Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2024
zoeken in:
1
geplaatst: 7 januari 2024, 23:22 uur
legian schreef:
Ben hier vorig jaar ook even komen buurten, maar merk dat ik er simpelweg de tijd niet voor heb om hier echt mee te draaien en bij te blijven. Ik lees hier wel af en toe nog eens mee hoor
Ik zie jouw naam en contributies echt all over the place op MuMe met ellenlange recensies en epistels, dus ik kan me goed voorstellen dat je dit er niet nog eens bij kan hebben. Ben hier vorig jaar ook even komen buurten, maar merk dat ik er simpelweg de tijd niet voor heb om hier echt mee te draaien en bij te blijven. Ik lees hier wel af en toe nog eens mee hoor
Edoch, als je nou iéts minder all over the place bent...?
ABDrums schreef:
...ik heb hier nog nooit iemand horen klagen over nominaties, dus maak je geen zorgen!
Ben je het commentaar over Bell Witch dan nu alweer vergeten? ...ik heb hier nog nooit iemand horen klagen over nominaties, dus maak je geen zorgen!
En ik plaatste een jaar geleden ook een keer een nummer van een uur, werd me ook niet helemaal in dank afgenomen, haha! Dus zolang de nummers niet langer duren dan 30 nummers van Napalm Death bij elkaar zal er vast niet veel over gemauwd worden. 06-01: Bipolar Architecture - Death of the Architect: voor zover ik me het kan heugen bevalt me dit nummer, vergeleken met die van vorige maand, net een tikkeltje beter. 7,8
[checkt de vorige nominatie]
O, die gaf ik toch een 7,9. Nouja, dat onloopt elkaar bijna niet. En dat nummer had ik langer laten bezinken. Dus wellicht zit hier ook nog wel een 8 in, in de toekomst.
0
geplaatst: 8 januari 2024, 07:44 uur
8,2
(ik zag dat ik Alienated de vorige keer 8,5 punten heb gegeven: dat was wat overenthousiast vanwege het "ontdekkingseffect" denk ik, want ik vind dit nummer zeker niet slechter... Anyway, deze score is wat realistischer
).
(ik zag dat ik Alienated de vorige keer 8,5 punten heb gegeven: dat was wat overenthousiast vanwege het "ontdekkingseffect" denk ik, want ik vind dit nummer zeker niet slechter... Anyway, deze score is wat realistischer
).
4
geplaatst: 8 januari 2024, 10:57 uur
In 2023 heeft Decoherence een nieuwe plaat uitgebracht, ook weer een erg lekker hapje!
Ik zal proberen weer actief mee te doen aan dit topic. Het begin is in ieder geval erg lekker

8
0
geplaatst: 8 januari 2024, 16:44 uur
04-01: Narbeleth - Of Moonlight and Spirits (EvilDrSmith / 10 / 7,40)
06-01: Bipolar Architecture - Death of the Architect (ProGNerD / 9 / 7,77 )
08-01: Stuporous - Decorating the Willow Tree (The_CrY / /)
En het meequotebare spreadsheet.
Wederom een Nederlandse black metal plaat dit jaar van mensen uit hetzelfde gezelschap als mijn vorige nominaties. Bezige bijtjes zijn het.
06-01: Bipolar Architecture - Death of the Architect (ProGNerD / 9 / 7,77 )
En het meequotebare spreadsheet.
Wederom een Nederlandse black metal plaat dit jaar van mensen uit hetzelfde gezelschap als mijn vorige nominaties. Bezige bijtjes zijn het.
0
geplaatst: 8 januari 2024, 16:50 uur
AOVV, ik kan de spreadsheet nog niet zelf bijwerken volgens mij, mocht dat het idee zijn 

1
geplaatst: 8 januari 2024, 19:29 uur
The_CrY schreef:
AOVV, ik kan de spreadsheet nog niet zelf bijwerken volgens mij, mocht dat het idee zijn
Zou moeten lukken nu. Kan je het gelijk testen.

1
geplaatst: 8 januari 2024, 20:09 uur
0
geplaatst: 8 januari 2024, 21:39 uur
EvilDrSmith schreef:
Ik zie jouw naam en contributies echt all over the place op MuMe met ellenlange recensies en epistels, dus ik kan me goed voorstellen dat je dit er niet nog eens bij kan hebben.
Ik zie jouw naam en contributies echt all over the place op MuMe met ellenlange recensies en epistels, dus ik kan me goed voorstellen dat je dit er niet nog eens bij kan hebben.
Ik ben de laatste tijd ook wat minder all over the place, en qua tijdsbesteding aan muziek heb ik er de afgelopen maanden al flink in zitten minderen. Maar die vrijgekomen tijd gaat in iemand anders zitten op dit moment...

1
geplaatst: 8 januari 2024, 21:46 uur
Aha, gefeliciteerd! Zie hier de reden waarom ik hier het afgelopen jaar wel zo vaak en veel actief ben. Dat is hopelijk ook maar van tijdelijke aard. 

