Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
2
geplaatst: 30 april 2025, 00:23 uur
Brenda Lee - Sweet Nothin's : Mooi ook, die shots tussendoor van het kauwgum kauwende klapvee in de zaal. 7,9
1
geplaatst: 4 mei 2025, 00:49 uur
Terug van vakantie en helaas lijkt het hier stilgevallen te zijn.
In ieder geval nog wel mijn stemmen op de nummers die ik gemist heb (erg fraai rijtje):
393. The Browns - The Three Bells (1959) : 9
394. David Carroll - Hell's Bells (1956) : 7
395. The Teddy Bears - To Know Him Is To Love Him (1958) : 8,5
396. Corry Vonk - Met Me Vlaggetje Me Hoedje en Me Toeter (1966) : 6
397. Jules De Corte - Hallo Koning Onbenul (1971) : 7
398. Brenda Lee - Sweet Nothin's (1959) : 8
Ik ga nog even nadenken over een te posten nummer om te kijken of dit spelletje toch nog levend te houden is.
In ieder geval nog wel mijn stemmen op de nummers die ik gemist heb (erg fraai rijtje):
393. The Browns - The Three Bells (1959) : 9
394. David Carroll - Hell's Bells (1956) : 7
395. The Teddy Bears - To Know Him Is To Love Him (1958) : 8,5
396. Corry Vonk - Met Me Vlaggetje Me Hoedje en Me Toeter (1966) : 6
397. Jules De Corte - Hallo Koning Onbenul (1971) : 7
398. Brenda Lee - Sweet Nothin's (1959) : 8
Ik ga nog even nadenken over een te posten nummer om te kijken of dit spelletje toch nog levend te houden is.
0
geplaatst: 4 mei 2025, 01:30 uur
399. Jerry Butler & The Impressions - For Your Precious Love (1958)
Voor mij één van de allermooiste liefdesliedjes ooit. Het is bijna niet te geloven dat Jerry Butler dit nummer schreef toen hij pas 16 jaar oud was. En hoewel ik de cover van Otis Redding ook zinderend mooi vind, is voor mij dit origineel de ultieme versie.
Ik kom er overigens nu ook pas achter dat Jerry Butler een paar maanden geleden is overleden. Weliswaar op de respectabele leeftijd van 85, maar ik wist dit nog niet en ben hier toch wel even stil van. Als een wat laat eerbetoon laat ik deze parel van hem hier voorbij komen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Voor mij één van de allermooiste liefdesliedjes ooit. Het is bijna niet te geloven dat Jerry Butler dit nummer schreef toen hij pas 16 jaar oud was. En hoewel ik de cover van Otis Redding ook zinderend mooi vind, is voor mij dit origineel de ultieme versie.
Ik kom er overigens nu ook pas achter dat Jerry Butler een paar maanden geleden is overleden. Weliswaar op de respectabele leeftijd van 85, maar ik wist dit nog niet en ben hier toch wel even stil van. Als een wat laat eerbetoon laat ik deze parel van hem hier voorbij komen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
0
geplaatst: 4 mei 2025, 12:02 uur
399. Jerry Butler & The Impressions - For Your Precious Love (1958) : 10
0
geplaatst: 4 mei 2025, 22:56 uur
Jerry Butler & The Impressions - For Your Precious Love : 7,8
Dit nummer maakt me verder weer eens pijnlijk duidelijk dat mijn huidige pc speakers de diepe basgeluiden niet kunnen handelen, dus als het vakantiegeld binnen is deze maand maar eens 'n beter setje scoren.
Dit nummer maakt me verder weer eens pijnlijk duidelijk dat mijn huidige pc speakers de diepe basgeluiden niet kunnen handelen, dus als het vakantiegeld binnen is deze maand maar eens 'n beter setje scoren.
1
geplaatst: 5 mei 2025, 08:30 uur
400. The Spiders - Oze - Wieze - Woze (1964)
Slechts de 2e plaats halen ze in deze talentenshow. Het filmpje gaat nog even door met de prijsuitreiking en de winnares. The Spiders uit Eindhoven sleepten er wel nog een platencontract uit, maar verder dan 2 singles op de befaamde Favorieten Express serie kwamen ze niet. De single klinkt net zo opwindend als dit live optreden. Succes bleef uit al traden ze nog wel op in de Star Club te Hamburg op een festival met The Animals en The Rolling Stones.
