Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
2
geplaatst: 25 april 2025, 20:29 uur
David Carroll - Hell's Bells : wel geinig, die space age-jazz-pop, heb er zelf 'n paar lp's van, (o.a Percussion Orientale, Musical Sounds of the Middle East, ook gearrangeerd door David Carroll)
Wat ze gemeen hebben is dat ze uitzonderlijk goed zijn geproduceerd met voor die tijd revolutionaire technieken en echt fantastisch goed klinken op vinyl. Voor deze 7,5
The Teddy Bears - To Know Him Is To Love Him : Jukebox-kanjer natuurlijk. 8
Wat ze gemeen hebben is dat ze uitzonderlijk goed zijn geproduceerd met voor die tijd revolutionaire technieken en echt fantastisch goed klinken op vinyl. Voor deze 7,5
The Teddy Bears - To Know Him Is To Love Him : Jukebox-kanjer natuurlijk. 8
1
geplaatst: 26 april 2025, 16:30 uur
396. Corry Vonk - Met Me Vlaggetje Me Hoedje en Me Toeter (1966)
3 DVD's en On the Road van Jack Kerouac was alles wat de vrijmarkt dit jaar opleverde. Maar voor € 3,50 hoor je mij niet klagen. En ja de Vietnamese loempia's waren ook lekker.
Mevrouw Kan vertolkt hier de gevoelens van het volk aangaande onze monarchie.
Ik sta te juichen als een gek
Achter een gesloten hek
Met me vlaggetje, me hoedje en me toeter
Premieplaatje in de maand oktober 1966. Soort voorloper van de Platen 10 Daagse. Het premieplaatje kostje je slechts 1 gulden 95 bij aankoop van ten minste 6 gulden 50 aan grammofoonplaten. Die actie liep van 1960 t/m 1974. Plaatjes van Wim Kan, Toon Hermans, Wim Sonneveld (Frater Venantius), Godfried Bomans maar soms ook Bernard Haitink, Willeke Alberti, Rob de Nijs, Het duet uit De Parelvisser of kinderliedjes met De Schellebellen.
3 DVD's en On the Road van Jack Kerouac was alles wat de vrijmarkt dit jaar opleverde. Maar voor € 3,50 hoor je mij niet klagen. En ja de Vietnamese loempia's waren ook lekker.
Mevrouw Kan vertolkt hier de gevoelens van het volk aangaande onze monarchie.
Ik sta te juichen als een gek
Achter een gesloten hek
Met me vlaggetje, me hoedje en me toeter
Premieplaatje in de maand oktober 1966. Soort voorloper van de Platen 10 Daagse. Het premieplaatje kostje je slechts 1 gulden 95 bij aankoop van ten minste 6 gulden 50 aan grammofoonplaten. Die actie liep van 1960 t/m 1974. Plaatjes van Wim Kan, Toon Hermans, Wim Sonneveld (Frater Venantius), Godfried Bomans maar soms ook Bernard Haitink, Willeke Alberti, Rob de Nijs, Het duet uit De Parelvisser of kinderliedjes met De Schellebellen.
1
geplaatst: 26 april 2025, 21:25 uur
Corry Vonk - Met Me Vlaggetje Me Hoedje en Me Toeter: 6,5
De 1964 premieplaat met Rob de Nijs (Voor Sonja doe ik alles) was 'n 10 inch verzamel LP en bevat verder ook nummers van onder meer Willeke Alberti, Imca Marina en de Limbra zusjes.
De 1964 premieplaat met Rob de Nijs (Voor Sonja doe ik alles) was 'n 10 inch verzamel LP en bevat verder ook nummers van onder meer Willeke Alberti, Imca Marina en de Limbra zusjes.
1
geplaatst: 27 april 2025, 23:02 uur
394. David Carroll - Hell's Bells (1956)
Wat een lollig nummer, dank voor het nomineren. Ik ga die naam onthouden, want dit nummer schept verwachting omtrent Carrolls arrangeercompetenties. Bijna net zo leuk als die andere Hells Bells die ik ken.
7,8
395. The Teddy Bears - To Know Him Is To Love Him (1958)
Het verhaaltje is boeiender dan het lied: dat is me toch net ff te zoet.
5,5
Mijn kinderen zitten op voetbal. Ik heb dit clipje wel eens gestuurd als reactie op de vraag vanuit de ouderlijke app wie er de komende wedstrijd wil vlaggen. "Maar dan zonder hoedje en toeter."
Niets dan respect voor Wim Kan en zijn eega, maar hier kan ik net als Spinout nauwelijks naar luisteren: de ongetwijfeld grappig (sarcastisch?) bedoelde, maar oubollige tekst ten spijt.
3
Wat een lollig nummer, dank voor het nomineren. Ik ga die naam onthouden, want dit nummer schept verwachting omtrent Carrolls arrangeercompetenties. Bijna net zo leuk als die andere Hells Bells die ik ken.
7,8
395. The Teddy Bears - To Know Him Is To Love Him (1958)
Het verhaaltje is boeiender dan het lied: dat is me toch net ff te zoet.
