MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
377. Fats Domino - My Girl Josephine (1960) : 9

Larry Williams : 8.5
Fats Domino: 9.0

378. Warden & His Fugitives - The World Ain't Changed (1965)

Dit plaatje kwam uit in juni 1965. Precies in de maand dat ook (I Can't Get No) Satisfaction van The Rolling Stones uitkwam. Copycats!!! Maar daar is opeens een mijnheer op o.a. YouTube die beweert dat hij de drummer van deze band is en hij beweert dat zij dit helemaal niet van de Stones hebben. Het was hun grote publieksfavoriet en zij speelden het al regelmatig in hun regio (San Bernardino, California) in 1964. Zit die man te liegen of hebben de Stones dit toch een beetje zitten jatten? Maar hoe is dat dan bij The Stones beland? Vragen, vragen, vragen...

378. Warden & His Fugitives - The World Ain't Changed (1965) : 7

377. Fats Domino - My Girl Josephine (1960)
Het hangt er nogal vanaf welke versie je luistert. Deze heerlijk levendige, energiek swingende liveversie, of de wat tamme, trage en wat ongeïnspireerd overkomende studioversie?
Die studioversie krijgt een mager zesje (en dan rond ik nog fors af naar boven), maar de liveversie die 50tracks plaatst een dikke 7,5.

378. Warden & His Fugitives - The World Ain't Changed (1965)
Ah, dit nummer herken ik. Niet zozeer vanwege de link met de Stones, maar omdat ik een heel rijtje cd's en lp's heb van die o zo fantastische 60s serie Teenage Shutdown. Dit nummer staat op het deel 'Teen Jangler Blowout! (Cool Teen Clang N' Jangle Lowdown!)' (de subtitels van al die verzamelaars geven blijk van gezonde taalcreativiteit van de samenstellers).
Dit nummer is veel bevredigender dan het hiermee vergeleken vrij impotente 'Satisfaction'.

Het originele singletje is trouwens een prijzig kleinood. Denk in de regionen van vierhonderd euro.
8

EvilDrSmith schreef:

Het originele singletje is trouwens een prijzig kleinood. Denk in de regionen van vierhonderd euro.

Voor iets meer dan € 475,00 dacht ik via Discogs.

7,9

wendyvortex schreef:
(quote)

Voor iets meer dan € 475,00 dacht ik via Discogs.
Dat blijkt een promo-uitgave te zijn. Nóg kostbaarder.

Warden & His Fugitives : 8.5

Dan moeten we deze wel doen. Toch?

378. Johnny Tillotson - Poetry in Motion

De Amerikaanse zanger en songwriter Johnny Tillotson is op 1 april op 86-jarige leeftijd overleden. Tillotson scoorde in 1960 een wereldhit met Poetry in Motion, dat in het Verenigd Koninkrijk zelfs de nummer 1-positie behaalde. Het nummer werd opgenomen met iconische muzikanten als Boots Randolph en Floyd Cramer.

378. Johnny Tillotson - Poetry in Motion

Fats Domino - My Girl Josephine 7,8
Warden & His Fugitives - The World Ain't Changed : Zou niet de laatste keer zijn dat de Stones het idee voor 'n nummer pikten van andere onbekende artiesten. 8
Johnny Tillotson - Poetry in Motion : Onverwoestbare klassieker. 8,5

The Shangri-Las: 7.5
Larry Williams: 7
Fats Domino: 8
Warden & His Fugitives: 7.8
Johnny Tillotson: 6.2

379. Conway Twitty - Mona Lisa (1959)

We gaan allemaal niet te veel ellende doen, maar het gaat momenteel niet zo heel goed met mijn vader. Geen acuut levensgevaar, maar toch bijna 80 en een lichaam dat begint te haperen. En mijn vader was natuurlijk de man in huis, maar ook degene die de basis heeft gelegd voor mijn muzikale opvoeding. O.a. met een bak singles die hij in z'n jonge jaren had verzameld. Hillbilly, Rock 'n' Roll, Skiffle, Folk en zelfs nog wel wat begin jaren 60 artiesten als Billy Fury en Adam Faith. Allemaal al meer dan 50 jaar dikke evergreens.

Conway Twitty viel in 1959 nog in de rock 'n' Roll, werd later eigenlijk puur country. Wel hele prima country en veel duetten met Loretta Lynn. De oorspronkelijke Mona Lisa is van Nat King Cole (1950). Carl Mann kwam in maart 1959 met zijn Rockabilly versie en haalde de 25e plaats in de Billboard lijst. Conway Twitty had ook opgenomen puur als albumtrack maar het werd toch op single uitgebracht en hij haalde in juli 1959 de 29e plaats in de Billboard charts.

Nog groter succes had hij in de UK, daar kwam Mona Lisa tot nummer 5. En mijn vader luisterde in die tijd naar de BFBS (British Forces Broadcasting Service) en daar zal hij dit hebben opgepikt. Om vervolgens in de jaren 70 op mijn platenspelertje te belanden.

Johnny Tillotson: 8.5
Conway Twitty : 8.0 (die drummer heeft er zin in!)

Gast
geplaatst: vandaag om 21:34 uur

geplaatst: vandaag om 21:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.