Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2024
zoeken in:
0
geplaatst: 21 december 2024, 13:27 uur
Depressive black metal is nou eenmaal 'over the top', dat is de charme van het genre, maar daarbij ook 'hit or miss' en dit is een 'miss' voor mij. In de regel kan ik al dat overdreven gedoe waarderen, maar dit gekakel is niet serieus te nemen en verpest het nummer.
4,5
4,5
1
geplaatst: 22 december 2024, 03:24 uur
ProGNerD schreef:
Ik was een andere van plan, maar toen ik vanochtend nog uit m'n achterstallige luisterlijst dit Chileense (!) album opzette...
Chileens? Dat kan geen toeval zijn. Doe dan ook meteen even gezellig mee met een ander spelletje - Reis rond de wereld - Album top 20 - 43. Chili - want daar staat nu dus Chili in de spotlights. Deadline is wel érrug rap, maar dan kan je mooi je nieuwe setup een Chileense ontgroening geven. Ik was een andere van plan, maar toen ik vanochtend nog uit m'n achterstallige luisterlijst dit Chileense (!) album opzette...
Dit gezelschap laat ik nog even wat verder bezinken, maar ik ben na de eerste luisterbeurt al een stuk enthousiaster dan Apollo. Heerlijk, die overacting met dat gekrijs en gegil. Een slechte horror B-film met nul budget, gammele decors, wanstaltige special effects en beroerde acteurs kan ook bijzonder vermakelijk zijn.
0
aslan (crew)
geplaatst: 22 december 2024, 09:34 uur
ik wil ProGNerD hier niet uit zijn euforische stemming halen wat betreft Winds of Tragedy, maar mij doet het ook niet zoveel; ik ga het nog positief houden met een kleine 5,5
1
geplaatst: 23 december 2024, 11:48 uur
Inhaalslag!
Pillar of Light - Certain End: 8,5
Fantastische track met heerlijke uitspattingen. Het terugpakken rond minuut 7 en daarna weer los doet het m voor mij. Als ie op het einde nog een verrassing had gehad was het boven de 9 ge-eindigd.
Havukruunu - Tavastland: 8,5
Lekkere folkvibe, onverwacht in dit topic, maar ik trek het wel. Krijgt een lekkere epische vikingvibe daardoor wat de vermeende black metal toegankelijk maakt. Deze plaat ga ik in 2025 zeker luisteren als die uitkomt.
Panzerfaust - To Shadow Zion (No Sanctuary): 9
Machtige intro, hoor! Dikke, dreigende sfeer in de eerste paar minuten met hele dikke thema's. Toegegeven niet het soort metal waar ik albums van achter elkaar kan luisteren en ik merk vaak dat ik in dit topic de hoogtepunten vaak wel meekrijg, maar deze ga ik toch weer proberen. Oorverpletterend, op de goede manier!
Revolting - Seven Severed Heads: 7
Even een kortere track, ook weleens fijn. Prima adrenalinebom met oldschool vibes. Niet verkeerd voor zolang als het duurt, maar niet iets waarbij ik geneigd ben om er meer van te luisteren.
Winds of Tragedy - My Feet Don´t Touch the Floor: 5,5
Depressief gekrijs en hanengekraai vind ik vaak wat lastig door te komen. Als de zanger zich een beetje serieus weet te houden vind ik het best te pruimen, maar ook dan zal ik dit niet bij het beste scharen van wat ik aan black metal heb gehoord dit jaar. Gevalletje niet-voor-mij, zullen we maar zeggen.
Pillar of Light - Certain End: 8,5
Fantastische track met heerlijke uitspattingen. Het terugpakken rond minuut 7 en daarna weer los doet het m voor mij. Als ie op het einde nog een verrassing had gehad was het boven de 9 ge-eindigd.
Havukruunu - Tavastland: 8,5
Lekkere folkvibe, onverwacht in dit topic, maar ik trek het wel. Krijgt een lekkere epische vikingvibe daardoor wat de vermeende black metal toegankelijk maakt. Deze plaat ga ik in 2025 zeker luisteren als die uitkomt.
Panzerfaust - To Shadow Zion (No Sanctuary): 9
Machtige intro, hoor! Dikke, dreigende sfeer in de eerste paar minuten met hele dikke thema's. Toegegeven niet het soort metal waar ik albums van achter elkaar kan luisteren en ik merk vaak dat ik in dit topic de hoogtepunten vaak wel meekrijg, maar deze ga ik toch weer proberen. Oorverpletterend, op de goede manier!
Revolting - Seven Severed Heads: 7
Even een kortere track, ook weleens fijn. Prima adrenalinebom met oldschool vibes. Niet verkeerd voor zolang als het duurt, maar niet iets waarbij ik geneigd ben om er meer van te luisteren.
