MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Hoesmeter 2024

zoeken in:

panjoe (moderator)
Goede foto en dito hoes, maar raken of intrigeren doet het me niet. Ik ben wel groot fan van zulke 'klassieke' omkadering en typografie, die doet me denken aan het label ECM.

7

Ik ben niet er niet zo tuk op om hier een cover te plaatsen, lees: dat rekenwerk uit te voeren (moeten trouwens de te laat gegeven cijfers ook verwerkt worden?), maar mocht men nog suggesties believen:

Ihsahn - Ihsahn (2024) - MusicMeter.nl
Gwendoline - C'est à Moi ça (2024) - MusicMeter.nl
J Mascis - What Do We Do Now (2024) - MusicMeter.nl
Future Islands - People Who Aren't There Anymore (2024) - MusicMeter.nl

Ik ben ook niet tuk op het rekenwerk, maar ja, iemand moet het doen…

Ik hik er tegenaan, wie weet...

WVTRVE
Yu kijkt naar mij alsof ik hem nog geld verschuldigd ben. Of als die strenge oom die teleurgesteld in je is omdat je niet naar de juiste universiteit bent gegaan, geen prestigieuze master hebt behaald en daardoor niet bij een vooraanstaand bedrijf werkt waardoor je de familie teleurstelt of in ieder geval je oom die je een keer per jaar ziet.

Geen fan van de hoes. Yu heeft bijna dezelfde kleur pak aan als het hout achter hem en ik mis daardoor het contrast, compositie is meh, ik irriteer bij aan de TL-buis en nog meer de reflectie ervan, wat mij betreft was de foto beter geweest als die meer close-up was geweest en we het plafond helemaal niet hoefden te zien en typografie mag wel wat uitdagender zijn, nu is die wel netjes maar ook lui, en de witte omkadering doet niet veel goeds.

Sorry Yu.

4*

8,5

Nu, vooruit:

Bolis Pupul in de eenzame nachtrondvaartboot komt met 9 stemmen uit op 6,64 en haalt net de top 3 niet... Daymé Arocena kan vertrekken. De te late stemmen van EvilDrSmith heb ik niet meegenomen, wat dat betreft had ik best zo'n strenge schoolmeester kunnen worden; te laat is te laat, ga je maar melden bij de rector.

Top-10:
01. Mount Kimbie - The Sunset Violent - 7,43 (12)
02. Bill Ryder-Jones - Iechyd Da - 7,35 (15)
03. Ghana Special 2: Electronic Highlife & Afro Sounds in the Diaspora, 1980​-​93 - 6,79 (12)
04. Bolis Pupul - Letter to Yu (6,64)
05. Hana Vu - Romanticism - 6,38 (12)
06. Casey - How To Disappear - 6,13 (15)
07. Elbow - Audio Vertigo - 6,11 (12)
08. Taroug - Darts & Kites - 6,05 (10)
09. Milio - Monochrome EP - 5,91 (11)
10. Sean Ono Lennon - Asterisms - 5,78 (13)

Flop-10:
01. Mainline Magic Orchestra - Harri Poter - 3,42 (12)
02. The Yussef Dayes Experience - Live from Malibu - 4,34 (11)
03. Matti Bye - Capri Clouds - 4,41 (11)
04. Usher - Coming home - 4,68 (14)
05. Villager - Sculptor EP - 5,25 (14)
==. The Smile - Wall of Eyes - 5,25 (10)
07. Logic1000 - Mother - 5,51 (15)
08. Donato Dozzy - Magda - 5,55 (15)
09. Froukje - Noodzakelijk Verdriet - 5,56 (17)
10. Real Estate - Daniel - 5,6 (10)

(Spreadsheet voor berekening gemiddelde)

De nieuwe:

J Mascis - What Do We Do Now (2024) - MusicMeter.nlhttps://www.musicmeter.nl/images/cover/888000/888082.jpg?cb=1700033018

ZAP! schreef:
.. ga je maar melden bij de rector. [/img]
Alwéér? Hij ziet me weer aankomen: het lijkt wel weer de jaren 80, hier.
Maar meester, die gemiddeldes staan toch gewoon in de spreadsheet? En sinds wanneer is er een deadline, daar heeft u niets over verteld. Of speelt u onder een hoedje met Matti en Milio? Die komen er in ieder geval goed mee weg.