Het liedje zelf komt ergens uit circa 1941. Onbekend wie het ooit bedacht heeft en waarom het ineens zo bekend werd. Heel veel tekst heeft het ook niet:
Ozewiezewoze wiezewalla kristalla
kristoze wiezewoze wiezewieswieswieswies.
Slechts de 2e plaats halen ze in deze talentenshow. Het filmpje gaat nog even door met de prijsuitreiking en de winnares. The Spiders uit Eindhoven sleepten er wel nog een platencontract uit, maar verder dan 2 singles op de befaamde Favorieten Express serie kwamen ze niet. De single klinkt net zo opwindend als dit live optreden. Succes bleef uit al traden ze nog wel op in de Star Club te Hamburg op een festival met The Animals en The Rolling Stones.
Het liedje zelf komt ergens uit circa 1941. Onbekend wie het ooit bedacht heeft en waarom het ineens zo bekend werd. Heel veel tekst heeft het ook niet:
Ozewiezewoze wiezewalla kristalla
kristoze wiezewoze wiezewieswieswieswies.
0
geplaatst: 5 mei 2025, 09:47 uur
The Spiders: 5.5
(volgens mij nog gebruikt in een Asterix album, die zich afspeelt op Corsica)
(volgens mij nog gebruikt in een Asterix album, die zich afspeelt op Corsica)
0
geplaatst: 5 mei 2025, 22:21 uur
The Spiders - Oze - Wieze - Woze: Liedje dat ik nog ken van de kleuterschool. Deze versie van de Eindhovense Spiders ( en blijkbaar zeer gezocht Favorieten expresje) kende ik dan weer niet, terwijl ik 'n nota bene zowat 'n halve Eindhovenaar ben.
Shame on me. 6,8
Shame on me. 6,8
1
geplaatst: 14 mei 2025, 12:26 uur
Dooie boel hier, het heet hier toch geen 'oldies but deadies'?
Of denken we collectief dat 400 een mooi getal is om er de brui aan te geven?
Ik niet hoor: ik gooi er zo wel weer even eentje tegenaan, om de bubs te reanimeren.
Eigenlijk veel te zoet, slick en braaf voor mij, maar... ik trek het wel. Het gevoel klopt, zonder pathetisch over te komen. Zestien jaar slechts, chapeau. Maar op die leeftijd komt verliefdheid natuurlijk ook nog veel harder binnen als dat je een ouwe lul bent (zoals ik).
7,8
Zó jammer dat het refrein zo ontstellend kinderachtig overkomt, want de premature garagerock klinkt ondanks het rammelende karakter verder behoorlijk vet, zeker het laatste deel en al helemaal voor 1964. Zonde, écht zonde dat ze dit hebben gebaseerd op een oenig kleuterliedje (als kleuterliedje zélf vind ik de onzintekst wél erg aardig), want hadden ze iets gezongen als 'Booze, wives, gross', dan had het liedje qua uitstraling een veel stoerdere smoel gekregen en zeker vol een punt hoger gescoord. Nu heeft het iets lulligs, zonder de bedoeling om novelty-achtig over te komen. Het singletje is dit jaar trouwens opnieuw uitgebracht.
6,9
Ik niet hoor: ik gooi er zo wel weer even eentje tegenaan, om de bubs te reanimeren.
Eigenlijk veel te zoet, slick en braaf voor mij, maar... ik trek het wel. Het gevoel klopt, zonder pathetisch over te komen. Zestien jaar slechts, chapeau. Maar op die leeftijd komt verliefdheid natuurlijk ook nog veel harder binnen als dat je een ouwe lul bent (zoals ik).
7,8
captain scarlet schreef:
Grinnik, herkenbaar. Ik had een paar jaar geleden precies hetzelfde. Werd heel irritant. 't Nieuwe setje bleek een verademing! Dit nummer maakt me verder weer eens pijnlijk duidelijk dat mijn huidige pc speakers de diepe basgeluiden niet kunnen handelen, dus als het vakantiegeld binnen is deze maand maar eens 'n beter setje scoren.
