Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
1
geplaatst: 14 februari 2024, 03:09 uur
Fijn dat je er weer bent, Shaky. Ik hoop dat ik nog kan stemmen op de song van gisteren, een heerlijk nummer van Townes Van Zandt.
1. Townes Van Zandt - Tecumseh Valley (1969) : 8,5
Tja, iemand moet in dit topic de eerste onvoldoende uitdelen. Ik snap dat ik de jazzliefhebbers tegen de haren instrijk, maar ik hoor de schoonheid hier echt niet in.
2. Sarah Vaughan - Lullaby of Birdland (1955) : 4
1. Townes Van Zandt - Tecumseh Valley (1969) : 8,5
Tja, iemand moet in dit topic de eerste onvoldoende uitdelen. Ik snap dat ik de jazzliefhebbers tegen de haren instrijk, maar ik hoor de schoonheid hier echt niet in.
2. Sarah Vaughan - Lullaby of Birdland (1955) : 4
0
geplaatst: 14 februari 2024, 06:52 uur
0
wavanbuuren
geplaatst: 14 februari 2024, 09:16 uur
Ik zal regelmatig buiten mijn comfortzone terecht komen denk ik, wat het stemmen toch wat lastiger maakt.
6,7
6,7
0
geplaatst: 14 februari 2024, 09:27 uur
Er komt vast ook wel geregeld iets voorbij waar je meer mee kan wavanbuuren, het begrip 'oude songs' omvat genoeg 

0
geplaatst: 14 februari 2024, 19:26 uur
Sarah Vaughan - Lullaby of Birdland scoort 7,01 gemiddeld en staat daarmee 2e. Al zegt dat op dit moment natuurlijk nog niet bijster veel.
3. Deep Purple - Pictures of Home (1972)
Afkomstig van het album: Deep Purple - Machine Head (1972)
1972 was sowieso een top jaar voor de mannen met onder andere het uitkomen van super liveplaat Made in Japan. Deze song was overigens de enige song van Machine Head die niet live werd gespeeld tijdens hun volledige '72 tour.
De lyrics van Gillan kwamen voort uit zijn heimwee en de drukkende kracht die het studio-leven op hem had.
3. Deep Purple - Pictures of Home (1972)
Afkomstig van het album: Deep Purple - Machine Head (1972)
1972 was sowieso een top jaar voor de mannen met onder andere het uitkomen van super liveplaat Made in Japan. Deze song was overigens de enige song van Machine Head die niet live werd gespeeld tijdens hun volledige '72 tour.
De lyrics van Gillan kwamen voort uit zijn heimwee en de drukkende kracht die het studio-leven op hem had.
2
geplaatst: 14 februari 2024, 20:11 uur
Fijn om niet een van de afgezaagde, uitgekauwde en van haver tot gort gedraaide evergreennummers van dit album te kiezen. Niet dat die slecht zijn, heel erg integendeel, maar deze is lekker om weer eens te horen. Erg lekker. Jammer van de fade-out: daar hadden ze in een liveuitvoering mooi verder op los kunnen jammen. Maar ja, dat deden ze dus niet. Gemiste kans.
Al zie ik nu op Setlist.fm dat het de op elf na meest gespeelde song is uit hun oeuvre (teller staat op 889 keer (!)): de band speelde het nota bene nog op hun tournee van afgelopen jaar: gemiste kans dus meer dan goedgemaakt. Tot op het afzagen en uitkauwen aan toe.
8,5
Al zie ik nu op Setlist.fm dat het de op elf na meest gespeelde song is uit hun oeuvre (teller staat op 889 keer (!)): de band speelde het nota bene nog op hun tournee van afgelopen jaar: gemiste kans dus meer dan goedgemaakt. Tot op het afzagen en uitkauwen aan toe.
8,5
0
wavanbuuren
geplaatst: 15 februari 2024, 11:20 uur
Ik durf mezelf Hard Rock / Metal liefhebber te noemen maar Deep purple heeft me nooit écht kunnen bekoren.
7
7
0
geplaatst: 15 februari 2024, 11:55 uur
Is dit misschien ook iets voor jullie om aan mee te doen? teuscaptain scarletBrunniepoodazzlerMarty McFly. Sluit lekker aan.
* denotes required fields.