Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
4
geplaatst: 12 februari 2024, 21:09 uur
https://i.pinimg.com/736x/48/3d/39/483d39eb0a4cb739f5c236cacbcf352f.jpg
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, oude liefde roest niet, verplant geen oude bomen, jullie snappen het wel.
Ik ben weer actief terug op MusicMeter en heb eigenlijk wel weer veel zin om dagelijks met muziek bezig te kunnen zijn. Dat kan sowieso, maar om het te kunnen delen op een site als MusicMeter is alleen maar nóg leuker. Daar heb ik dan natuurlijk wel jullie hulp bij nodig.
Waar draait het dan om in deze meter? De naam van het topic zegt het eigenlijk al. 'They call these songs the oldies, but the goodies', een uitspraak die bij mij vooral is blijven hangen nadat ik het Neil Sedaka op een livealbum hoorde zeggen vlak voordat hij Oh Carol! inzette. In deze meter duiken we de geschiedenis van de muziek in en passeren allerlei soorten genres, artiesten, songs en tijdperken de revue. Het kunnen hits zijn, maar vooral (onbekende) albumtracks, grote songs in het buitenland, bekende songs uit NL/België, het kan simpelweg alle kanten opgaan.
Dit topic zal een dagelijks topic zijn. Dat wil zeggen: elke dag post ik een nieuwe song waar jullie een cijfer aan kunnen geven. Ik houd de gemiddelden bij, het klassement, etc. Jullie kennen het gegeven wel.
Zullen we gewoon beginnen met de eerste?
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, oude liefde roest niet, verplant geen oude bomen, jullie snappen het wel.
Ik ben weer actief terug op MusicMeter en heb eigenlijk wel weer veel zin om dagelijks met muziek bezig te kunnen zijn. Dat kan sowieso, maar om het te kunnen delen op een site als MusicMeter is alleen maar nóg leuker. Daar heb ik dan natuurlijk wel jullie hulp bij nodig.
Waar draait het dan om in deze meter? De naam van het topic zegt het eigenlijk al. 'They call these songs the oldies, but the goodies', een uitspraak die bij mij vooral is blijven hangen nadat ik het Neil Sedaka op een livealbum hoorde zeggen vlak voordat hij Oh Carol! inzette. In deze meter duiken we de geschiedenis van de muziek in en passeren allerlei soorten genres, artiesten, songs en tijdperken de revue. Het kunnen hits zijn, maar vooral (onbekende) albumtracks, grote songs in het buitenland, bekende songs uit NL/België, het kan simpelweg alle kanten opgaan.
Dit topic zal een dagelijks topic zijn. Dat wil zeggen: elke dag post ik een nieuwe song waar jullie een cijfer aan kunnen geven. Ik houd de gemiddelden bij, het klassement, etc. Jullie kennen het gegeven wel.
Zullen we gewoon beginnen met de eerste?
0
geplaatst: 12 februari 2024, 21:12 uur
1. Townes Van Zandt - Tecumseh Valley (1969)
Afkomstig van het album Townes Van Zandt - Our Mother the Mountain (1969) .
De originele versie van dit nummer is te vinden op het debuutalbum van Townes uit 1968, maar hij was niet helemaal tevreden met die eerste worp. Op zijn tweede album nam hij het daarom opnieuw op.
Onder andere Nanci Griffith, Steve Earl en Bobby Bare coverden deze song.
Wat hebben wij over voor het allereerste nummer in dit topic?
Afkomstig van het album Townes Van Zandt - Our Mother the Mountain (1969) .
De originele versie van dit nummer is te vinden op het debuutalbum van Townes uit 1968, maar hij was niet helemaal tevreden met die eerste worp. Op zijn tweede album nam hij het daarom opnieuw op.
Onder andere Nanci Griffith, Steve Earl en Bobby Bare coverden deze song.
Wat hebben wij over voor het allereerste nummer in dit topic?
1
geplaatst: 12 februari 2024, 21:14 uur
Leuk!
Ik ben wel benieuwd wat je definitie van een oldie is. Ouder dan een bepaald jaar?
Ik ben wel benieuwd wat je definitie van een oldie is. Ouder dan een bepaald jaar?
1
geplaatst: 12 februari 2024, 21:20 uur
Volgens mijn leerlingen is alles boven de 20 "echt oud meneer'. Dus Arrie, wij zijn voltooid verleden tijd
De 80s zijn onderhand ook alweer +- 40 jaar geleden. Tijd is een relatief begrip. Laat mij me daar maar druk over maken. Sit back, relax, luister lekker de nummers en geef jouw ongezouten mening over de songs uitgedrukt in een cijfer en al dan niet een toelichting 
De 80s zijn onderhand ook alweer +- 40 jaar geleden. Tijd is een relatief begrip. Laat mij me daar maar druk over maken. Sit back, relax, luister lekker de nummers en geef jouw ongezouten mening over de songs uitgedrukt in een cijfer en al dan niet een toelichting 
1
geplaatst: 13 februari 2024, 11:11 uur
Goede actie, Shaky. Ik ben ook al een jaar of twee van plan iets op te starten met "ouwe meuk", maar dan met een iets lagere frequentie en een iets specifieker afgebakend genre en tijdsperiode: wellicht komt het er nog eens van.