Nou, laat ik dan maar eens de eerste zijn. Van uw vier suggesties kiest u uitgerekend de lelijkste.
Hein de Kort kan geniaal lelijk tekenen, daar kan deze ongetalenteerde vissenkop nog veel van leren.
Dit zou geen stripmagazine halen, laat staan dat het een hoes zou mogen (ont)sieren. Zal wel zeker een eigen knutselwerkje van J. Mascis(' zijn kinderen) zijn. Ik bespeur bij hem een neerwaartse trend: zijn albums uit 2011 en 2014 zijn best leuk omlijst, maar daarna gaat het rap achteruit. Broddelwerk.
3

EvilDrSmith schreef:
Alwéér? Hij ziet me weer aankomen: het lijkt wel weer de jaren 80, hier. Maar meester, die gemiddeldes staan toch gewoon in de spreadsheet? En sinds wanneer is er een deadline, daar heeft u niets over verteld. Of speelt u onder een hoedje met Matti en Milio? Die komen er in ieder geval goed mee weg.
Ik kan niet overweg met spreadsheets, sorry, en dat gereken is ook al de hel voor mij. Van die deadline weet ik verder het fijne niet, maar als de meerderheid het met je eens is, dan haal ik mijn post met alle plezier weer weg. Anders stel ik voor dat jij als 'strafwerk' de volgende cover gaat plaatsen, kan je mooi je eigen cijfers meenemen. Wat vind je daar van?

EvilDrSmith schreef:
Zal wel zeker een eigen knutselwerkje van J. Mascis(' zijn kinderen) zijn.
Neil Blender, ook verantwoordelijk voor een aantal Dino hoezen van vóór 2011...

Ik vind deze behoorlijk tof, wel.

8,2

ZAP! schreef:
Ik kan niet overweg met spreadsheets, sorry, en dat gereken is ook al de hel voor mij. Van die deadline weet ik verder het fijne niet, maar als de meerderheid het met je eens is, dan haal ik mijn post met alle plezier weer weg. Anders stel ik voor dat jij als 'strafwerk' de volgende cover gaat plaatsen, kan je mooi je eigen cijfers meenemen. Wat vind je daar van?
Ik ben ook allesbehalve een excelkampioen, maar de gemiddeldes staan ook gewoon in het overzicht: 't lijkt mij een eenvoudig copy-pastklusje, dus ik wil deze alternatieve straf best aannemen.

Ah, die samenwerking tussen Neil en J. Mascis is zelfs nog inniger als die tussen Maiden en Derek Riggs, of Metallica en Pushead. Ik herken inmiddels wel zijn stijl, maar mijn favoriete artiest is hij duidelijk niet.

EvilDrSmith schreef:
Ik ben ook allesbehalve een excelkampioen, maar de gemiddeldes staan ook gewoon in het overzicht: 't lijkt mij een eenvoudig copy-pastklusje, dus ik wil deze alternatieve straf best aannemen.

WVTRVE
Wat moeten we hier van maken?

Beetje ejaculeren op je eigen getekende creatie, meneer J. Mascis is een vreemde otter.

3*

Hoewel niet mooi, word ik er wél vrolijk van.

6

panjoe (moderator)
Wat itchy zegt, min 0,5 voor dat mannetje linksonder dat een verder idyllisch plaatje verstoort.

5,5

Een beetje schijtlollige outsider art kan ik best hebben, maar hier zie ik weinig oprecht moois, weinig ironisch moois, weinig creativiteit en weinig inhoudelijke boodschap in. De afzichtelijke typografie maakt het af.

Omdat otters lief zijn een

2.

panjoe (moderator)
Real Estates Daniel is geen flop meer, want die wordt uit de floplijst verdreven door J Mascis.

