door de hoeveelheid personen op MuMe die deze albums bestemd hebben. Net doordat ze weinig door de users genomineerd zouden worden, vind ik het een meerwaarde dat deze nominaties blijven. Dit in tegenstelling tot bv het Maak Kennis met topic dat een lachertje geworden is met soms maar 1 stem voor een nummer en zeer inwisselbaar met wat anders hier door de users genomineerd zou worden.

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Los van hoe goed ze scoren vind ik de albumnominaties net representatiever, door de hoeveelheid personen op MuMe die deze albums bestemd hebben. Net doordat ze weinig door de users genomineerd zouden worden, vind ik het een meerwaarde dat deze nominaties blijven. Dit in tegenstelling tot bv het Maak Kennis met topic dat een lachertje geworden is met soms maar 1 stem voor een nummer en zeer inwisselbaar met wat anders hier door de users genomineerd zou worden.

Representativiteit is een lastig begrip. Dan kan je ook zeggen dat we nominaties uit de Top 40 moeten halen bijvoorbeeld. Maar hoe zinvol is dat als die nummers hier toch geen kans maken? Bovendien klopt je observatie van Maak Kennis Met niet, de nummers die daaruit doorstromen hebben echt niet maar 1 stem gehad. En aangezien die nummers het hier goed doen, lijkt mij dat veel waardevoller.

BlackFinch schreef:
61. Do Nothing - Nerve

61. Do Nothing - Nerve
spotify:track:5tMwOWVy6qA2Cesg6OqSuE

62. swim school - delirious spotify:track:2i6H4Pv8FAGamAIdftleDu

63. Water From Your Eyes - 14

Iemand linkje?

hoi123 schreef:

Iemand linkje?

spotify:track:1NWIb2uBz5hzTyWMz3gxAq

64. Ria Sean- Kele Kele

shimahero schreef:
64. Ria Sean- Kele Kele

64. Ria Sean - Kele Kele
spotify:track:2iJVEBnGX2QW41fUIyyhLe

Fijne vakantie pauljojo!

Gast
geplaatst: vandaag om 17:28 uur

geplaatst: vandaag om 17:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.