3
geplaatst: 8 januari 2024, 23:07 uur
Liefst vijf luisterbeurten: sfeervolle, epische doomdeath met blackened metalpassages, gedegen, fraai, alleen mis ik misschien net dat beetje extra's of iets onderscheidends waarmee ze een herkenbare signatuur hebben. Al zit de potentie er zeker in (zoals die synths - of is het een blaasinstrument? - in de zesde minuut) en is dat onderscheidende een kwestie van tijd/luisteren? Laten we de clichéterm 'veelbelovend' maar van stal halen, dan. Het is al goed, maar zou nóg beter kunnen (ik denk nu aan Mephorash van vorig jaar).
7,8
Liefst vijf luisterbeurten: sfeervolle, epische doomdeath met blackened metalpassages, gedegen, fraai, alleen mis ik misschien net dat beetje extra's of iets onderscheidends waarmee ze een herkenbare signatuur hebben. Al zit de potentie er zeker in (zoals die synths - of is het een blaasinstrument? - in de zesde minuut) en is dat onderscheidende een kwestie van tijd/luisteren? Laten we de clichéterm 'veelbelovend' maar van stal halen, dan. Het is al goed, maar zou nóg beter kunnen (ik denk nu aan Mephorash van vorig jaar).
7,8
2
geplaatst: 9 januari 2024, 07:50 uur
Mooie start The_CrY: hier wordt ik wel enthousiast van ! Album Asylum's Lament (release 25-01) direct maar even ingediend hier. Ook achtergrond en thema zijn interessant trouwens, zoals ik hier lees:
Stuporous - Asylum's Lament | NO CLEAN SINGING
8
Erg benieuwd naar het hele album...
(op een of andere manier doet de manier van zingen me wat denken aan het laatste album van Wolvennest dat ik zeer recent heb "ontdekt")
Stuporous - Asylum's Lament | NO CLEAN SINGING
8
Erg benieuwd naar het hele album...
(op een of andere manier doet de manier van zingen me wat denken aan het laatste album van Wolvennest dat ik zeer recent heb "ontdekt")
0
geplaatst: 9 januari 2024, 17:28 uur
Ik kan me geheel vinden in de treffende analyse van EvilDrSmith, derhalve dan ook hetzelfde eindoordeel: 7,8.
1
geplaatst: 9 januari 2024, 20:54 uur
8,5
Van die bands die uit hetzelfde stalletje komen (voor zover ik ze allemaal gehoord heb) is dit degene die het meeste op sfeer mikt, en dat is vaak hoe black metal bands mij het beste kunnen inpakken. Stuporous flirt daarin een beetje met doom, folk en avant-garde stromingen zonder die labels actief aan te trekken. Ben heel benieuwd naar de volledige plaat.
Van die bands die uit hetzelfde stalletje komen (voor zover ik ze allemaal gehoord heb) is dit degene die het meeste op sfeer mikt, en dat is vaak hoe black metal bands mij het beste kunnen inpakken. Stuporous flirt daarin een beetje met doom, folk en avant-garde stromingen zonder die labels actief aan te trekken. Ben heel benieuwd naar de volledige plaat.
2
geplaatst: 10 januari 2024, 16:48 uur
06-01: Bipolar Architecture - Death of the Architect (ProGNerD / 9 / 7,77)
08-01: Stuporous - Decorating the Willow Tree (The_CrY / 9 / 7,73)
10-01: Dödsrit - Nocturnal Fire (Interlude / /)
En het meequotebare spreadsheet. Helaas kan ik op mijn werklaptop geen Google doc openen. Misschien is er iemand die zo vriendelijk wil zijn om de spreadsheet bij te werken.
10-01: Dödsrit - Nocturnal Fire (Interlude / /)
En het meequotebare spreadsheet. Helaas kan ik op mijn werklaptop geen Google doc openen. Misschien is er iemand die zo vriendelijk wil zijn om de spreadsheet bij te werken.
0
geplaatst: 10 januari 2024, 19:46 uur
Eerste luisterbeurt bevalt goed; uitstekende melodische black metal die heerlijk wegluistert. Mijn cijfer volgt later na nog enkele draaibeurten.
0
geplaatst: 10 januari 2024, 21:24 uur
Wordt nu ook wel benieuwd; morgenochtend op de luisterlijst...
1
geplaatst: 11 januari 2024, 14:31 uur
Ik sluit me bij m'n voorganger aan; luistert idd erg lekker weg zoals ABDrums al schreef en maakt me benieuwd naar het hele album; nog een dikke 2 maandjes wachten...
7,8
7,8
0
geplaatst: 12 januari 2024, 13:38 uur
10-01: Dödsrit - Nocturnal Fire (Interlude / 5 / 7,52)
12-01: WHOM GODS DESTROY - In The Name Of War (ABDrums / / )
Deze kwam ik toevallig voorbij tussen mijn aanbevolen video's op YouTube. De band schijnt nog maar kortgeleden opgericht te zijn, maar toetsenvirtuoos Derek Sherinian geeft in ieder geval een indicatie van het geluid van de band. Verpletterend goed vind ik het niet, maar lekker is het zeker!
Ohja, en hier wederom de welbekende spreadsheet, die nu weer helemaal up-to-date is!
10-01: Dödsrit - Nocturnal Fire (Interlude / 5 / 7,52)
12-01: WHOM GODS DESTROY - In The Name Of War (ABDrums / / )
Deze kwam ik toevallig voorbij tussen mijn aanbevolen video's op YouTube. De band schijnt nog maar kortgeleden opgericht te zijn, maar toetsenvirtuoos Derek Sherinian geeft in ieder geval een indicatie van het geluid van de band. Verpletterend goed vind ik het niet, maar lekker is het zeker!
Ohja, en hier wederom de welbekende spreadsheet, die nu weer helemaal up-to-date is!
* denotes required fields.