MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
379. The Four Seasons - Walk Like a Man (1963)
Pas vanaf 1970 heten ze Frankie Valli and the Four Seasons wat ik toen merkwaardig vond want er bleven maar drie leden over in the Four Seasons. Frankie klinkt hier als een ijzige winterstorm, dat prima past bij januari 1963 toen dit nummer uitkwam. De nostalgie naar deze winter verklaart vermoedelijk de hoogte van mijn cijfer:
7,5

380. Bill Gaither Trio - Because He Lives (1971)
Soms wil je voor het zingen de kerk uit. Ik was net te laat.
4

381. Dionne Warwick - You'll Never Get to Heaven (If You Break My Heart) (1964)
EvilDrSmith schreef:
Ik vind een 34e plek een prima plek voor dit grijzemuizendeuntje.
Ze heeft een paar hemelse platen hiervoor gemaakt maar een 34e plek is voor dit nummer veel te hoog.
5,4

382. Willie Nelson - Blackjack County Chain (1967)
Dit wordt iedere keer een slagje beter naarmate ik het weer beluister.
7,5

383. Nellie Lutcher - Fine Brown Frame (1948)
Oorspronkelijk heb ik dit nummer leren kennen via een duet tussen Lou Rawls en Dianne Reeves die onderling fijne complimenten uitwisselen. Nellie Lutcher was een belangrijke inspiratiebron voor Pia Beck die ook wel een dergelijk duetje met haar wilde zingen. De echte oorsprong ligt bij Buddy Johnson. Hij scoort voor mij de beste versie. Nellie scoort een bescheiden:
6,5

384. Earl Hines and His Orchestra - Jersey Bounce (1941)
Hier ken ik heel wat versies van. Ook vocale zoals deze versie van de the Murtah Sisters die muzikaal sterk is maar helaas qua visuele uitvoering veel te overdreven. Ook Earl Hines overdrijft met zijn toeters maar toch bevalt het mij hier wel:
8

384. Earl Hines and His Orchestra - Jersey Bounce (1941) : 6

Bill Gaither Trio - Because He Lives (1971) 6,8
Dionne Warwick - You'll Never Get to Heaven (If You Break My Heart) (1964) 5,4
Willie Nelson - Blackjack County Chain (1967) 7
Nellie Lutcher - Fine Brown Frame (1948) 7,8
Earl Hines and His Orchestra - Jersey Bounce (1941) 7

6,79 voor Earl Hines and His Orchestra - Jersey Bounce is goed voor plek 214.

De werkweek is weer begonnen, laten we opnieuw een thema doen. Deze keer gaan we een rondje rond de wereld maken. De komende 5 songs komen vanuit allerlei uithoeken.

Around the world

385. Danny Williams - That Guy's in Love (1968)

We beginnen onze reis in Port Elizabeth, Zuid-Afrika, waar een jongeman in 1956 een talentenjacht won en daarmee zijn eerste nationale tour verdiende. Dat zorgde er weer voor dat hij ontdekt werd door een platenmaatschappij die grootse plannen met hem had in de UK. 

Die plannen pakten aardig uit want in 1961 had hij een nummer 1-hit te pakken met zijn versie van Moon River.

Wij gaan echter luisteren naar de song die door Burt Bucharach en Hal David werd geschreven en een hit werd voor o.a. Dionne Warwick en Herb Alpert. Het was echter deze Danny die de originele versie op zijn naam heeft staan. 

Verder was 1968 een slecht jaar voor Danny; hij kreeg een zenuwinzinking en ging langzaamaan failliet. Laten wij ons maar op het betere aspect van zijn leven richten: de muziek.

385. Danny Williams - That Guy's in Love (1968) : 5,5

Danny Williams - That Guy's in Love: 6,7

384. Earl Hines and His Orchestra - Jersey Bounce (1941)
Ik sluit me helemaal aan bij het verhaal van Wendy, alleen rond ik het cijfer af op een rond getal.
7

385. Danny Williams - That Guy's in Love (1968)
Nouja zeg? Het eerste wat ik denk als ik hem hoor zingen is: die gozert kan wel een duetje met Dionne Warwick doen.
Lees ik daarna jouw verhaal waarin blijkt dat dit deuntje ook door Dionne is gezongen. Zo lijkt het net alsof ik een goed oor heb voor muziek waar ik bar weinig mee heb. Onder het mom van: "know your enemy"? Nah, dat is ook wat overdreven. Maar het is mij allemaal te laf en te lief.
5

Danny Williams - That Guy's in Love: 6,35 (plek 285)

Themaweek:

Around the world

386. The Quests - Shanty (1964) 

Vanuit Zuid-Afrika reizen we door naar Singapore waar een groep jongens he-le-maal idolaat was van Cliff Richard & The Shadows. Ze wilden niets liever dan zelf ook dit soort muziek maken en ze besloten de gok te wagen: we kopen wat instrumenten en gaan aan de slag met het naspelen van onze favoriete songs. 

Al gauw werden er ook zelf wat songs geschreven. Zoals Shanty, waar wij naar gaan luisteren. Bassist Chau is verantwoordelijk voor dit nummer en tot ieders verbazing was het nummer een ongekend succes: het geraakte zelfs tot de 1e plek in de Singaporese hitlijst waar ze The Beatles van de koppositie stootten. Uiteindelijk zou Shanty 12 weken lang op 1 staan. 

Danny Williams: 7,2
The Quests: 7,7

The Quests - Shanty : Ook nog gecovered door Danny & the Electro Strings uit Den Bosch waarvan ik de cd ooit vond op de vlooienmarkt. 7,5

386. The Quests - Shanty (1964) : 6

Voorlopig plek 269 voor The Quests - Shanty met een gemiddelde van 6,45.

Thema week:

Around the world

387. Slim Dusty - A Pub with No Beer (1957)

Door naar Australië voor misschien wel het bekendste bier-liedje uit Oceanië. Het nummer gaat over de desastreuze gevolgen voor een community wanneer hun lokale pub zonder bier komt te zitten. In België werd dit nummer nog in het Nederlands gecovered door Bobbejaan Schoepen, maar wij gaan naar deze national treasure voor Australië luisteren.

Slim was de eerste Australiër die een gouden plaat wist te scoren en hij was tevens de eerste Australiër die een notering op UK chart wist te bereiken. In 2001 werd A Pub with No Beer door de Australasian Performing Right Association  uitgeroepen tot 5e beste Australische song ooit.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:48 uur

geplaatst: vandaag om 06:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.