De drie coveralbums van Townes door (normaliter veelal heavy) artiesten als Neurosis, Amenra en Cave In al gehoord? Zoals deze versie van de zanger van Neurosis?
Groot liefhebber van Neurosis, maar geef mij het origineel maar.
7,5
De drie coveralbums van Townes door (normaliter veelal heavy) artiesten als Neurosis, Amenra en Cave In al gehoord? Zoals deze versie van de zanger van Neurosis?
Groot liefhebber van Neurosis, maar geef mij het origineel maar.
7,5
1
geplaatst: 13 februari 2024, 11:40 uur
Die versie kende ik niet EvilDrSmith, geef mij ook maar de Townes versie.
0
geplaatst: 13 februari 2024, 16:14 uur
Fijn om te zien dat er gestemd wordt, teken voor mij om hier een dagelijks mini-event van te maken.
Ik gooi er een tagrondje tegenaan voor de trouwe stemmers uit mijn tijd als spelleider in dat ultieme MuMe-topic: Ooit in de top 40 - meter #3. Dat topic loopt natuurlijk nog steeds, nu onder leiding van wavanbuuren. Ook users meegenomen die bij mijn laatste twee KO's van de partij waren of bij andere spelletjes. Ik vergeet nu vast mensen, excuses.
laxus11LucMSimon77koosknookranboyandréPoehawibroMarzipaintreeMartijn JonkersTitmeisterJohnny Marrjordidj1vigilECooperestebanSuperbitchwendyvortex50tracksshimaheroArthurDZjohan de wittFrodoKRufusJ.J. WeveraERodynamICjeroentjuhh
Zin om mee te doen?
Ik gooi er een tagrondje tegenaan voor de trouwe stemmers uit mijn tijd als spelleider in dat ultieme MuMe-topic: Ooit in de top 40 - meter #3. Dat topic loopt natuurlijk nog steeds, nu onder leiding van wavanbuuren. Ook users meegenomen die bij mijn laatste twee KO's van de partij waren of bij andere spelletjes. Ik vergeet nu vast mensen, excuses.
laxus11LucMSimon77koosknookranboyandréPoehawibroMarzipaintreeMartijn JonkersTitmeisterJohnny Marrjordidj1vigilECooperestebanSuperbitchwendyvortex50tracksshimaheroArthurDZjohan de wittFrodoKRufusJ.J. WeveraERodynamICjeroentjuhh
Zin om mee te doen?
1
geplaatst: 13 februari 2024, 19:43 uur
0
geplaatst: 13 februari 2024, 19:45 uur
De eerste song in dit nieuwe topic zet meteen de toon: 15 stemmers, geen enkele onvoldoende en een gemiddelde van 7,39 voor Townes Van Zandt met Tecumseh Valley.
2. Sarah Vaughan - Lullaby of Birdland (1955)
Afkomstig van het album Sarah Vaughan - Sarah Vaughan (1955)
Alsof alleen Sarah nog niet genoeg is om je enthousiast te krijgen zal ik het lijstje muzikanten op dit nummer eens noemen:
Clifford Brown – trumpet
Paul Quinichette – tenor saxophone
Herbie Mann – flute
Jimmy Jones – piano
Joe Benjamin – bass
Roy Haynes – drums
We gaan bijna 70 jaar terug in de tijd.
2. Sarah Vaughan - Lullaby of Birdland (1955)
Afkomstig van het album Sarah Vaughan - Sarah Vaughan (1955)
Alsof alleen Sarah nog niet genoeg is om je enthousiast te krijgen zal ik het lijstje muzikanten op dit nummer eens noemen:
Clifford Brown – trumpet
Paul Quinichette – tenor saxophone
Herbie Mann – flute
Jimmy Jones – piano
Joe Benjamin – bass
Roy Haynes – drums
We gaan bijna 70 jaar terug in de tijd.
1
geplaatst: 13 februari 2024, 20:03 uur
Ik heb net de badwaterkraan aan laten zetten. Extra veel schuim erbij en met Sarah erbij is dat allemaal een prima, relaxte combinatie.
7,2
7,2
5
geplaatst: 13 februari 2024, 20:36 uur
EvilDrSmith schreef:
Ik heb net de badwaterkraan aan laten zetten.
Ik heb net de badwaterkraan aan laten zetten.
'Laten' ook nog, jouw decadente levensstijl kent geen grenzen

* denotes required fields.