Winds of Tragedy - My Feet Don´t Touch the Floor: 5,5
Depressief gekrijs en hanengekraai vind ik vaak wat lastig door te komen. Als de zanger zich een beetje serieus weet te houden vind ik het best te pruimen, maar ook dan zal ik dit niet bij het beste scharen van wat ik aan black metal heb gehoord dit jaar. Gevalletje niet-voor-mij, zullen we maar zeggen.
0
geplaatst: 23 december 2024, 11:48 uur
Als iedereen het goed vindt plaats ik vanmiddag een nominatie.
0
geplaatst: 23 december 2024, 12:00 uur
Die stem. Ver-schri-kke-lijk. Kan geen voldoende geven daarom.
4,5
4,5
0
geplaatst: 23 december 2024, 12:32 uur
The_CrY schreef:
Ja hoor, ben benieuwd waar je mee komt; hopelijk iets dat beter in de smaak valt dan mijn laatste...

0
geplaatst: 23 december 2024, 13:44 uur
02-12: Gigan - Square Wave Subversion (Apollo / 11 / 7,3)
05-12: Aara - Senkrechte Welten (Johnny Marr / 11 / 7,78)
07-12: Veilburner - A Shadow of a Shadow (ProGNerD / 11 / 8,13)
10-12: Múr - Heimsslit (Dieter / 12 / 7,6)
13-12: Pillar of Light - Certain End (ProGNerD / 11 / 7,76)
15-12: Havukruunu - Tavastland (Apollo / 10 / 7,97)
17-12: Panzerfaust - To Shadow Zion (No Sanctuary) (ABDrums / 11 / 7,99)
19-12: Revolting - Seven Severed Heads (Johnny Marr / 10 / 6,95)
21-12: Winds of Tragedy - My Feet Don´t Touch the Floor (ProGNerD / 6 / 5,63)
23-12: Armed Cloud - Social Sludge (The_CrY / /)
Vanwege persoonlijke betrokkenheid bij deze band zal ik hier zelf niet op stemmen. De plaat kwam afgelopen mei uit, en toch nu pas in dit topic, maar goed, beter laat dan nooit
Ik ben benieuwd of het hier aanslaat.
Hoop dat het een beetje goed werkt met een Spotify embedding ipv YouTube. Excuses daarvoor.
Maak Kennis met Metal Anno 2024 | Spreadsheet
19-12: Revolting - Seven Severed Heads (Johnny Marr / 10 / 6,95)
21-12: Winds of Tragedy - My Feet Don´t Touch the Floor (ProGNerD / 6 / 5,63)
23-12: Armed Cloud - Social Sludge (The_CrY / /)
Vanwege persoonlijke betrokkenheid bij deze band zal ik hier zelf niet op stemmen. De plaat kwam afgelopen mei uit, en toch nu pas in dit topic, maar goed, beter laat dan nooit
Ik ben benieuwd of het hier aanslaat.Hoop dat het een beetje goed werkt met een Spotify embedding ipv YouTube. Excuses daarvoor.
0
geplaatst: 23 december 2024, 17:05 uur
Vind het muzikaal zeker prima klinken. De zanger werkt wel een beetje op m'n zenuwen.
7
7
1
geplaatst: 24 december 2024, 09:03 uur
ProGNerD schreef:
Ja hoor, ben benieuwd waar je mee komt; hopelijk iets dat beter in de smaak valt dan mijn laatste...
Helaas; waar velen de "zang" in mijn laatste guilty pleasure niet trokken, is die voor mij bij deze van Armed Cloud juist de spelbreker...
Winds of Tragedy - My Feet Don´t Touch the Floor 7,8
Armed Cloud - Social Sludge 6
Maar je maakt me wel erg benieuwd naar je betrokkenheid bij deze band The_CrY ?
0
geplaatst: 24 december 2024, 14:34 uur
21-12: Winds of Tragedy - My Feet Don´t Touch the Floor
Alles is al gezegd over dit nummer: 5,8.
23-12: Armed Cloud - Social Sludge
Niet slecht, maar naar verloop van tijd wel vermoeiend om naar te luisteren. De compositie biedt wat te weinig spanning en de zanger lijkt zich ogenschijnlijk behoorlijk te moeten inspannen om mee te kunnen.
6,2
Alles is al gezegd over dit nummer: 5,8.
Niet slecht, maar naar verloop van tijd wel vermoeiend om naar te luisteren. De compositie biedt wat te weinig spanning en de zanger lijkt zich ogenschijnlijk behoorlijk te moeten inspannen om mee te kunnen.