Zó jammer dat het refrein zo ontstellend kinderachtig overkomt, want de premature garagerock klinkt ondanks het rammelende karakter verder behoorlijk vet, zeker het laatste deel en al helemaal voor 1964. Zonde, écht zonde dat ze dit hebben gebaseerd op een oenig kleuterliedje (als kleuterliedje zélf vind ik de onzintekst wél erg aardig), want hadden ze iets gezongen als 'Booze, wives, gross', dan had het liedje qua uitstraling een veel stoerdere smoel gekregen en zeker vol een punt hoger gescoord. Nu heeft het iets lulligs, zonder de bedoeling om novelty-achtig over te komen. Het singletje is dit jaar trouwens opnieuw uitgebracht.
6,9
0
geplaatst: 14 mei 2025, 12:45 uur
401. Bakerloo - Son Of Moonshine (1969)
Zo, dat zal jullie leren! Meteen een heavy psych bluesrockmonster van een kwartier voor jullie kanis.
De band is een voorloper van May Blitz (die twee fantastische hardrockplaten begin jaren 70 uitbracht, met afzichtelijke albumhoezen) en de gitarist sloot zich na deze plaat aan bij Colosseum. Drummer Keith Baker heeft 'Salisbury' van Uriah Heep nog ingedrumd, terwijl een van de eerste drummers van Judas Priest (John Hinch) ook nog een blauwe maandag aan deze band was verbonden. Veel langer dan een blauwe maandag bestond deze band sowieso niet, want opgericht als The Bakerloo Blues Line in februari 1968, het album uitgebracht in september 1969 en nog vóór 1970 was de band alweer uit elkaar gevallen. De bandleden doken verder ook nog op in oa. Humble Pie, Family, Graham Bond en Vinegar Joe. Met al deze namesdropping is er misschien voldoende lokaas om er luisterend in te bijten.
Zo, dat zal jullie leren! Meteen een heavy psych bluesrockmonster van een kwartier voor jullie kanis.
EvilDrSmith schreef:
Goede actie, Shaky. Ik ben ook al een jaar of twee van plan iets op te starten met "ouwe meuk", maar dan met een iets lagere frequentie en een iets specifieker afgebakend genre en tijdsperiode: wellicht komt het er nog eens van.
Dit schreef ik op pagina 1 toen Shaky met dit spelletje begon. Ik had destijds ook al in gedachte met welk nummer ik dan zou beginnen. Dit nummer dus. Mogelijk om gelijk het doodvonnis van het spel te tekenen, want om nu meteen met deze eindeloos voortdurende hardrockjam, inclusief drumsolo, te openen? Gekke Henkie...Goede actie, Shaky. Ik ben ook al een jaar of twee van plan iets op te starten met "ouwe meuk", maar dan met een iets lagere frequentie en een iets specifieker afgebakend genre en tijdsperiode: wellicht komt het er nog eens van.
De band is een voorloper van May Blitz (die twee fantastische hardrockplaten begin jaren 70 uitbracht, met afzichtelijke albumhoezen) en de gitarist sloot zich na deze plaat aan bij Colosseum. Drummer Keith Baker heeft 'Salisbury' van Uriah Heep nog ingedrumd, terwijl een van de eerste drummers van Judas Priest (John Hinch) ook nog een blauwe maandag aan deze band was verbonden. Veel langer dan een blauwe maandag bestond deze band sowieso niet, want opgericht als The Bakerloo Blues Line in februari 1968, het album uitgebracht in september 1969 en nog vóór 1970 was de band alweer uit elkaar gevallen. De bandleden doken verder ook nog op in oa. Humble Pie, Family, Graham Bond en Vinegar Joe. Met al deze namesdropping is er misschien voldoende lokaas om er luisterend in te bijten.
1
geplaatst: 14 mei 2025, 13:30 uur
Bakerloo - Son Of Moonshine (1969):
Prima doorstart.
Heavy psych Bluesrock om je vingers bij af te likken.
Moet ik ook nog 's achteraan.
8,7
Prima doorstart.
Heavy psych Bluesrock om je vingers bij af te likken.
Moet ik ook nog 's achteraan.
8,7
1
geplaatst: 14 mei 2025, 13:38 uur
EvilDrSmith schreef:
Goed initiatief. Laten we gewoon doorgaan tot de 1000 of zo.
Als iemand aan 'n halve digibeet zoals ik op 'n simpele manier uit wil leggen hoe ik zo'n youtube filmpje (zonder reclame) hier kan plaatsen zou ik ook graag af en toe 'n bijdrage willen leveren.
* denotes required fields.