ZAP!, heb je trouwens überhaupt wel naar de spreadsheet gekeken? Je hoeft alleen maar de scores in te vullen en dan berekent de tabel alles vanzelf. Je hoeft er letterlijk 0 kennis van Excel voor te hebben om hem te gebruiken, want ik kan verder ook niks met dat programma.

Top-10:
01. Mount Kimbie - The Sunset Violent - 7,43 (12)
02. Bill Ryder-Jones - Iechyd Da - 7,35 (15)
03. Ghana Special 2: Electronic Highlife & Afro Sounds in the Diaspora, 1980​-​93 - 6,79 (12)
04. Bolis Pupul - Letter to Yu (6,64)
05. Hana Vu - Romanticism - 6,38 (12)
06. Casey - How To Disappear - 6,13 (15)
07. Elbow - Audio Vertigo - 6,11 (12)
08. Taroug - Darts & Kites - 6,05 (10)
09. Milio - Monochrome EP - 5,91 (11)
10. Sean Ono Lennon - Asterisms - 5,78 (13)

Flop-10:
01. Mainline Magic Orchestra - Harri Poter - 3,42 (12)
02. The Yussef Dayes Experience - Live from Malibu - 4,34 (11)
03. Matti Bye - Capri Clouds - 4,41 (11)
04. Usher - Coming home - 4,68 (14)
05. J Mascis - What Do We Do Now - 5,13 (10)
06. Villager - Sculptor EP - 5,25 (14)
==. The Smile - Wall of Eyes - 5,25 (10)
08. Logic1000 - Mother - 5,51 (15)
09. Donato Dozzy - Magda - 5,55 (15)
10. Froukje - Noodzakelijk Verdriet - 5,56 (17)

(Spreadsheet voor berekening gemiddelde)

De nieuwe:
Karate Boogaloo - Hold Your Horses (2024) - MusicMeter.nl
https://www.musicmeter.nl/images/cover/897000/897253.jpg?cb=1710411674

Wat je helaas op de afbeelding niet ziet, is hoe het artwork eruit ziet als je de plaat eruit haalt, want dat is ook zeer de moeite waard: When the record sleeve design matches the music @karateboogaloo | Instagram

panjoe schreef:
ZAP!, heb je trouwens überhaupt wel naar de spreadsheet gekeken?
Jazeker. Het angstzweet brak me uit. Misschien dat ik het nog wel eens weer probeer.

Karate Boogaloo fascineert, maar toch... ik wacht nog even met een cijfer.
Bij eerdere hoezen kwam ik later ook wel es hoger of lager uit..

Qua opmaak van de hoes moest ik denken aan dit album van Killing Joke, al lijkt het er verder totaal niet op.
Het linkje naar Instagram is wel broodnodig om de hoes op waarde te schatten. Misschien als je 'em fysiek zelf in handen hebt is het nog mooier. Ja, voor dit soort optische illusies kan je me wakker maken, of mijn portemonnee laten opentrekken: evenzogoed toch eerst maar even luisteren. Dat is nu de eerste keer in dit spelletje dat de hoes mij dat doen heeft triggeren. Oh, dat is best wel een anticlimaxje.
Evenzogoed: de typografie, stijlvolle vormgeving en braille maken het verder af. Prachtig!
9

Moeilijk om op waarde te schatten. Het filmpje... Ach ja geinig gegaan. Alleen het plaatje: doet me weinig.

6

Inderdaad lastig te beoordelen, maar ik zou zeggen dat, zeker in het digitale tijdperk, een hoes ook in print of op een scherm moet werken. Als ik het filmpje zo zie vind ik bovendien de losse binnenhoes mooier.

6,8

WVTRVE
Neeeee ik haat dit soort lettertype. Wanneer designers hun lettertype heel tof vinden maar de tekst vooral tacky en onleesbaar wordt. Kom het al te veel tegen op flyers en posters voor festivals, shows ed.

Hoewel ik het idee van een die cut hoes / sleeve wel tof vind is het resultaat meestal wat teleurstellend, en ook hier heb ik het 'had meer mee gedaan kunnen worden' idee.

4

Gast
geplaatst: vandaag om 11:14 uur

geplaatst: vandaag om 11:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.