MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Britpop Big 4: alle singles gerangschikt-meter (1990-1999)

zoeken in:

Niet de minste van de MLIR-singles

6,75

#16: Blur – Sunday Sunday: 7,0

Ik snap inmiddels waarom ik destijds meer van het Oasiskamp was dan van Blur. Het zondagse niets-aan-de-handsfeertje van Blur (niet alleen dit liedje) heeft iets middle-of-the-roads en luchtig grijzemuizerigs dat me Siberisch laat. Wederom niet vervelend, best okay-ish, maar ook enigszins schouderophalend.
Dit liedje doet me nogal aan Madness denken. De versnelling is, samen met het koperwerk, idd het leukste deel van het liedje. Of nee: dat is de knullig-charmante burgertruttensleurhuttenvideoclip.
6,3

Blur - Sunday Sunday: 5.5

Beetje een jolig/melig deuntje weer van Blur; echt vervelend is het niet, maar leuk ook niet echt.

Sympathiek komt er in me op, prima track.

7,2

Casartelli (moderator)
#4: Blur – Bang - Draaide wel lekker weg, maar viel ook niet echt op. 7,0

#5: Pulp – Countdown - Loopt de singleversie nou net wat sneller dan de albumversie? Ik mis wel een beetje suspense zo, vooral op het eind. Soit, alsnog Pulps eerste echte klapper. 8,5

#6: Blur - Popscene - Dan vindt die journalist het maar naar Inspiral Carpets klinken. Niks mis mee. 8,0

#7: Suede – The Drowners - Op voorhand mijn minst favoriete van deze vier bands (al staat ook hier het nodige van in de kast en vind ik juist hun recentste werk vaak wel sterk). Deze overtuigt niet meteen van het tegendeel. 6,3

#8: Pulp – OU (Gone, Gone) - Ik lees iets over een sukkelstraatje. Ik beoordeel maar gewoon de muziek. Lekker lekker lekker weer. 8,3

#9: Suede - Metal Mickey - Op de achtergrond, mwah. Net iets beter dan de vorige Suede. 6,5

#10: Pulp - Babies - His'n'Hers leunt voor mij nog wel een beetje op de singles. Vind die andere nog iets beter, maar dit is ook een klasbak. Het recente concert werkte de status zeker niet tegen. 8,8

Gyzzz schreef:
Blur - Sunday Sunday: 5.5
jolig
Juist'em, dat was het woord waar ik niet aan had gedacht, maar het liedje treffend weergeeft in één woord.

Word altijd wel blij van deze. Leuke tempowisselingen, blazers, fijne oorwurm.

8,75

Ook Sunday Sunday is er eentje voor de onderkant van de lijst. In 1994 een nieuwe kans voor Blur!

11. Pulp - OU (Gone, Gone) (7,148 25 stemmen)
12. Pulp - My Legendary Girlfriend (7,098 25 stemmen)
13. Blur - Popscene (7,095454545 23 stemmen)
14. Blur - Sunday Sunday (7,088235294 17 stemmen)
15. Blur - Chemical World (6,852173913 23 stemmen)
16. Blur - Bang (6,584782609 23 stemmen)

#17: Pulp – Lipgloss (1993)

Na hun korte maar krachtige periode bij Gift, tekende Pulp bij hun eerste major Island. Lipgloss was het eerste nieuwe nummer dat ze voor dit label opnamen, en werd door de band gezien als een alles-of-niets-moment. Aldus Jarvis Cocker zelf:

“We've always wanted to get to the stage where there were no excuses, really. Island seem to be doing a pretty competent job of getting records out and letting people know they're out. So if people don't buy the record then it'll be because they don't like us. And that's fair enough because at least they've had the chance, and if they don't want it then maybe it's time to start looking for something else to do.”

Gelukkig werd het hun grootste hit tot dan toe, net aan top 50. En zo bleek het verhaal van Pulp nog lang niet gedaan. Sterker nog, eigenlijk begon het nu pas echt.

7

Beetje Razzmatazz-light vind ik altijd, wel een prettig nummer!

6.5 nog voor Sunday Sunday

Pulp - Lipgloss 7

#17: Pulp – Lipgloss: 7,0

Erg goed, maar geen O.U. of Razzmatazz.

9,25

Sunday Sunday - 6,5
Lipgloss - 7,5

ArthurDZ

Blur - Sunday Sunday een 7

Pulp - Lipgloss: 7.6 (Een van hun leukste nummers)

Lipgloss - 8.3

Gast
geplaatst: vandaag om 10:26 uur

geplaatst: vandaag om 10:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.