5,5
Mijn kinderen zitten op voetbal. Ik heb dit clipje wel eens gestuurd als reactie op de vraag vanuit de ouderlijke app wie er de komende wedstrijd wil vlaggen. "Maar dan zonder hoedje en toeter."
Niets dan respect voor Wim Kan en zijn eega, maar hier kan ik net als Spinout nauwelijks naar luisteren: de ongetwijfeld grappig (sarcastisch?) bedoelde, maar oubollige tekst ten spijt.
3
0
geplaatst: 27 april 2025, 23:09 uur
397. Jules De Corte - Hallo Koning Onbenul (1971)
Vooruit, nog even een laatste nawee: dan is het gelazer met Koningsdag weer voorbij. Ik ben dan toch meer van deze tekst. Wimpie, van harte gefeliciteerd vandaag met je 58e verjaardag.
Hallo koning Onbenul
Jij hoogste man van staat
He, he koning Flauwekul
Ik ben toch zo benieuwd
Hoe het vandaag weer met jou gaat
refr.:
La la la la lai
Ik zie jou bijna elke dag waar ik mij keer of wend
Bij voorspoed of bij tegenslag, ik weet dat jij er bent
In de huizen van de mensen
Langs de weg en op de straat
Uitgestald aan alle kanten
Helemaal ten voeten uit
Zodat ik wel moet herhalen
Halen
Hallo koning Onbenul
Het is toch al te mal
He, he koning Flauwekul
Ik kan mijn kont niet keren
Of ik zie jou overal
refr. Jij brokstuk personality, success by night and day
Te horen op de radio, te zien op de TV
Zondags in de weekendkerken
Zing jij de gemeente voor
Religieuze wiegeliedjes
"In de hemel is geen bier"
Maar wie weet wel wat te roken
Roken
Hallo, koning Onbenul
Zeg op hoe jij dat doet
He, he koning Flauwekul
Om ons te laten blazen
In jouw plastic bus met roet
refr.
Geen voetbal gaat jou hoog genoeg
Geen dwaasheid jou te ver
Jij vult de lege hoofden met
De onzin van de STER
Geestverruiming kun je kopen
Liefde is voor elke beurs
Mozart is voor de konijnen
Bach noteert zijn pop-passion
Binnen twee minuten stilte
Stilte
Hallo, koning Onbenul
Jij decadente held
He, he koning Flauwekul
De pens is voor het vreten
En de zak is voor het geld
'Hallo Koning Onbenul' schrijft Jules de Corte naar eigen zeggen uit frustratie vanuit "het klem zitten met het mensdom" zoals hij in een interview met Het Parool zegt. De single komt uit in 1971 en zal de enige hit zijn van Jules. Nouja, een minihitje, want meer dan twee weken en een 37e plek zat er niet in.
Vooruit, nog even een laatste nawee: dan is het gelazer met Koningsdag weer voorbij. Ik ben dan toch meer van deze tekst. Wimpie, van harte gefeliciteerd vandaag met je 58e verjaardag.
Hallo koning Onbenul
Jij hoogste man van staat
He, he koning Flauwekul
Ik ben toch zo benieuwd
Hoe het vandaag weer met jou gaat
refr.:
La la la la lai
Ik zie jou bijna elke dag waar ik mij keer of wend
Bij voorspoed of bij tegenslag, ik weet dat jij er bent
In de huizen van de mensen
Langs de weg en op de straat
Uitgestald aan alle kanten
Helemaal ten voeten uit
Zodat ik wel moet herhalen
Halen
Hallo koning Onbenul
Het is toch al te mal
He, he koning Flauwekul
Ik kan mijn kont niet keren
Of ik zie jou overal
refr. Jij brokstuk personality, success by night and day
Te horen op de radio, te zien op de TV
Zondags in de weekendkerken
Zing jij de gemeente voor
Religieuze wiegeliedjes
"In de hemel is geen bier"
Maar wie weet wel wat te roken
Roken
Hallo, koning Onbenul
Zeg op hoe jij dat doet
He, he koning Flauwekul
Om ons te laten blazen
In jouw plastic bus met roet
refr.
Geen voetbal gaat jou hoog genoeg
Geen dwaasheid jou te ver
Jij vult de lege hoofden met
De onzin van de STER
Geestverruiming kun je kopen
Liefde is voor elke beurs
Mozart is voor de konijnen
Bach noteert zijn pop-passion
Binnen twee minuten stilte
Stilte
Hallo, koning Onbenul
Jij decadente held
He, he koning Flauwekul
De pens is voor het vreten
En de zak is voor het geld
'Hallo Koning Onbenul' schrijft Jules de Corte naar eigen zeggen uit frustratie vanuit "het klem zitten met het mensdom" zoals hij in een interview met Het Parool zegt. De single komt uit in 1971 en zal de enige hit zijn van Jules. Nouja, een minihitje, want meer dan twee weken en een 37e plek zat er niet in.