6,2
0
geplaatst: 25 december 2024, 14:21 uur
19-12: Revolting - Seven Severed Heads (Johnny Marr / 11 / 6,95)
21-12: Winds of Tragedy - My Feet Don´t Touch the Floor (ProGNerD / 9 / 6)
23-12: Armed Cloud - Social Sludge (The_CrY / 7 / 6,21)
25-12: One With The Riverbed - Burden (ProGNerD / 0 / 0)
Het gaat om de track Burden vanaf 35:27.
Hiermee wil ik me graag op de valreep nog revancheren op m'n vorige "misser"...
25-12: One With The Riverbed - Burden (ProGNerD / 0 / 0)
Het gaat om de track Burden vanaf 35:27.
Hiermee wil ik me graag op de valreep nog revancheren op m'n vorige "misser"...

0
geplaatst: 29 december 2024, 12:22 uur
Hoewel de laatste nominatie ook van mij is, maar omdat het hier zo rustig blijft wil ik vanmiddag nog graag eentje (m'n laatste voor dit jaar) indienen; dan blijft er voor jullie nog één kans over op Oudejaarsdag... 

1
geplaatst: 29 december 2024, 12:33 uur
Ik wilde nog iets van Nile erin gooien, sterk album wat nog niet voorbij is gekomen. Verder heb ik niets nieuws meer ontdekt.
0
geplaatst: 29 december 2024, 12:56 uur
25-12: One With The Riverbed - Burden (ProGNerD / 5 / 7,4)
29-12: Ubiquity - The Traveler (Apollo / 0 / 0)
Ik had deze ook nog achter de hand. Belgische band met <1000 maandelijkse luisteraars verdient mijns inziens mijn laatste nominatie van 2024. Origineel? Nee, Opeth dit dat, maar het klinkt wel goed.
25-12: One With The Riverbed - Burden (ProGNerD / 5 / 7,4)
29-12: Ubiquity - The Traveler (Apollo / 0 / 0)
Ik had deze ook nog achter de hand. Belgische band met <1000 maandelijkse luisteraars verdient mijns inziens mijn laatste nominatie van 2024. Origineel? Nee, Opeth dit dat, maar het klinkt wel goed.
0
geplaatst: 29 december 2024, 13:00 uur
OK, dan doe ik de laatste op Oudejaarsdag met jullie welbevinden...
1
geplaatst: 29 december 2024, 13:13 uur
Ik heb geen nieuwe inbreng meer prog. Alles wat ik wou doen is al geweest man.
0
geplaatst: 29 december 2024, 13:26 uur
De zanger zoekt wel de grenzen op ja, maar blijft nog binnen de lijntjes. Hij is voor mij geen stoorzender. Het is de gitaarsound waar ik moeite mee heb (op de solo valt het mee), het klinkt zo statisch en gevoelloos dat bzzz, bzzzz-geluid. En dat is in dit nummer zo'n tegenpool van wat de band lijkt te willen neerzetten met deze bijna 9 minuten durende epos. Ten tweede mis ik dynamiek en afwisseling in de songwriting. De eerste minuten gebeurt er op die punten weinig behoudens de refreinen. Rondom het middenstuk bouwt het wat spanning op, maar voelt in de uitloop zo uitgestrekt en komt daardoor te langzaam tot de climax. Dit nummer had gemakkelijk 4-5 minuten kunnen duren.
5,8
25-12: One With The Riverbed - Burden
Ik zou hier een soortgelijk verhaal kunnen afsteken. Het kabbelt maar wat voort, er gebeurt zo weinig tot aan de laatste anderhalve minuut en in de basis hoor ik niet iets wat eruit springt. De gitaarsound en algehele vibe kan ik iets meer waarderen, derhalve geef ik er een kleine scheut bovenop.
6,1
De zanger zoekt wel de grenzen op ja, maar blijft nog binnen de lijntjes. Hij is voor mij geen stoorzender. Het is de gitaarsound waar ik moeite mee heb (op de solo valt het mee), het klinkt zo statisch en gevoelloos dat bzzz, bzzzz-geluid. En dat is in dit nummer zo'n tegenpool van wat de band lijkt te willen neerzetten met deze bijna 9 minuten durende epos. Ten tweede mis ik dynamiek en afwisseling in de songwriting. De eerste minuten gebeurt er op die punten weinig behoudens de refreinen. Rondom het middenstuk bouwt het wat spanning op, maar voelt in de uitloop zo uitgestrekt en komt daardoor te langzaam tot de climax. Dit nummer had gemakkelijk 4-5 minuten kunnen duren.
5,8
25-12: One With The Riverbed - Burden
Ik zou hier een soortgelijk verhaal kunnen afsteken. Het kabbelt maar wat voort, er gebeurt zo weinig tot aan de laatste anderhalve minuut en in de basis hoor ik niet iets wat eruit springt. De gitaarsound en algehele vibe kan ik iets meer waarderen, derhalve geef ik er een kleine scheut bovenop.
6,1
* denotes required fields.