MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

378. Johnny Tillotson - Poetry in Motion : 7,5

379. Conway Twitty - Mona Lisa (1959) : 8

380. Charles Hart - Are You Lonesome Tonight (1927)

Are You Lonesome Tonight kennen we natuurlijk van Elvis Presley. Maar, net zoals veel nummers die the King opgenomen heeft, is het nummer al veel ouder. Are You Lonesome Tonight is in 1926 geschreven door Roy Turk en Lou Handman. Charles Hart was de eerste die het nummer op plaat gezet heeft.

Ik houd het toch liever bij Elvis. Dat Italiaanse accent en dat operette gezang brrr. Soort Willy Alberti.
4,4

Charles Hart: 8.0
Ik kan weinig over Hart achterhalen. Ik wou graag weten of hij in 1960 nog in leven was om Elvis' versie te kunnen horen. Heeft iemand een idee hieromtrent?

Volgens dit artikel overleed Hart op 18 december 1965. Harmony 431 | Are You Lonesome Tonight? | David Neale - davidneale.eu en heeft hij Elvis' versie dus kunnen horen spinout

Conway Twitty - Mona Lisa : Heb zelf de Carl Mann single in m'n jukebox. Altijd gedacht dat dat de originele versie was. Voor deze 7,5

Charles Hart - Are You Lonesome Tonight : dat italiaanse accent werkt onwillekeurig ontzettend op mijn lachspieren. 6,5

381. Roy Junior – Victim of Circumstances (1966)

Roy Senior is Roy Acuff (o.a. The Great Speckled Bird, Wabash Cannonball, The Prodigal Son). Toen het voor hem qua hits ophield ging hij verder als platenbaas met Hickory Records. Zijn zoon mocht ook een plaatje doen, maar die kwam niet met stichtelijke classics zoals zijn vader, maar met deze soort van punktekst: "Ja, vinden jullie het gek dat ik zo geworden ben?" Begin jaren 70 nam Jr nog twee LP's op voor het label van zijn vader. Onder zijn echte naam: Roy Acuff Jr. Maar dat was al wat meer traditional country folk met o.a. Wabash Cannonball, The Lament Of The Cherokee Reservation Indian en Sittin Around The Campfire.

Roy Junior – Victim of Circumstances: prima garagerock 8,2
Dat introotje komt me trouwens wel heel bekend voor....

captain scarlet schreef:

Die moeten we ook nog eens doen, maar gek genoeg is die van 1967. Dus wie heeft nou weer van wie geleend? The Red Crayola - Hurricane Fighter Plane (1967)

Roy Junior: 9

Roy Junior: 8.5

Fijn snedig plaatje, ik kende het nog niet.

380. Charles Hart - Are You Lonesome Tonight (1927) : 6

381. Roy Junior – Victim of Circumstances (1966) : 7

382. The Chantays - Pipeline (1962)

captain scarlet schreef:

Mij ook, maar zoals altijd weet ik het dan nooit te plaatsen. Dat tergde mij, want volgens mij heb ik dat nummer. Ervaring leert mij dat zoeken meestal zinloos is, maar deze opdracht leek me te doen. Dus ik heb een poging gewaagd.
The Red Crayola, waar wendyvortex mee kwam, doen me meer denken aan 13th Floor Elevators. Dit was volgens mij meer een intro voor Man Or Astro-Man? Vandaar kwam ik via The Ventures bij het uiteindelijke doel Pipeline van The Chantays. Het was hun enige hit en reikte tot #4 in de HOT100.

Justus18 schreef:
Vandaar kwam ik via The Ventures bij het uiteindelijke doel Pipeline van The Chantays. .

Die bedoelde ik in eerste instantie ja, hoewel de link die wendyvortex legt ook wel interessant is

Roy Junior – Victim of Circumstances: 8,0
The Chantays - Pipeline: 8,0

Bedankt voor je zoekwerk Justus18

The Chantays: 7,9

The Chantays: 8.0

K*t, hele verhalen getypt, loopt MuMe vast. Alle flauwekulligheidjes kwijt. Dan maar in zakelijke stijl.

378. Johnny Tillotson - Poetry in Motion
Klassieker en overleden of niet, ik vind het maar sufkutterig en flauw.
5

379. Conway Twitty - Mona Lisa (1959)
Wat een boef. Elvis hangt de zandhaas uit en Conway loopt de Elvis uit te hangen.
Wel een gave drummer, inderdaad. The mad drummer avant la lettre.
6,2

380. Charles Hart - Are You Lonesome Tonight (1927)
Wat leuk om deze oude versie te horen. Nooit geweten. Ook nooit naar gezocht, want ik vind de versie van Elvis verschrikkelijk. Deze Italiaanse operettedramatiek vind ik zowaar een stuk minder braakopwekkend.
5 (Elvis scoort twee punten lager)

381. Roy Junior – Victim of Circumstances (1966)
Wat een gaaf melodieus garagerockertje waar de invloed van surfrock (Dick Dale) nog goed te horen is. Fijne zang, geweldig orgeltje. Ja, leuk zeg!
Staat ook op het tweede deel uit de befaamde garagerockserie 'Back From The Grave', een serie die een groot hiaat in mijn collectie vormt.
8,2

382. The Chantays - Pipeline (1962)
Het instrumentaaltje leren kennen via de metalversie van Anthrax eind jaren 80.
7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 23:01 uur

geplaatst: vandaag om 23:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.