0
geplaatst: 27 april 2025, 23:42 uur
Jules De Corte - Hallo Koning Onbenul: Heeft nog niks van z'n actualiteit verloren. 7,2
1
geplaatst: 28 april 2025, 00:02 uur
Oubollig? En dan met Jules de Corte aan komen 
Dat kwartje valt bij mij niet. Al vind ik Ik zou weleens willen weten, Het Volk Wil Brood En Spelen, Naar Dom Jongetje en Wij Nederlanders nog wel leuk.
Voor koning Onbenul: 5

Dat kwartje valt bij mij niet. Al vind ik Ik zou weleens willen weten, Het Volk Wil Brood En Spelen, Naar Dom Jongetje en Wij Nederlanders nog wel leuk.
2
geplaatst: 28 april 2025, 09:24 uur
Kritisch zijn op praatpoprap? En dan met Jules de Corte aan komen.
5,5
5,5
2
geplaatst: 28 april 2025, 13:39 uur
wendyvortex schreef:
Oubollig? En dan met Jules de Corte aan komen
'Naar Dom Jongetje' is idd ook erg leuk! En 'De Vogels' hoort ook zeker in dat lijstje: dat had zo een tekst van Drs. P kunnen zijn. Maar voor een punkveteraan vind ik het enigszins frappant dat je Corry's vlaggetje veel hoger aanslaat dan Jules' koninklijke onbenul. Je zou toch bijna je anarchistische roots verloochenen: leve de Republiek enzo jeweetwel. Oubollig? En dan met Jules de Corte aan komen

50tracks schreef:
Kritisch zijn op praatpoprap? En dan met Jules de Corte aan komen.
Altijd fijn om nog enigszins onvoorspelbaar voor de dag te komen. Kritisch zijn op praatpoprap? En dan met Jules de Corte aan komen.
En het was in dit geval praatpulprap.Tekstueel en geplaatst in de tijd geef ik het een dikke 9.
Qua liedje en beleving een stuk lager, maar een 7,5 kan ik er zeker aan kwijt. Ik draai het singletje eind april elk jaar wel een keer.
0
geplaatst: 28 april 2025, 23:25 uur
398. Brenda Lee - Sweet Nothin's (1959)
15 jaar oud is ze hier, maar wat een strot! Brenda Lee is begonnen als kindersterretje en zal eeuwige roem hebben dankzij haar kersthit Rockin' Around The Christmas Tree uit 1958. De Golden Earring namedropt haar ook nog met een andere hit van haar in Radar Love.
Ha! De kalverliefde waarbij je vriendje je allerlei koosnaampjes in je oor fluistert, maar dan net als het spannend gaat worden:
Mama turned on the front porch light, sayin'
"Come in darling, that's enough for tonight"
In 1959 werd het nog geen Paradise by the Dashboard Light. Ook het optreden van Brenda blijft heel keurig. Maar ze geeft ons nog een mooie knipoog tot besluit.
15 jaar oud is ze hier, maar wat een strot! Brenda Lee is begonnen als kindersterretje en zal eeuwige roem hebben dankzij haar kersthit Rockin' Around The Christmas Tree uit 1958. De Golden Earring namedropt haar ook nog met een andere hit van haar in Radar Love.
Ha! De kalverliefde waarbij je vriendje je allerlei koosnaampjes in je oor fluistert, maar dan net als het spannend gaat worden:
Mama turned on the front porch light, sayin'
"Come in darling, that's enough for tonight"
In 1959 werd het nog geen Paradise by the Dashboard Light. Ook het optreden van Brenda blijft heel keurig. Maar ze geeft ons nog een mooie knipoog tot besluit.
1
geplaatst: 29 april 2025, 15:31 uur
Dat kan toch helemaal niet? Zo'n blank pubergrietje met een rauwe, doorleefde strot als een zwarte blueszangeres á la Bessie Smith of Sister Rosetta Tharpe? Bizar. Ik luister nu naar de studio-opname van het liedje en die is in januari 1959 opgenomen: toen was het kind zelfs nog maar net 14 jaar (en een maand). Maar ook daar al gezegend met diezelfde, als door drank, drugs en foute mannen klinkende doorleefde stem. Indrukwekkend en aanstekelijk: vast een inspiratie geweest voor o.a. Janis Joplin.
Ik denk niet dat ik van het nummer onder de indruk zou raken als het door een ander pubergrietje zou zijn ingezongen, maar Brenda tilt het verder wel aardige deuntje naar een hoger niveau.
Leuke tip, dank Wendy. Dit had ik niet achter de zangeres gezocht die een klein bijrolletje had in ons 'Radar Love' (EDIT: oh, dat schreef je zelf ook al).
7,3
Ik denk niet dat ik van het nummer onder de indruk zou raken als het door een ander pubergrietje zou zijn ingezongen, maar Brenda tilt het verder wel aardige deuntje naar een hoger niveau.
Leuke tip, dank Wendy. Dit had ik niet achter de zangeres gezocht die een klein bijrolletje had in ons 'Radar Love' (EDIT: oh, dat schreef je zelf ook al).
7,3
* denotes required fields.