MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Britpop Big 4: alle singles gerangschikt-meter (1990-1999)

zoeken in:

#46: Oasis – Champagne Supernova: 10 (+)

Allerbeste van Oasis en allerbeste die in dit topic voorbij is gekomen of nog zal komen.

Episch
9,7

Blur - Stereotypes: 6,8
Oasis - Don't Look Back In Anger: 9,6
Pulp - Something Changed: 7,1
Blur - Charmless Man: 7,2
Oasis - Champagne Supernova: 10

Leuk liedje. Een van de beste van het album. Fijn gitaarspel ook.
Episch? Nou, nee. Komt het in de buurt van episch? Ook niet.

7,5

Champagne Supernova: 6,7

Blur - Charmless Man een 6.7

Oasis – Champagne Supernova (Meest epische nummer van Oasis en tevens hun beste!) een 9.8 voor Oasis

Blur – Stereotypes 7,2

Champagne: 9,5

Simon77 schreef:
#
Allerbeste van Oasis en allerbeste die in dit topic voorbij is gekomen of nog zal komen.

10+

Een 11 mag ook.

Ik hou niet van champagne

5

Vond het toen een geweldig nummer, nu blijft het bij 7.

Volgens mij was ik destijds ook al afgehaakt bij Oasis, want kan me ook helemaal niet meer herinneren dat dit een single was. Maar ik volgde hooguit nog de UK-charts en uitgerekend daar is deze niet uitgebracht.

Deze kwam dan wel weer uit in de UK:

Afgerond naar beneden kom ik inderdaad bij deze classic ook op een 10 uit.

7,5

Oasis – Champagne Supernova 4

Pulp: 7
Blur: 7.5
Oasis: 9

9,0

Op naar de beste werken in dit topic.

Oasis verstevigt zijn greep op de top 10 ten koste van Suede.

1. Pulp - Disco 2000 (8,766666667 27 stemmen)
2. Pulp - Common People (8,753703704 27 stemmen)
3. Oasis - Some Might Say (8,605769231 26 stemmen)
4. Blur - The Universal (8,572222222 27 stemmen)
5. Oasis - Champagne Supernova (8,4125 24 stemmen)
6. Suede - Animal Nitrate (8,41 25 stemmen)
7. Oasis - Live Forever (8,395833333 25 stemmen)
8. Pulp - Babies (8,375925926 27 stemmen)
9. Pulp - Razzmatazz (8,325 24 stemmen)
10. Pulp - Do You Remember The First Time (8,234 25 stemmen)

11. Suede - The Wild Ones (8,192 25 stemmen)

#47: Suede – Trash (1996)

In de zomer en najaar van 1996 zou het bij zowel Blur, Oasis als Pulp stil worden op singlegebied. Ze waren allen druk aan het touren of al voorzichtig bezig met de opvolgers van hun succesvolle 1995-releases.

Vrij spel voor Suede dus! Want in tegenstelling tot wat sommigen destijds voorspelden, overleefde de band zowel het verlies van hun stergitarist als het Dog Man Star-debacle (toen nog gezien als artistieke en commerciële mislukking). Op Trash neemt de band een nieuw, positiever geluid aan, dat dichter aansloot bij de britpop-sound dan ooit tevoren (dat terwijl de groep ten tijde van Dog Man Star expres zo britpoploos mogelijk wilde klinken).

Het werd een succesvolle comeback, dat zowel in de pers goed onthaald werd als op commercieel vlak hun succesvolste single sinds Stay Together bleek.

Brett zelf had er dit over te zeggen: "It's a song that's kind of about being in the band and, by extension, it's a song about the fans and the whole kind of ethos of being a Suede... person.” En ook “It's about believing in the romance of the everyday.”

6

Ik vind Coming Up een prima plaat (de twee voorgangers vind ik briljant) maar met deze leadsingle heb ik nooit veel gehad. Muzikaal sterk maar ben geen fan van het refrein.

10!!!!

Oh man, wat een album ook.

9,5

killer single en openingstrack

Coming Up is wel een stapje terug ten opzichte van Dog Man Star. Al zouden de meeste artiesten willen dat ze zo'n album gemaakt hadden. Overeenkomst tussen de twee albums is dat ook Coming Up toewerkt naar een geweldig slotakkoord aan nummers.
Maar een album moet natuurlijk openen met een catchy song en dat is Trash zeer zeker. Helaas is het voor mij ook wel de minste van het album. Dat komt inderdaad deels door het simpele refrein, al sluit dat dan wel weer goed aan bij de bezongen leegte.
Verder heb ik de evil Dr zich hier een paar maal zien ergeren aan de stem van Brett. Iets wat ik ergens wel kan begrijpen, maar waar ik het gevoelsmatig totaal niet mee eens ben. Maar laat Trash nu toch het enige nummer zijn waar die stem ook mij irriteert...

6,5

7,75

Mijn kennismaking destijds met Suede. Hun op een na beste song. Op Coming Up sloegen ze een compleet andere richting in, die aanvankelijk nog heel goed uitpakte met 5 van de meest aanstekelijke singles uit hun carrière.
9,9

8,3

Afgelopen zaterdagnacht nog helemaal kapotgegaan op Champagne Supernova in de Silent Disco trouwens, ArthurDZ. Veeg me the fok op.

7,5

Een van de betere van Suede, al is dat ook omdat het nummer past in de Lingoronde waarbij zowel artiest als titel vijf letters hebben.

#47: Suede – Trash: 8,0

Gast
geplaatst: vandaag om 03:17 uur

geplaatst: vandaag om 03:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.